تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟
سرخط خبرها

نظر آیت الله بهجت درباره شرف الشمس چیست؟

  • کد خبر: ۱۵۷۷۴۵
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
نظر آیت الله بهجت درباره شرف الشمس چیست؟
دعای «شرف الشمس» یکی از دعاهای مشهور و محبوب است که در روز ۱۹ فروردین هر سال، پشت سنگ عقیق زرد حکاکی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، این دعا به دلایل مختلفی مانند جلب برکت، سلامتی، ثروت و سعادت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه، به بررسی موضوعات مختلف مرتبط با این دعا خواهیم پرداخت. این دعا به صورت حروف رمزی است و فقط سالی یکبار نوشته می شود. روز مخصوص شرف الشمس 19 فروردین است. همچنین قبل از نوشتن دعای شرف الشمس خواندن یک دعای مخصوص (گاها به اشتباه آیه شرف الشمس گفته می شود) توصیه شده است.  

در چه منابعی به دعای شرف الشمس اشاره شده است؟

در کتب مختلف و معتبر زیادی به دعای شرف شمس اشاره شده است. کتاب سر المستتر شیخ بهایی، در کتاب «جنه‌ الوافیه» مشهور به «مصباح کفعمی»، در کتاب «هزار و یک نکته»، نکته ۹۷۷، تألیف آیت الله حسن زاده آملی، در کتاب ریحانه الادب هم ذیل نام “ابو البدر” از عالمان قدیم شهر اردبیل، در کتاب “جواهر مکنونه” که از کتب خطی اذکار و در کتب قدیمی مثل «السحاب اللئالی» تالیف سید عبدالله بوشهری از جمله این منابع هستند.

نظر آیت الله بهجت در مورد شرف الشمس چیست؟

آیت الله بهجت  اظهار نظر مستقیمی درباره شرف الشمس نداشته اند. آیت الله بهجت مستقیماً به این دعا اشاره نکردند، اما در مورد مفاد دعای شرف الشمس است، از حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی کارشناس مذهبی امامزاده صالح سؤال شد. ایشان مطلبی را به نقل از آیت الله بهجت گفتند که به شرح زیر است:

هر نمازی حکم یک میوه را دارد، همان گونه که هر میوه ای ویتامین ها و خواص خاص خود را دارد، هر نمازی نیز خواص خاص خود را دارد.

همانطور که در قسمت قبل اشاره شد، نظر آیت الله بهجت در مورد شرف الشمس یک مطلب کلی در مورد تمام دعاها است، اما متأسفانه برخی این را اشتباه فرض نموده و آن را نظر آیت الله بهجت در مورد شرف الشمس می دانند. 

منبع: ایلنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->