سرخط خبرها

تکرار فینال ۲۰۲۲ در آنفیلد

  • کد خبر: ۱۵۱۳۴۱
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
تکرار فینال ۲۰۲۲ در آنفیلد
نبرد انگلیس و آلمان برای صعود در لیگ قهرمانان امشب برگزار می‌شود.

شهرآرانیوز؛ مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با دو دیدار پیگیری می‌شود که در مهم‌ترین بازی، لیورپول در ورزشگاه آنفیلد پذیرای رئال‌مادرید است و دیگر بازی را هم آینتراخت فرانکفورت و ناپولی در آلمان برگزار خواهند کرد. بازی دو تیم لیورپول و رئال به‌نوعی تکرار فینال فصل قبل لیگ قهرمانان به‌شمار می‌رود؛ دیداری که در پاریس برگزار شد و در آن مادریدی‌ها توانستند با تک‌گل وینیسیوس، چهاردهمین قهرمانی خود در این تورنمنت را کسب کنند. ناپلی‌ها هم که در این فصل به هیچ تیمی در ایتالیا و اروپا رحم نمی‌کنند، به‌نظر کاری دشوار در مقابل فرانکفورت نخواهند داشت.

کلوپ به‌دنبال معجزه مقابل رئال

رئال‌مادرید در این مرحله با لیورپول متفاوتی نسبت به فینال سال گذشته لیگ قهرمانان در پاریس روبه‌رو خواهد شد. تیم کلوپ در میانه جدول لیگ‌برتر است، از هر دو جام‌حذفی و اتحادیه کنار رفته است و فوتبال چندان جذابی ارائه نمی‌کند. آن‌ها هیچ امیدی به قهرمانی در لیگ‌برتر ندارند و لیگ قهرمانان آخرین تورنمنتی است که دست‌کم روی کاغذ، هنوز در آن شانسی برای کسب قهرمانی خواهند داشت. البته آن‌ها این هفته توانستند در خانه نیوکاسل آماده، با دو گل پیروز شوند تا با روحیه‌ای خوب به بازی امشب پا بگذارند.

مصدومان لیورپول هم در بهترین زمان ممکن به بازی حساس برابر رئال رسیدند و خیال یورگن کلوپ تا حدی راحت شد. ویرژیل فن‌دایک، دیوگو ژوتا و فرمینیو سه بازیکنی هستند که با پشت‌سرگذاشتن آسیب‌دیدگی، آماده نبرد با رئال خواهند بود و کلوپ با روحیه‌ای که تیمش از پیروزی مقابل نیوکاسل گرفته، به رقم‌زدن معجزه در بازی امشب امیدوار است.

در طرف مقابل، شاگردان آنجلوتی که در لالیگا هشت امتیاز از بارسای صدرنشین عقب هستند، بار دیگر در تورنمنتی هستند که در آن تخصص دارند. آن‌ها که به‌تازگی جام‌جهانی باشگاه‌ها را فتح کرد‌ه‌اند، می‌خواهند امشب و در همین بازی رفت با پیروزی برابر لیورپول ناآماده، صعودشان به مرحله بعد را تا حد زیادی قطعی کنند. خبر خوب برای مادریدی‌ها، رسیدن کورتوا، دروازه‌بان بلژیکی تیمشان، به این مسابقه است.

بنزما، کارواخال و شوامنی دیگر مصدومان مادریدی‌ها هستند که آنجلوتی درباره شرایط آن‌ها برای بازی در آنفیلد اعلام کرد: دنی کاروخال می‌تواند مقابل لیورپول بازی کند. فکر می‌کنم کریم بنزما نیز مشکلی برای همراهی تیم نداشته باشد. شوامنی هم که در بازی این هفته مادریدی‌ها مقابل اوساسونا، به‌علت دل‌درد از ترکیب کنار گذاشته شد، به‌احتمال فراوان مشکل چندانی برای همراهی تیمش نخواهد داشت.

فرانکفورت میزبان غول سری‌آ

ناپولی را می‌توان پدیده این فصل همه لیگ‌های اروپایی به‌شمار آورد. لوچانو اسپالتی با تیم قدرتمندی که ساخته است، نه‌تن‌ها در ایتالیا بدون رقیب و با اختلافی پانزده‌امتیازی نسبت به تیم دوم یکه‌تازی می‌کند، بلکه در اروپا هم تا اینجای فصل عملکردی چشمگیر داشته و در مرحله گروهی توانسته است به‌راحتی صدرنشین شود و به این مرحله برسد.

ستاره اصلی ناپولی‌ها در این فصل ویکتور اوسیمن و خویچا کواراتسخلیا هستند، ولی ناپولی به این دو نفر خلاصه نمی‌شود و تیم یکدست و قدرتمندی که اسپالتی ساخته است، حتی در غیاب ستاره‌هایش هم می‌تواند برای فرانکفورتی‌ها خطرساز شود. ناپلی‌ها که فقط دوبار در سال‌های ۱۹۸۷ و ۱۹۹۰ توانسته بودند با حضور مارادونای افسانه‌ای قهرمان ایتالیا شوند، این فصل می‌خواهند نه‌تن‌ها در سری‌آ، بلکه در لیگ قهرمانان هم بزرگی کنند و با شکست فرانکفورت در این بازی، رؤیا‌های اروپایی خودشان را ادامه دهند.

در آن سوی میدان، تیم آلمانی اوضاع ایدئالی در این فصل ندارد و در بوندس‌لیگا رتبه ششم را به خود اختصاص داده است. با وجود این، آینتراختی‌ها کاملا هم در دیدار امشب ناامید نیستند و با حضور ستاره‌ای مانند کولو موانی این شانس را دارند که برای ناپولی دردسرساز شوند. ستاره فرانسوی این باشگاه که با درخشش در جام‌جهانی در ترکیب تیم‌ملی فرانسه به یکی از پدیده‌های این فصل اروپا تبدیل شده است و خیلی از باشگاه‌های مطرح را خواهان خودش می‌بیند، امیدوار است با عملکرد خوب برابر ناپلی‌ها قیمت خودش را در بازار بیشتر کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->