سد دز پُر شد | احتمال افزایش خروجی سد دز وجود دارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آزادراه تهران شمال مسدود شد + علت (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است
سرخط خبرها

دستگیری فروشنده‌ای که با کپی اطلاعات کارت بانکی مشتریانش کلاهبرداری می‌کرد

  • کد خبر: ۱۵۲۲۸۹
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
دستگیری فروشنده‌ای که با کپی اطلاعات کارت بانکی مشتریانش کلاهبرداری می‌کرد
مغازه داری که اطلاعات کارت های بانکی مشتریانش را کپی و حساب‌های آنان را تخلیه می‌کرد، دستگیر شد.

مهدی قرآنی  | شهرآرانیوز؛ اعضای باند «اسکیمری» که در قالب فروشگاه محلی حساب مردم را خالی می‌کردند، دستگیر شدند.

تعجب شاخ‌دار

«کسر از حساب؛ خرید ۲.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال مانده حساب ...»؛ داخل مطب بود که این پیامک را دریافت کرد. داشت از تعجب شاخ در می‌آورد. از چند ماه پیش تا همان روز چنین خریدی انجام نداده بود. بلافاصله کارش را تعطیل کرد و خودش را به بانک رساند.

آنچه از ظاهر امر پیدا بود، با کارت متصل به حساب مورد نظر خرید شده بود. در این بین، اما مرد مدعی شد که در ساعت و تاریخ تراکنش در مطبش مشغول ویزیت مریض‌هایش بوده است. به ادعای او، از حساب مورد نظر تنها یک کارت دارشته و آن هم همین کارتی بوده که داخل کیفش داشته است.

به پیشنهاد مدیر بانک به پلیس فتا مراجعه کرد و تازه آنجا فهمید که چه اتفاقی افتاده است. بررسی‌های اولیه و نوع برداشت حاکی از آن بود که اطلاعات شماره کارت بانکی‌اش هدف دستگاه اسکیمر قرار گرفته است. «اسکیمر؟»

افسر تحقیق پلیس به مرد توضیح داد که احتمالا در خرید‌های روزانه‌اش در دام یکی از این مجرمان سایبری گرفتار شده و در زمان کشیدن کارت، دستگاه مربوط کپی‌کننده اطلاعات کارت بانکی وی بوده است، نه دستگاه کارت‌خوان.

کمی که فکر کرد به چند نفر مشکوک شد. میوه‌فروشی محل، سوپر‌مارکت و چند مغازه دیگر. اما نمی‌شد به همین راحتی به کسی برچسب دزدی زد. مأموران برای رسیدن به این حقیقت مسیر دیگری را انتخاب کردند. کد دستگاه مورد تراکنش متعلق به یک طلافروشی بود...

دو چهره در یک قاب‌

می‌گفت تاجر است و اصلا در زمان و تاریخ ارسال شده در پیامکِ کسر حساب داخل مشهد حضور نداشته است. ۷۰‌میلیون تومان رقم کسر شده‌ای بود که گویا در یک نقطه‌ای از شهر یا کشور با کارت مرد تاجر خرید صورت گرفته بود.

افسر تحقیق پرونده‌اش در پلیس فتا با بررسی دقیق تراکنش مالی شماره حساب مرد مال‌باخته پی به این حقیقت برد که خرید با کارت بانکی دوم از همین حساب انجام شده است. موضوعی که شاکی آن را رد کرد و گفت: از این حساب تنها یک کارت دارم و آن هم همیشه همراهم است!

در این پرونده با توجه به مستندات و ادعای شاکی، ردپای کپی شدن اطلاعات کارت مرد تاجر با دستگاه اسکیمر وجود داشت. فرضیه‌ای که خیلی زود با شناسایی مرکز خرید، زوایای پنهانش افشا شد. فروشگاه مورد نظر یک طلافروشی در هسته مرکزی شهر بود که پای مأموران به آن کشیده شد.

در این میان پرونده تازه‌ای روی میز کارشناسان پلیس فتا گشوده شد. یکی از پزشکان مشهدی نیز مشابه مرد تاجر هدف سرقت وجه قرار گرفته بود. شخصی که هنوز معلوم نبود از چه طریق به اطلاعات و رمز کارت این پزشک دست یافته است، مبلغ ۱۰۰‌میلیون تومان خرید انجام داده بود.

