اطلاعیه شماره ۴ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر قاتل بی رحم پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد بازداشت شد همراهی نکردن قشر متوسط جامعه با نهضت افزایش جمعیت متادون سالانه جان ۳ هزار نفر را می‌گیرد ریزش آوار ساختمان در حال تخریب + تصویر (۳۰ اردیبهشت) تمدید ساعات کاری دفاتر ازدواج به مناسبت میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) کشف ۱۴۰۰ گرم تریاک از معده یک قاچاقچی در بجستان (۳۰ اردیبهشت) سپاه مشهد و اصناف تامین برخی کالاهای ضروری سیل‌زدگان مشهد را برعهده گرفتند ادامه بارندگی و مه تا فرداشب در منطقه حادثه بالگرد رئیس‌جمهور بازداشت زن‌وشوهر کلاهبردار (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟ + تصویر بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است پهپاد‌های هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور اعزام شدند شهرستان ورزقان کجاست و چقدر با تبریز فاصله دارد؟ منطقه جلفا کجاست؟ عواقب اجاره کارت‌های بانکی پلمب ۱۳ پاتوق خرده فروشان مواد افیونی در مشهد روزگار تلخ مرد مشهدی پس از ۵ ازدواج ناموفق پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ٣٠ اردیبهشت ١۴٠٣) | آغاز مجدد بارش باران و رعدوبرق از اواسط هفته مردی که زن دومش را به قتل رسانده بود، از قصاص نجات یافت + عکس
سرخط خبرها

علت مسمومیت سریالی دانش‌آموزان قمی چیست؟

  • کد خبر: ۱۵۰۶۵۳
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
  • ۱
علت مسمومیت سریالی دانش‌آموزان قمی چیست؟
روز نهم آذرماه امسال نخستین حادثه در یکی از هنرستان های قم، منجربه مسمومیت ۱۸ دانش آموز دختر قمی شد که همه این دانش آموزان با حضور عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ روز نهم آذرماه امسال نخستین حادثه در یکی از هنرستان‌های قم، منجربه مسمومیت ۱۸ دانش آموز دختر قمی شد که همه این دانش آموزان با حضور عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

گروهی از والدین دانش آموزان قمی، امروز در اعتراض به شرایط فعلی مدارس قم و تکرار علائم مسمومیت در برخی از دانش آموزان در مقابل درب فرمانداری قم تجمع کردند و خواستار رسیدگی به این موضوع از سوی مسوولان شدند.

والدین در این تجمع که از ساعت ۱۱ آغاز شد، خواستار جوابگویی شفاف مسوولان به موضوع مسمویت احتمالی در مدارس شدند.

آن‌ها همچنین خواستار شفافیت مسوولان در پاسخ گویی به چرایی علل این حوادث شدند و به خاطر نگرانی از وضعیت جسمی دانش آموزان، خواستار برگزاری غیر حضوری مدارس قم تا مشخص شدند علت حوادث بودند.

گروهی از تجمع کنندگان پس از حضور فرماندار قم در جمع تجمع کنندگان به نمازخانه فرمانداری قم هدایت شدند و نگرانی خود را از وضعیت موجود اعلام کردند.

عباس ذاکریان فرماندار قم، علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم و مجید محبی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم به سوالات آن‌ها پاسخ گفتند.

بیشنر بخوانید: ۲۵ دانش‌آموز امروز در قم مسموم شدند (۲۶ بهمن ۱۴۰۱) + فیلم

فرماندار قم با اشاره به منفی شدن نتایج تمام آزمایشات و نمونه‌های گرفته شده از دانش‌آموزان قمی دچار علائم مسمومیت در عالی‌ترین آزمایشگاه‌های مرجع در تهران، ابراز داشت: تاکنون موردی از مشاهده آلودگی و مسمومیت در خون و نمونه‌های گرفته شده از دانش‌آموزان مورد آزمایش مشاهده نشده و اولیای دانش آموزان باید بدانند که تاکنون هیچ فردی بخاطر علائم مشکوک به مسمومیت دچار عارضه‌ای نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش قم نیز با اشاره به این موضوع که گروهی از خانواده‌ها خواستار غیرحضوری کردن مدارس و گروهی نیز خواستار برگزاری حضوری کلاس‌های درس هستند گفت: وظیفه اداره کل آموزش و پرورش قم ارائه خدمات آموزشی به کلیه دانش آموزان است و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم شرایط خواسته‌های هر دو گروه را فراهم کنیم.

