آخرین وضعیت فعالیت بازار طلا مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب در سکه همچنان وجود دارد سکه به کمتر از ۴۰ میلیون تومان سقوط کرد | حباب سکه کاهشی شد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | ریزش بی‌ارزش (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) خبر جدید وزیر راه درباره نهضت ملی مسکن امشب یارانه واریز می‌شود (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) رکوردشکنی سود بدون ریسک اوراق اسناد خزانه اسلامی + نمودار دلیل کاهش پی‌درپی نرخ دلار چیست؟ (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلیل کاهش شدید قیمت نات کوین چیست؟ حقوق اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری واریز شد نحوه انتقال نات‌کوین از ربات تلگرام به کیف‌ پول و فروش آن + روش استیک‌کردن یا سرمایه‌گذاری کشف و توقیف ۲۱ تن پای مرغ غیربهداشتی در مشهد | در خرید گوشت چرخ‌کرده دقت کنید  در خواست اتاق اصناف مشهد از واحد‌های صنفی برای کمک به سیل‌زدگان استان ایران خودرو محصولات هایما را گران کرد+ جدول (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار در آستانه ورود به کانال ۵۶ هزار تومان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) توزیع ۲۲ هزار تن انواع کود‌های یارانه‌ای بین کشاورزان خراسان رضوی طی سال جاری آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در خراسان‌رضوی | افزایش ۱۷ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان سودای صعود در روز‌های رکود بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد خسارت در بخش کشاورزی بر اثر سیلاب در مشهد دعوت از نیروگاه‌ها برای عرضه برق تولیدی در بورس راه‌اندازی سامانه جدید عرضه خودرو‌های برقی | شروع ثبت نام از فردا + لینک (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام حجت به طلافروشان | یک توصیه به مردم: طلای خود را از طلافروشی‌های متصل به سامانه بخرید زمان بعدی حراج شمش طلا مشخص شد + جزئیات و مشخصات شمش طلای استاندارد یکصدوشانزدهمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در مشهد برگزار شد ریزش دلار به کانال ۵۷ هزار تومان | حباب سکه چقدر شد؟ + جدول (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

خبر خوش وزارت راه برای ساکنان بافت‌های فرسوده

  • کد خبر: ۱۵۰۳۷۵
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱
خبر خوش وزارت راه برای ساکنان بافت‌های فرسوده
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قطعات ریز دانه‌ای بافت فرسوده که توانایی تجمیع با پلاک‌های دیگر را ندارند می‌توانند به تنهایی وارد ساخت و ساز شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که بسته تشویقی ابلاغی توسط وزیر راه و شهرسازی مصوبه شورایعالی شهرسازی و معاری ایران است اظهار کرد: شورایعالی شهرسازی بالاترین نهاد سیاست‌گذار در حوزه شهر و آمایش است طبق ماده هفت تاسیس شورای‌عالی مصوبات آن لازم الاجراست.

وی با اشاره به اینکه ضوابط و مقررات جاری در بافت‌های تاریخی با بافت فرسوده اساسا متفاوت است افزود: محدوده بافت تاریخی در ۱۶۸ شهر مشخص است، از این رو بافت تاریخی شناسنامه و هویت ماست.

وی تصریح کرد: نوع ضوابط در ساخت و ساز در محدوه شهری متفاوت است لذا در بافت تاریخی احیا و مرمت و در بافت فرسوده نوسازی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در دهه‌های گذشته یک دیدگاه غالبی دربافت‌های فرسوده وجود داشته که با دخالت شهرداری و دولت این بافت‌ها خریداری و تجمیع شود اضافه کرد: به دلیل دخالت ندادن افراد ساکن در بافت‌های فرسوده در ساخت و ساز تاکنون نتوانستیم نتیجه مورد دلخواه را به دست بیاوریم، بنابراین با مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در چندبخش مشارکت دادن مردم مد نظر قرار گرفته است.

مالواجرد با بیان اینکه اگر مردم بخواهند سرمایه گذار بافت فرسوده آن‌ها را نوسازی کند تشویقاتی برای آن در نظر گرفته شده است اعلام کرد: سرمایه گذار با تجمیع بافت‌های فرسوده و رساندن آن به بلوک شهری از تشویق تراکم دوطبقه‌ای برخوردار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه حدنصاب تفکیک در شهر‌های مختلف متفاوت است بیان داشت: در برخی شهر‌ها ممکن است حدنصاب تفکیک ۳۰۰ و در شهری دیگر ۲۰۰ متر باشد. اکثریت دانه‌بندی در شهر‌های مختلف زیر ۱۵۰ متر است و با مصوبه شورایعالی این اجازه به مالکین داده می‌شود که اگر ملک آن زیر حد نصاب باشد بنابر مختصات و اقلیم آن شهر وارد پروسه ساخت و ساز شود.

وی تاکید کرد: قطعات ریز دانه‌ای که توانایی تجمیع با پلاک‌های دیگر را ندارند می‌توانند به تنهایی وارد ساخت و ساز شوند.

وی با بیان اینکه تسهیلاتی که برای بافت فرسوده در نظرگرفته شده ویژه است یادآور شد: برای دادن تسهیلات به بافت‌های فرسوده باید اولویت بندی داشت به طور مثال باید سه فاکتور را درنظر گرفت معبر، ریزدانگی و ناپایداری که اگر بافت فرسوده هرسه فاکتور مذکور را داشته باشد در اولویت تسهیلات قرار می‌گیرد.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با شاره به پیگیری‌های صورت گرفته از وزارت میراث فرهنگی برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی بافت‌های تاریخی خاطر نشان کرد: در برنامه هفتم این موضوع در دستور کار قرار دارد.

صادق مالواجرد گفت: با توجه به این‌که در خصوص اراضی قولنامه‌ای منع قانونی وجود دارد در تلاشیم با همکاری وزارت کشور و سازمان ثبت و اسناد تا مشکلات از این دست را به حداقل برسانیم.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->