۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور آخرین تحولات بازار پس از وقوع حادثه هوایی یارانه معیشتی، امشب قابل برداشت است (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سال گذشته ۴۲۸۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت شد یارانه نقدی اردیبهشت ۱۴۰۳ کی واریز می‌شود + جزئیات فعال کارگری: کارفرمایان برای تبدیل وضعیت شغلی کارگران همکاری کنند واکنش شخصیت‌های اقتصادی به شهادت رییس‌جمهور مصرف گاز در ایران ۶ برابر متوسط جهانی وضعیت پرشدگی سد‌های خراسان‌رضوی و کشور + جدول (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اونس جهانی رکورد زد بورس تعطیل شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۰ واحد منزل مسکونی رایگان به مدت ۳ ماه در اختیار خانواده‌های سیل زده سپاه ۶۹ مشهد پیشرفت برقی‌سازی خط راه‌آهن مشهد-تهران صفر است | ۱۰۰ واگن مسافربری نو وارد شبکه حمل‌ونقل ریلی می‌شود نرخ میوه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان‌رضوی: پرداخت غرامت به کشاورزان استان به‌سرعت انجام می‌شود بورس ۶۲ هزار واحد ریخت! | ۹۴ درصد نماد‌ها منفی شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مبلغ اجاره آپارتمان در منطقه راهنمایی مشهد سر به فلک کشید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت فعالیت بازار طلای مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب در سکه همچنان وجود دارد سکه به کمتر از ۴۰ میلیون تومان سقوط کرد | حباب سکه کاهشی شد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

چه کسانی می‌توانند از مرکز مبادله، ارز دریافت کنند؟

  • کد خبر: ۱۵۱۶۲۴
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
چه کسانی می‌توانند از مرکز مبادله، ارز دریافت کنند؟
مرکز مبادله ارز و طلای کشور دوم اسفندماه براساس مصوبه شورای پول و اعتبار به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد که مدیر ارز خدماتی این مرکز جزئیات نحوه تخصیص ارز و فرایند ثبت نام و خرید را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود توکلی، مدیر ارز خدماتی مرکز مبادله، جزئیات بیشتری درباره فرآیند ثبت نام و خرید ارز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، چگونگی اختصاص ارز به دانشجویان و موارد دیگر تشریح کرد که در ادامه مشاهده می‌کنید.

فرآیند ثبت نام در مرکز مبادله‌ی ارز و طلای ایران چگونه است؟

توکلی: فرآیند دریافت ارز در مرکز مبادله به این صورت است که متقاضی در سرفصل‌های خدماتی مصوب باید به یکی از کارگزاران مرکز مبادله مراجعه کند و پس از اینکه مدارک را تحویل داد کارگزار مدارک را ابتدا چک می‌کند.

چنانچه مدارک ارائه شده منطبق با شرایط اعلامی بود، مستندات به مرکز مبادله ارسال و تحویل نماینده مقیم دستگاه مربوطه در مرکز مبادله می‌شود و نماینده مقیم دستگاه مربوطه به صورت ماهوی مدارک را بررسی می‌کند.

در صورت تایید مدارک کد برای متقاضی ارسال می‌شود و فرد باید با همراه داشتن کد به کارگزاری مراجعه و ارز خود را دریافت می‌کند.

در ابتدای شروع کار تنها شعبات منتخب بانک ملی به عنوان کارگزاران، خدمت‌رسانی می‌کنند.

به چه افرادی ارز تخصیص داده می‌شود؟

توکلی: تمام ذی‌نفعان سرفصل خدماتی اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند تقاضای خود را به کارگزار ارائه کنند و هیچ تفاوتی بین ذی‌نفع و متقاضی وجود ندارد.

تمام متقاضیان دریافت ارز اگر مدارک مثبته را ارائه کنند و این مستندات منطبق بر تامین نظر سرفصل باشد، دستگاه مربوطه تایید و راستی آزمایی می‌کند که از مجرای درست تهیه شده باشد.

پس از تایید مدارک بلافاصله دستگاه تاییدیه را در سامانه بارگذاری می‌کند و کد رهگیری ارسال می‌شود و فرد با در اختیار داشتن کد رهگیری می‌تواند ارز خود را دریافت کند.

دریافت ارز دانشجویی چگونه است؟

توکلی: فرآیند دریافت ارز دانشجویی به صورت مبسوط در سامانه‌های سجاد برای دانشجویان وزارت علوم و سامانه موحد برای دانشجویان وزارت بهداشت تشریح شده است.

دانشجویان متقاضی دریافت ارز حتماً به سامانه‌های مربوطه مراجعه و حسب ارتباطی که بین مرکز مبادله و وزارت بهداشت برقرار شده این کار انجام خواهد شد و هیچ دانشجویی نیاز ندارد به صورت حضوری و غیرحضوری به مرکز مبادله مراجعه کند و تمام فرآیند‌ها توسط وزارتخانه‌ها انجام می‌شود.

مرکز مبادله چه نیاز‌های ارزی را پوشش می‌دهد؟

توکلی: سیاست ابلاغی در خصوص تدوین سرفصل‌های ارز خدماتی این بود که پوشش حداکثری نیاز‌های مردم را لحاظ کرده باشد و در این خصوص بیش از ۶۰ سرفصل در قالب نیاز‌های ارزی احصا و تدوین شده است.

هر فرد بر اساس این سرفصل‌ها می‌توانند تقاضای خود را ثبت کنند و مدارک ارسالی راستی آزمایی می‌شود.

چقدر زمان می‌برد تا در مرکز مبادله ارز تخصیص داده شود؟

توکلی: پیش‌بینی انجام شده این است که بتوانیم در طول حداکثر سه تا چهار روز تقاضای ثبت شده را تامین کنیم.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->