پشت‌پرده عجیب تخفیف‌های شگفت‌انگیز مکمل‌ها در داروخانه‌‌ها صرف ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی برای جبران خسارت تصادفات جاده‌ای چهار مسیر اصلی در مشهد بر اثر سیلاب همچنان مسدود است (۲۶ اردیبهشت) افزایش تعداد فوتی‌های سیل مشهد به ۴ نفر (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری تا دوشنبه + فیلم سیل در مشهد | تعداد جانباختگان مشهد به ۵ نفر رسید (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کم‌خونی یکی از بیماری‌های شایع در کودکان اهدای اعضای نوجوان مرگ‌مغزی در مشهد، نجات‌بخش زندگی ۷ بیمار شد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | لحظه پیداکردن دو جان‌باخته سیلاب در پل انقلاب مشهد فوت دو شهروند در سیلاب میدان انقلاب مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم اورژانس مشهد: ۱۳ شهروند در پی جاری شدن سیلاب مصدوم شدند رئیس سازمان حج: زمان ثبت‌نام عمره هنوز معلوم نیست | پیشاپیش عذرخواهی می‌کنیم! ۸ راهکار برای مقابله با سختی‌های زندگی دیوان عدالت هم شکایت بازنشستگان در مورد افزایش مستمری‌ها را رد کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهترین رژیم غذایی برای آرتریت یا التهاب مفاصل کدام است؟ بهترین شیوه تربیتی برای مقابله با فحاشی کودکان پیامدهای استفاده از تلفن همراه در سلامت کودکان مستمری فروردین‌ماه مددجویان سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود
سرخط خبرها

رشد ۷۱ درصدی بیماران بدحال کرونایی در خراسان رضوی (۱۴۰۱/۱۲/۰۸)

  • کد خبر: ۱۵۲۶۵۱
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
رشد ۷۱ درصدی بیماران بدحال کرونایی در خراسان رضوی (۱۴۰۱/۱۲/۰۸)
رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ۲۴ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی بستری هستند که این میزان نسبت به ۱۰ روز گذشته ۷۱.۴۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دکتر محمد پهلوان کاشی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین با ادامه روند افزایش ابتلا به کرونا، شمار بستری شدگان مبتلا به این بیماری در بیمارستان‌های این زیر پوشش این دانشگاه طی این بازه زمانی با افزایش ۵۰ درصدی از ۷۰ مورد در بیست و نهم بهمن ماه امسال به ۱۰۵ مورد طی ۲۴ ساعت گذشته رسیده است.

وی با بیان این که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند ادامه داد: این درحالی است که در ۱۰ روز گذشته ۲۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان رضوی شناسایی و بستری شدند که این عدد اکنون رشدی بیش از ۲۴ درصد داشته است.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که طی ۱۰ روز گذشته تنها سه مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت شده است گفت: همچنین در شبانه روز گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه ثبت و گزارش نشده است.

روند ابتلا به کرونا به صورت تدریجی در حال افزایش است

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای بهمن روند مراجعات سرپایی و بستری کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه به صورت تدریجی افزایشی شده است که این موضوع نشان دهنده احتمال شروع اوجگیری جدید بیماری کروناست.

دکتر ناصر امینی افزود: باتوجه به نارنجی شدن ۲ شهرستان خلیل آباد و کوهسرخ و زرد شدن وضعیت کرونایی پنج شهرستان در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد احتمال شروع اوجگیری بعدی بیماری کووید وجود دارد.

وی ادامه داد: برای مدیریت بیماری کرونا باید تمام افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین دز دریافتی واکسن آنها گذشته است حتما برای دریافت دز یادآور مراجعه کنند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عدم دریافت دز یادآور زمینه شدت عوارض بیماری و تبادل اطلاعات ژنی و جهش ژنی بیماری را فراهم می‌کند و با توجه به روند افزایشی ابتلا به بیماری کرونا استفاده از ماسک، عدم حضور در اجتماعات و دریافت دز واکسن یادآور کرونا مورد تاکید است.

امینی با بیان این که اگر فردی دارای علایم سرماخوردگی و گلودرد است حتما باید ضمن مراجعه به پزشک برای بررسی دقیقتر شرایط بیماری، از حضور در تجمعات نیز پرهیز کند افزود: انجام تست کرونا و خود قرنطینگی باعث می‌شود بیماری به سایر افراد سرایت نکند و با تشخیص به موقع روند درمان به درستی طی شود.

وی با اشاره به این که مراکز منتخب کرونا در خدمت بیماران قرار دارند ادامه داد: علاوه بر مراکز بهداشتی که دائما در حال آماده باش برای واکسیناسیون مراجعان هستند ، ۱۱ مرکز تجمیعی نیز در سطح شهر برای انجام خدمت واکسیناسیون فعال هستند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مجموع ۳۰ مرکز منتخب کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است که از این تعداد ۱۲ مرکز در مشهد فعال است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۵۶۷ هزار و ۸۲۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت سه بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۴ هزار و ۸۴۵ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۳۳۹ هزار و ۲۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۲۸۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید -۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۶۵ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۸۳۳ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۹۷ هزار و ۲۵۴ دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۹۷۴ دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۶۱ دُز رسیده است.

هم اکنون ۶ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۹۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۴۸ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->