پیگیری‌های این پرونده نیز همچون پرونده مرد تاجر به یک فرضیه ختم شد؛ کپی اطلاعات کارت از طریق دستگاه اسکیمر؟!

مستنداتی که خیلی زود مأموران پلیس را به محلی رساند که متهم خریدش را انجام داده بود؛ یک فروشگاه طلا و جواهر در یکی از مناطق متمول شهر.

حالا مأموران پلیس در پرونده مرد تاجر و پزشک مال‌باخته به یک نتیجه رسیده بودند، متهم با کارت‌های کپی شده از دو طلافروشی سکه خریده بود. تصاویر دوربین این فروشگاه‌ها خیلی زود هویت این فرد که زنی جوان بود را بر‌ملا کرد. اما آنچه در تصاویر دوربین‌های مداربسته به ثبت رسیده بود چهره متفاوت زن و نوع پوشش آن در هر یک از فروشگاه‌ها بود و گویا این شخص با تغییر چهره سعی داشته است تا ردی از خود باقی نگذارد.

دستگیری مهره‌های اصلی یکی پس از دیگری

زن جوان که حدود چهل سال دارد خیلی زود به حرف آمد. او در جلسات بازجویی پلیسی شوهر و برادر شوهرش را لو داد و گفت که یک تیم هستند. در بررسی‌های بعدی این پرونده نیز زوایای پنهان آن هویدا شد. متهمان در پوشش یک سوپر‌مارکت در یکی از مناطق مرفه‌نشین مشهد طعمه‌های متمول خود را شناسایی و نقشه شوم خود را عملی می‌کرده‌اند.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی که از ابتدای تشکیل این پرونده‌ها در جریان همه امور و فرایند رسیدگی آن قرار داشت، می‌گوید: با دستگیری اولین مهره از این پرونده و اعترافات وی خیلی زود به همه جزئیات آن دست یافتیم و همین شد تا طی هماهنگی قضایی شوهر این زن که فردی حدودا چهل‌وسه‌ساله و برادر شوهرش که جوانی بیست‌وهفت‌ساله بود را در سوپرمارکت موصوف و خانه‌ای مسکونی در منطقه سرافرازان به دام بیندازیم.

سرهنگ علی‌اکبر قرائی‌پور بیان می‌کند: مأموران ما در بازرسی از مخفیگاه متهمان و سوپر‌مارکتی که در آن فعالیت مجرمانه خود را انجام می‌دادند، چهار دستگاه اسکیمر، یک دستگاه چاپگر کارت بانکی، بیش از هزار کارت بانکی خام در چند بسته صد عددی و چهل کارت بانکی متفرقه متعلق به افراد ناشناس را کشف و ضبط کردند.

این مقام ارشد پلیس فتای استان می‌افزاید: متهمان بنا بر اعترافات خود از ابتدای امسال فعالیت مجرمانه‌شان را آغاز کرده‌اند و با شناسایی مشتریانی که از وضعیت اقتصادی مطلوبی برخوردار بوده‌اند، در زمان خرید با کپی اطلاعات شماره کارت بانکی آن‌ها و صدور کارت دیگر مبالغی بین ۲۲۰ میلیون تا ۷۰‌میلیون تومان را سرقت کرده‌اند.

خرید طلا و سکه با پول‌های کثیف

سرهنگ قرائی‌پور می‌گوید: متهمان پس از صدور کارت‌های قربانیان که فعلا سه پزشک و دو تاجر شناسایی شده‌اند، از طلافروشی‌های سطح شهر سکه طلا و جواهرات خریداری کرده‌اند. در بازرسی از مخفیگاه این افراد یک صندوقچه طلا و جواهر حاوی پانزده عدد سکه تمام به همراه تعداد زیادی النگو، دستبند و گردنبند طلا کشف و ضبط شده است. همچنین مأموران در بررسی بخش‌های دیگر این محل یک بسته چک‌پول ۵۰‌هزار تومانی حدود ۳۰‌میلیون تومان را کشف کرده‌اند.

به گفته رئیس پلیس فتای استان اگرچه متهمان تاکنون به بیش از ۵ میلیارد ریال برداشت غیرمجاز از حساب هشت شهروند اعتراف کرده‌اند، اما بنا بر شواهد موجود در پرونده احتمال افزایش مال‌باختگان وجود دارد.
*پرونده متهمان در حال رسیدگی پلیسی است و به‌زودی اخبار تکمیلی آن در همین صفحه منتشر می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->