تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم آنچه باید درباره غذا‌های کنسروی بدانید دستگیری سارق حرفه‌ای موبایل با پوشش زنانه در مشهد + عکس تداوم توزیع شیر مدارس خراسان رضوی در سال آینده شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی چرا زوجین اغلب بعد از ۸ سال زندگی مشترک از هم جدا می‌شوند؟ سرگذشت تلخ زنی در مشهد که به تله مرد شیطان صفت افتاد بازسازی صحنه سقوط و مرگ مشکوک جوان ۱۷ ساله در مشهد جوان مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) متناسب‌سازی حقوق بیشترین دغدغه بازنشستگان است
سرخط خبرها

آیا پروتئین وی برای افراد زیر ۱۸ سال ضرر دارد؟

  • کد خبر: ۱۵۷۲۳۲
  • ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
آیا پروتئین وی برای افراد زیر ۱۸ سال ضرر دارد؟
به طور کلی مکمل‌های پروتئینی برای مصرف بزرگسالان طراحی شده‌اند اما این موضوع مانع از آن نمی‌شود که نوجوانان ورزشکار مجاز به استفاده از این محصولات نباشند! گاهی این سوال و نگرانی وجود دارد که آیا مکمل‌های پروتئین برای نوجوانان بی‌خطر و ضروری هستند یا خیر؟

گزارش آگهی

بهترین مکمل‌ها برای مصرف نوجوانان، محصولاتی هستند که به سلامت عمومی آنان آسیب نرسانند. همچنین مکمل مورد استفاده باید علاوه‌بر تامین املاح و ویتامین‌های مورد نیاز بدن، به افزایش عضلات و تناسب اندام آنها نیز کمک کند.

در ادامه ابتدا توضیح می دهیم که آیا پروتئین وی برای افراد زیر 18 سال بی خطر است یا خیر. سپس به بررسی فواید، عوارض و طریقه مصرف این مکمل می پردازیم.

آیا پروتئین وی برای افراد زیر 18 سال بی خطر است؟

مکمل های پروتئین وی قبل از ورود به بازار برای بزرگسالان طراحی و آزمایش می شوند. بنابراین اثرات آنها بر روی نوجوانانی که هنوز در حال رشد و تکامل هستند ناشناخته است. به همین دلیل، آکادمی تغذیه و رژیم غذایی آمریکا توصیه نمی کند که هیچ نوجوانی از مکمل های پروتئینی استفاده کند.

اکثر نوجوانان به دلیل رشد عضلات، زیبایی ظاهری و تناسب اندام مجذوب استفاده از مکمل پروتئین وی می‌شوند. با این حال استفاده از پروتئین وی برای نوجوانان پیشنهاد نمی شود چرا که ممکن است عوارضی را برای آنها به همراه داشته باشد. بهتر است نوجوانان تا سن 18 سالگی برای مصرف پروتئین وی صبر کنند.

در ادامه خواص پروتئین وی برای بزرگسالان (افراد بالای 18 سال) را شرح می دهیم.

خواص پروتئین وی برای بزرگسالان چیست؟

همانطور که توضیح دادیم مصرف پروتئین وی برای نوجوانان پیشنهاد نمی شود. با این حال این مکمل برای بزرگسالان فواید زیادی دارد.

آیا پروتئین وی برای افراد زیر ۱۸ سال ضرر دارد؟

مکمل پروتئین وی از اسید آمینه‌های ضروری زیادی تشکیل شده است که به سرعت جذب بدن می‌شوند. همچنین این مکمل بدنسازی لاکتوز کمی دارد و یکی از بهترین مکمل‌ها برای افزایش حجم عضلات است. در ادامه خواص پروتئین وی برای بزرگسالان را شرح می دهیم.

افزایش توده عضلانی

مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که استفاده از پروتئین وی به ترشج هورمون‌های آنابولیک مانند انسولین کمک کرده و به رشد ماهیچه‌ها و عضلات بدن کمک می کند. با بالا رفتن سن میزان حجم عضلات بدن و قدرت آنها کاهش می‌یابد. این یک مشکل جدی برای سلامتی است و به مرور زمان باعث کاهش توان بدن می شود. بنابراین استفاده از مکمل پروتئین وی به ورزشکاران بزرگسال پیشنهاد می شود.

