نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

مشت‌زنی برای ارمگان

  • کد خبر: ۱۵۲۹۸۸
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
مشت‌زنی برای ارمگان
رقابت‌های بوکس قهرمانی استان خراسان‌رضوی از امروزبه‌میزبانی مشهد برگزار می‌شود

شهرآرانیوز؛ حریف باشگاه «شعبان بی‌مخ» هم حریفش نشد تا قهرمان مسابقات برگ زیتون طلایی شود. بوکسوری که از آن روز تا امروز به یک اسطوره تبدیل شده است و حالا که ۸۲ سال دارد، بوکس خراسان را با نام او می‌شناسند. غلامرضا ارمگان نام اسطوره‌ای است که روی رینگ بوکس در سال‌های دور برای خراسان افتخار بود و حالا نامش زینت‌بخش محفل مشت‌زنان است.

مشت‌زنان خراسانی که از امروز به‌مدت دو روز در مشهد گردهم آمدند تا به‌یاد این پیشکسوتان نامی بوکس استان مشت بزنند و روی رینگ نمایشی دل‌پذیر داشته باشند. نمایش قدرت و هیجان در رقابت‌های قهرمانی بوکس خراسان‌رضوی در واپسین روز‌های سال ۱۴۰۲. مسابقاتی که قرار است از دل آن ارمگان‌های امروزی خودشان را به بوکس کشور معرفی کنند.

جام ارمگان در خانه استاد توکل!

رقابت‌های بوکس قهرمانی خراسان‌رضوی در رده سنی بزرگ‌سالان از امروز آغاز می‌شود و به‌گفته رئیس هیئت متبوع این مسابقات، به‌دلیل استقبالی که از آن صورت گرفته، از سالن بوکس شهید بهشتی به خانه کشتی، سالن استاد حمید توکل منتقل شده است. امیرحسین اخوان دراین‌باره می‌گوید: «سالن بوکس شهید بهشتی جایگاه تماشاچیان ندارد و باتوجه‌به احتمال حضور علاقه‌مندان بوکس، مسابقات را به سالن کشتی مجموعه ورزشی شهید بهشتی منتقل کردیم که سکوی تماشاگران هم دارد و رقابت‌ها می‌تواند با حضور تماشاچی برگزار شود.

مشهد علیه ۱۲ شهرستان

در این دوره از مسابقات دوازده تیم از شهرستان‌های مختلف استان خراسان‌رضوی حضور پیدا کرده‌اند. این در حالی است که مشهد به‌عنوان میزبان، دو تیم در این رقابت‌ها دارد و با نام تیم‌های مشهد الف و ب روی رینگ می‌روند. مسابقات بوکس قهرمانی استان سال گذشته به‌صورت انفرادی برگزار شد و امسال به‌صورت تیمی انجام می‌شود که همین بر هیجان آن افزوده است. چهارده تیمی که به‌صورت تک‌حذفی در سیزده وزن با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

۷۰۰ ورزشکار در یک مرکز رفاهی

طبق اعلام هیئت بوکس استان بیش از هفتصد ورزشکار در این دوره از مسابقات حاضر خواهند بود که باید در سیزده وزن با یکدیگر مبارزه کنند. ورزشکارانی از چهارده تیم که در مرکز رفاهی دانشگاه آزاد مشهد اسکان داده شدند و قرار است در پایان این مسابقات نفرات برتر به تیم منتخب استان راه پیدا کنند. تیمی که سال آینده در رقابت‌های قهرمانی کشور حضور پیدا خواهد کرد و شاکله اصلی آن را نفرات برتر همین مسابقات تشکیل می‌دهند و شاید فقط در برخی وزن‌ها کادرفنی تیم استان نسبت به دعوت از ورزشکار خارج از گود مانده‌ای اقدام کند.

سوپروایزری تورنمنت سخت

هیجان مشت‌زنی جلو چشم هواداران و عاشقانی که برای نبرد روی رینگ دلشان غنج می‌رود، آن‌قدر زیاد است که بی‌تردید کنترل مسابقات و داوری آن کاری سخت است. شاید به همین دلیل است که هیئت بوکس استان خراسان‌رضوی برای قضاوت این دوره از رقابت‌ها و کنترل جو داوری از یک داور کارکشته و نامدار بین‌المللی استفاده کرده است. بابک بردبار، داور سه‌ستاره بین المللی بوکس ایران که گیلانی است، در این دوره از مسابقات به‌عنوان «سوپروایزر» در کنار رینگ است و همین می‌تواند قوت قلبی برای برگزارکنندگان باشد. داوری که چند روز قبل از شروع این رقابت‌ها هم سمینار دانش‌افزایی داوری را برای سی داور بوکس خراسان‌رضوی در مشهد برگزار کرد تا سفرش به مشهد چندان هم بی دستاورد نباشد.

تکمیل پروژه مدال‌آوری در کشور

امیرحسین اخوان، رئیس هیئت بوکس خراسان‌رضوی، درباره برگزاری این مسابقات و اهمیتش می‌گوید: «ما امسال توانستیم دوازده مدال رنگارنگ برای بوکس استان به ارمغان بیاوریم. چهار طلا، سه نقره و پنج برنز در رده‌های مختلف سنی از نونهالان تا بزرگ‌سالان دستاورد خوبی برای بوکس است و ما می‌خواهیم با برگزاری رقابت‌های قهرمانی بزرگ‌سالان استان به تداوم این روند کمک کنیم.»

وی می‌افزاید: «امسال سی ویکمین دوره مسابقات بوکس قهرمانی جوانان کشور را در مشهد برگزار کردیم که با قهرمانی تیم خراسان به پایان رسید و حالا هم تیم منتخب بزرگ‌سالانمان برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور سال بعد از دل همین مسابقات قهرمانی استان خواهد بود.»

ارمگان: نام‌گذاری این تورنمنت باعث دل‌گرمی است

پیشکسوت نامدار بوکس خراسان‌رضوی که برخلاف بسیاری از پیشکسوتان رشته‌های مختلف ورزشی این روز‌ها یکی از مشاوران فعال هیئت بوکس استان است، درباره نام‌گذاری این تورنمنت به‌نام او می‌‎گوید: «برای من باعث دل‌گرمی است که این مسابقات را به‌نام من نام‌گذاری کردند و از دوستان ممنونم.»

غلامرضا ارمگان می‌افزاید: «امیدوارم از دل این مسابقات بوکسور‌های آینده‌داری به بوکس خراسان معرفی شوند. ما در رده سنی جوانان بوکسور‌های خوبی در سطح کشور داریم و من خوش‌بینم که این جوانان بتوانند در سال‌های بعد با برنامه‌ریزی‌های هیئت بوکس خودشان را در سطح بزرگ‌سالان هم نشان دهند.» وی خاطرنشان کرد: «امروز به سالن می‌روم تا مبارزه بوکسور‌های خراسانی را تماشا کنم. هنوز هم در این سن‌وسال از تماشای بوکس لذت می‌برم و از رفتن به سالن هیجان‌زده و خوش‌حال می‌شوم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->