«شفافیت، شفافیت» و «تدریس را آنلاین کنید» از جمله شعار‌های تجمع کنندگان بود.

سریال حوادث با علائم مسمومیت در مدارس قم بیش از دو ماه است که آغاز شده و امروز نیز براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم تعدادی از دانش آموزان قمی با علائم مشکوک به مسمومیت در مراکز درمانی قم پذیرش شده اند.

گفتنی است روز نهم آذرماه امسال نخستین حادثه در یکی از هنرستان‌های قم، منجربه مسمومیت ۱۸ دانش آموز دختر قمی شد که همه این دانش آموزان با حضور عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

با گذشت بیش از سه ماه از این ماجرا هنوز دلیل مسمومیت دانش‌آموزان از سوی مسئولان اعلام نشده است.

مسمومیت این بار در تهران

روز گذشته ۲۵ بهمن ماه همچنین دانش‌آموزان یکی از مدارس منطقه ۱۱ تهران در میدان منیریه دچار مسمومیت شدند و در تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی از این مدرسه منتشر شده است، تعداد زیادی از دانش‌آموزان بد حال هستند و چند دستگاه آمبولانس برای انتقال آن‌ها به مدرسه مراجعه کرده‌اند.

البته آموزش و پرورش شهر تهران بدون ذکر نام مدرسه‌ای که این اتفاق در آن رخ داده است، مدعی مسمومیت دانش‌آموزان با حشره کش شد.

در توضیحات آموزش و پرورش آمده است: در پی کنجکاوی دو دانش آموز یکی از مدارس منطقه ۱۱ تهران، اسپری حشره‌کش در فضای کلاس منتشر و حدود ۳۰ دانش‌آموز دچار مشکل تنفسی شدند که  این امر موجب ایجاد استرس شدید در میان آن‌ها شد.

ستایشی سخنگوی قوه قضائیه روز گذشته در نشست خبری درباره مسمومیت دانش آموزان گفته است: «۳۰ خانواده درباره مسمومیت دانش‌آموزان شکایتی را در دادسرای قم مطرح کردند. دادستان و بازپرس با همکاری ضابطین مربوطه و با مساعدتی که آموزش و پرورش داشته در حال بررسی ابعاد آن هستند. مراکز امنیتی، اطلاعاتی، قضایی و پزشکی قانونی در این باره جلساتی گذاشتند و به محض حصول نتیجه اعلام می‌شود.

تاریخ این عارضه از ۹ آذرماه شروع شد و در هنرستان قم رخ داد و منجر به مسمومیت ۱۸ دانش‌آموز شد.۲۲ آذرماه در همین مدرسه مجددا این اتفاق رخ داد و ۵۱ نفر دیگر دچار مسمومیت شدند.»

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی امروز در واکنش به موضوع مسمومیت دانش‌آموزان گفته است: علت این اتفاق هنوز معلوم نیست، چیزی به دست نیامده است. مسئولان امنیتی و بهداشت و درمان پیگیر هستند. اما آنچه در این قضیه دیده می‌شود این است که در این باره بزرگ نمایی شده است.

او بیان کرد: دیروز ۲۸ دانش‌آموز را به بیمارستان منتقل کردند که از این تعداد تنها ۸ نفر گفتند که دست و پایشان می‌لرزد و حالت استرس دارند. برخی نیز بیماری‌های زمینه‌ای داشتند. می‌توانیم این موضوع را با یک مثال تحلیل کنیم، مثلا در یک جمعی ۱۰ نفر بگویند که ما در حال خفه شدن هستیم. افراد دیگر که بیماری زمینه‌ای داشته باشند نیز احساس خفگی به آن‌ها دست می‌دهد و می‌گویند که ما در حال خفه شدن هستیم. بر این اساس این موضوع را می‌توان فوبیا عنوان کرد.

منبع: تسنیم/ خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
0
0
معلومه که این کار دشمنان نظام هست تا بهانه برای آشوب و اغتشاش جدید درست کنند و مردم را به جان نظام بیندازند.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->