سرخط خبرها

کمال تبریزی: مسئولان استان ها شرایط را برای فیلمسازان جوان فراهم کنند

  • کد خبر: ۱۵۱۹۶۳
  • ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
کمال تبریزی: مسئولان استان ها شرایط را برای فیلمسازان جوان فراهم کنند
کمال تبریزی کارگردان سینمای ایران معتقد است که صرف برگزاری دوره های آموزشی برای فیلمسازان جوان کافی نیست و مسئولان و دست اندرکاران استان ها باید شرایط را برای فعالیت فیلمسازان جوان فراهم کنند.

 «کمال تبریزی» کارگردان سینمای ایران و یکی از اساتید اردوی آموزشی «ایده تا تولید» انجمن سینمای جوان ایران در مشهد، در حاشیه برگزای مراسم اختتامیه این اردو به شهرآرانیوز گفت: افرادی که در اردو حضور داشتند، جوانان خوب و علاقمندی بودند. روش آموزشی این اردو هم به عقیده من روش خوبی بود که امیدوارم نتایج خوبی هم داشته باشد و بتوانیم از این طریق فیلمسازان خوبی را به حوزه سینمای حرفه ای ایران وارد کنیم.

وی افرود: واقعیت غیر قابل کتمان این است که امکانات سینمایی در تهران است و صرف برگزاری این دوره های آموزشی در شهرستان ها نمی تواند آن امکان لازم را برای فیلمسازی فراهم کند. باید مسئولان و افرادی که می خواهند جوانان در استان ها و شهرستان ها رشد کنند، باید حمایت کنند. در دوره های آموزشی جوانان کار را یاد می گیرند. اما این که در شهرستان هم بتوان مثل تهران کار کرد، اینگونه نیست و شرایط کار را باید دست اندرکاران فراهم کنند. شهرداری، حوزه هنری، آستان قدس رضوی و ... اگر می خواهند هنر در مشهد و استان زنده باشد، باید پای کار بیایند و به جوانان کمک کنند و امکاناتی را برای آنها فراهم کنند که بتوانند استعداد خود را بروز دهند.

تبریزی در ادامه گفت: همه افرادی که در اردوی مشهد حاضر بودند، می توانند افراد موفقی باشند و افراد بااستعدادی بودند. مثلا در گروهی که من همراه فیلمسازان جوان بودم، خودم کمترین دخاالت را در تولید فیلم پایانی گروه داشتم و همه آنچه که می بینید، توسط همین جوانان بااستعداد تولید شده است. من فقط راهنمایی کردم و سعی کردم که مسیر را نشان دهم و مابقی کار با خود آنها بود. فکر می کنم اساسا در سینما باید جوانان با ایده ها و مدل های جدید بیایند و آن را از حالت کهنه خارج کنند و به آن شکل جدید بدهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->