رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | خراسان رضوی سال گذشته رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟ ۵ ماده غذایی که مصرف منظم آنها به افزایش هوش کمک می‌کند ویزیت‌های نجومی روانشناسان | از ۳۵۰ هزارتومان تا ۲ میلیون تومان! کلاس‌های دانشگاه‌ها تعطیل شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره + جدول
سرخط خبرها

مانند یک وعده صبحانه کامل یا شام سبک، افطار میل کنید

  • کد خبر: ۱۵۷۰۰۹
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
مانند یک وعده صبحانه کامل یا شام سبک، افطار میل کنید
مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افطار مناسب بهتر است مانند یک وعده صبحانه کامل یا یک وعده شام سبک باشد.

به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر زهرا اباصلتی با اشاره به اینکه  مصرف نان و پنیر و سبزی، انواع کوکو و کتلت که زیاد چرب نباشند، می‌تواند برای وعده افطار مناسب باشد، اظهار کرد: از آنجا که معده در طول روز برای مدت زیادی خالی بوده، بهتر است افطار را با خوردن یک مایع گرم نه داغ مانند چای، سوپ رقیق یا شیر گرم شروع کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به افت نسبی قند خون در طول روزه داری، بهتر است برای شروع افطار، پس از مصرف مایعاتی مانند آب گرم یا شیر گرم، از شیرینی‌های طبیعی مانند خرما، انجیر، کشمش و سایر میوه‌های شیرین استفاده کنید، گفت: با خوردن این میوه‌ها، آرام آرام مقدار مناسبی مایعات و قند به بدنتان می‌رسد.

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از آنجا که برای مدت زمانی نسبتا طولانی دستگاه گوارش خالی بوده، لازم است هنگام غذا خوردن در وعده افطار، آرامش داشته باشید و به آرامی و بسیار مختصر غذا بخورید تا دستگاه گوارش دچار آسیب نشود، خاطرنشان کرد: استفاده از غذاهای ساده‌ای مانند نان تازه، پنیر و مغز گردو، سبزی خوردن، خیار و ‌گوجه فرنگی در وعده افطاری مناسب است. این قبیل مواد غذایی باعث می‌شوند گرسنگی شما به آرامی رفع شود و یک ساعت بعد از این وعده، بتوانید مقداری میوه بخورید و نیم ساعت بعد، شام میل کنید.

اباصلتی با اشاره به اینکه در وعده شام می‌توانید از موادغذایی پروتئین‌دار مثل برنج با انواع خورشت استفاده کنید، عنوان کرد:  بهتر است علاوه بر وعده‌های افطاری و سحری، در زمان بین افطاری و سحری نیز آب کافی بنوشید. معمولا در طول روزه‌داری در ماه‌های گرم سال، روزانه حدود ۱۰ لیوان آب و الکترولیت‌های بدن از دست می‌رود؛ به همین دلیل توصیه می‌شود علاوه بر آب، چند لیوان شربت آبلیمو یا خاکشیر کم شیرین یا آبمیوه‌های تازه و طبیعی نیز بنوشید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->