وزیر ارشاد در پیامی درگذشت عیسی بخشی، هنرمند موسیقی خراسان شمالی، را تسلیت گفت تاکید بر اهمیت مسئله فلسطین در نشست هیئت رسانه‌ای ایران و عراق فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی
سرخط خبرها

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مشهد آغاز به کار کرد + فیلم

  • کد خبر: ۱۵۶۳۱۱
  • ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸
شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مشهد آغاز به کار کرد + فیلم
شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهدمقدس با شعار «قرآن، خانواده و زندگی» به میزبانی مرکز نمایشگاهی آستان قدس رضوی، از چهارم لغایت یازدهم فروردین‌ماه، همه‌روزه از ساعت ۱۷ الی ۲۲ پذیرای خانواده‌های مشهدی و زائران حرم مطهر رضوی است.

به گزارش شهرآرانیوز، آیین افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهدمقدس با شعار «قرآن، خانواده و زندگی» عصر امروز با حضور حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی، محسن داوری فرماندار مشهد، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، محمد حسین‎زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان فرهنگی و مدیران قرآنی در تالار نمایشگاه‌های حرم مطهر رضوی برگزار شد.

خانواده‌ها با کودکان خود به نمایشگاه بیایند

حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در حاشیه آیین افتتاحیه این نمایشگاه و در جمع خبرنگاران گفت: از همه زائران و مجاوران آستان ملک پاسبان رضوی دعوت می‌کنم که به همراه خانواده و مخصوصاً کودکانشان در این نمایشگاه حضور پیدا کنند. این ظرفیت از جمله فرصت‌هایی است که می‌توان با هنر‌های قرآنی، آثار ادبی قرآنی و صنایع‌دستی و فرهنگی با محوریت قرآن کریم آشنایی پیدا کرد و با سلاح هنر، تعالیم قرآنی را به بطن خانواده انتقال داد.

فرهنگ صرفه‌جویی، آموزه قران کریم است

محسن داوری فرماندار مشهد هم در گفتگو با شهرآرا اظهار کرد: یکی از محور‌های سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب، تأکید بر پرهیز از اسراف و البته ضرورت استفاده مسئولان از ظرفیت‌های مردمی بود. این دو اصل، از جمله مبانی و سرفصل‌هایی است که می‌توان در سایه تعالیم قرآنی به آن‌ها دست پیدا کرد و بر همین اساس، باید از زیرساخت‌های فرهنگی نمایشگاه‌های قرآن کریم استفاده کرد.

۱۵۰ غرفه به نمایندگی از ۱۵۰ تشکل قرآنی

محمد حسین زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با اشاره به فعالیت بیش از چهار هزار محفل قرآنی در استان گفت: به دلیل محدودیت فضا، از ۲۵۰ گروه و تشکل قرآنی که به‌صورت تخصصی در این حوزه فعال هستند، تعداد ۱۵۰ تشکل در نمایشگاه شانزدهم صاحب غرفه هستند. تلاش ما این است که با استفاده از آموزه‌های فرهنگی و اخلاقی که مبتنی بر ادبیات قرآن کریم هستند، فضایی در جامعه رقم بخورد که بسیاری از ارزش‌ها زمینه بروز و ظهور پیدا کند و در این راستا، هیچ چراغ راهنمایی والاتر از قرآن کریم وجود ندارد.

این نمایشگاه به میزبانی مرکز نمایشگاهی آستان قدس رضوی، از چهارم لغایت یازدهم فروردین‌ماه و مصادف با هفته اول ماه مبارک رمضان، همه‌روزه از ساعت ۱۷ الی ۲۲ پذیرای خانواده‌های مشهدی و زائران حرم مطهر رضوی است.

اجرای زنده آثار هنری همچون سرود و خوشنویسی، برپایی غرفه ویژه کودکان و مشارکت اتباع خارجی مقیم مشهد از کشورهای نیجریه، پاکستان، افغانستان، عراق، سوریه و لبنان در این نمایشگاه از بخش های جذاب شانزدهمین نمایشگاه قرآن کریم در مشهد است.

تصاویر تصاویر تصاویر تصاویر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->