کمک به کنترل اشتها

پروتئین وی تاثیر باورنکردنی بر کنترل اشتها و احساس سیری در افراد دارد. وقتی صحبت از سیری و رفع اشتهای کاذب به میان می‌آید، پروتئین وی در بین محصولات درشت مغذی بالاترین رتبه را کسب می‌کند. همچنین این محصول مصرف انرژی را افزایش داده و میزان کالری مصرفی بدن را متعادل می‌کند.

کمک به ریکاوری بدن پس از ورزش

شواهد کافی نشان می‌دهند که مصرف پروتئین وی قبل و بعد از تمرینات ورزشی منجر به افزایش قابل توجه سنتز پروتئین عضلانی می‌شود. از سوی دیگر مصرف این محصول نقش مثبتی در ریکاوری عضلات بدن بعد از تمرینات مقاومتی و استقامتی ایفا می‌کند.

کاهش کلسترول بدن

از آنجایی که سطح کلسترول بدن به طور مستقیم با شرایط مختلف سلامتی مانند سکته مرتبط است، مصرف پروتئین وی به حفظ سلامت قلب شما کمک می‌کند.

تنظیم فشار خون بدن

ثابت شده است که مصرف پودر پرودتئین وی توسط افراد مبتلا به فشار خون بالا به بهبود عملکرد اندوتلیال و تنظیم پروفایل‌های چربی کمک می کند.

سایر مزایای پروتئین وی برای سلامتی  

همانطور که گفته شد پروتئین وی دارای فواید زیادی برای حفظ سلامتی بدن است. علاوه بر موارد ذکر شده می‌توان به خواص ضدسرطانی، تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین کاهش علائم بیماری پسوریازیس نیز اشاره کرد.

عوارض احتمالی پروتئین وی چیست؟

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم مصرف پروتئین وی برای افراد زیر 18 سال ممکن است با عوارضی همراه باشد چرا که این مکمل ها تنها بر روی بزرگسالان آزمایش می شوند. بر خلاف نوجوانان، مصرف پروتئین وی در دوز مناسب برای بزرگسالان بی‌خطر است. اما مصرف بیش از حد آن ممکن است باعث بروز آکنه پوستی و مشکلات گوارشی متعدد مانند نفخ، بیش‌فعالی روده و اسهال شود. علاوه‌بر آن در برخی موارد مصرف پروتئین وی می‌تواند به بروز حالت تهوع، سردرد، تشنگی، گرفتگی عضلات، خستگی و کاهش اشتها نیز منجر شود.

آیا پروتئین وی برای افراد زیر ۱۸ سال ضرر دارد؟

از سوی دیگر در صورتی که از حساسیت به لبنیات رنج می‌برید، درباره مصرف این مکمل با پزشک تغذیه و داروساز مشورت کنید.

کلام آخر در مورد مصرف پروتئین وی برای افراد زیر 18 سال

به طور خلاصه مصرف پروتئین وی برای نوجوانان پیشنهاد نمی شود و بهتر است تنها افراد بالای 18 سال از این مکمل بدنسازی استفاده کنند.

اگر بالای 18 سال سن دارید و تصمیم به تهیه پروتئین وی گرفته اید بهتر است این مکمل را تنها از داروخانه های معتبر تهیه کنید. داروخانه آنلاین بتادارو دارای مجوز رسمی از معاونت غذا و دارو است و تمام محصولات خود را با ضمانت اصالت عرضه می‌کند. برای مشاهده قیمت و خرید پروتئین وی می‌توانید به سایت داروخانه آنلاین بتادارو مراجعه کنید. لازم به ذکر است که داروخانه بتادارو برای سفارشات بالای 500 هزار تومان ارسال رایگان را برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

منبع علمی:

https://www.schooldays.ie/articles/are-protein-shakes-safe-for-teens

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->