شهادت ۲۰ فلسطینی در حمله اسرائیل به یک ساختمان در مرکز غزه (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیده‌بان حقوق بشر: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد بیانیه حزب‌الله لبنان درباره حمله به محل استقرار نظامیان صهیونیست (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمریکا: تل‌آویو همچنان از واشنگتن سلاح می‌گیرد صدور "اعلان قرمز برای یاسین رامین" منتظر دستور قضایی واکنش حماس به اظهارات جنجالی سناتورآمریکایی درباره تهدید اتمی غزه روسیه: ۱۴۰۰ نیروی ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت کشته شدند (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: تداوم مداخلات آمریکا در افغانستان وضعیت این کشور را پیچیده‌تر می‌کند انهدام تانک‌های مرکاوا در جبالیا | روز پرتلفات برای ارتش صهیونیستی (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش مقام ارشد حماس به خیالبافی نتانیاهو برای تسلیم شدن این جنبش درخواست سفیر انگلیس در سازمان ملل از انصارالله یمن اردوغان: حماس برای حفاظت از اراضی اشغال شده خود مبارزه می‌کند حزب‌الله لبنان «السماقه» را هدف قرار داد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رایزنی سوناک با امیر قطر درباره مذاکرات آتش‌بس در غزه سردار قریشی: هدف اصلی عملیات وعده صادق «بازدارندگی» بود شهادت و زخمی‌شدن ۲ نفر در حمله اسرائیل به خودرو سازمان ملل + فیلم سازمان ملل: شاهد کاهش حملات در دریای سرخ هستیم نتانیاهو: تبعید رهبران حماس را بررسی می‌کنیم سیدحسن نصرالله: شهید سلیمانی و شهید زاهدی در همه جبهه‌ها حاضر بودند | نتانیاهو و بایدن از اعتراضات دانشجویی در جهان خشمگین است تجاوز مجدد آمریکا و انگلیس به خاک یمن
سرخط خبرها

نماینده مجلس: چرا رتبه‌بندی معلمان با تأخیر و ناقص اجرا شده است؟+ جزئیات طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش

  • کد خبر: ۱۵۴۴۷۸
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
نماینده مجلس: چرا رتبه‌بندی معلمان با تأخیر و ناقص اجرا شده است؟+ جزئیات طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه رتبه بندی معلمان که قانون مترقی مجلس یازدهم بوده به صورت ناقص در حال اجراست، گفت: وزارت آموزش و پرورش باید توضیح دهد چرا این قانون را به نحوی اجرا می‌کند که برخی شامل آن نشده و نحوه ارزیابی‌ها نیز موجب نارضایتی معلمان است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد وحیدی با اشاره به طرح سئوال خود از وزیر آموزش و پرورش، گفت: این سئوال درباره عملکرد وزارت آموزش و پرورش به ویژه در اجرای قانون رتبه بندی است که چرا رتبه بندی معلمان با وجود قول‌های وزیر آموزش و پرورش با تاخیر اجرا و به صورت ناقص اجرا شد.


بیشتر بخوانید:

نارضایتی معلمان از روند رتبه‌بندی در هیئت‌های ممیزه؛ کمیسیون آموزش مجلس به ماجرا ورود کرد+ جزئیات


نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس افزود: قانون رتبه بندی معلمان از قوانین مترقی مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم است، ولی آیین نامه اجرایی آن به تایید اعضای ناظر مجلس نرسید و به بدترین شیوه و با تأخیر اجرا شد.

وی اضافه کرد: آیین‌نامه اجرایی این قانون، دارای ده‌ها ایراد بوده رتبه‌بندی به نحوی اجرا شد که گروه‌های هدف به ویژه مهرآفرین‌ها و گروه‌‎های هدف در رتبه‌های ۴ و ۵ تحت پوشش قرار نگرفتند. ضمن آنکه مرحله تطبیق و استقرار باید در مدار سوابق تجربی و امتیازات ارزیابی‌های سالانه باشد که این مهم نیز رعایت نشده است.

وحیدی، عدم اخذ مصوبه فوق العاده معلمان در شورای حقوق و دستمزد، عدم واگذاری سهام صندوق ذخیره فرهنگیان به اعضا، شاخص غیرقابل دفاع توزیع سهمیه‌های استخدامی در استان‌های محروم و مرزی را از دیگر محور‌های سئوال خود از وزیر آموزش و پرورش برشمرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: وزیر آموزش و پرورش عضو شورای حقوق و دستمزد بوده و باید در اخذ مجوز فوق العاده معلمان بر اساس مشاغل عمومی و اختصاصی تسریع می‌شد، یکی دیگر از محور‌های سئوال از وزیر این است که علت این تأخیر و قصور چیست؟

وی با بیان اینکه همچنین باید مشخص شود، سرنوشت واگذاری سهام صندوق ذخیره فرهنگیان به کجا رسید؛ گفت: همچنین باید توضیح داده شود که چرا شاخص‌های توزیع سهمیه استخدامی مناطق مرزی و محروم کشور به صورت فعلی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->