سرخط خبرها

رشد ۴۰‌درصدی جذب حامی برای فرزندان معنوی در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۵۸۲۷۸
  • ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
رشد ۴۰‌درصدی جذب حامی برای فرزندان معنوی در خراسان رضوی
مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی خبر داد: جذب ۳۶‌هزار حامی برای فرزندان معنوی خراسان‌رضوی در سال گذشته رشد ۴۰‌درصدی شمار حامیان را نسبت به سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد.

سعیده آل‌ابراهیم | شهرآرانیوز؛ «جذب ۳۶‌هزار حامی برای فرزندان معنوی خراسان‌رضوی در سال گذشته رشد ۴۰‌درصدی شمار حامیان را نسبت به سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد.» این خبر را مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) خراسان‌رضوی درباره جذب حامی معنوی برای کودکان یتیم و فرزندان محسنین در استان اعلام کرد.

با‌این‌حال رضا سلم‌آبادی در پاسخ به خبرنگار شهرآرا، از نبود حامی برای حدود پانصد فرزند دیگر در خراسان‌رضوی خبر داد که با وجود دویست پایگاه فعال در استان در ماه مبارک رمضان فرصت برای حمایت از فرزند یا فرزندان تحت پوشش این نهاد مهیاست.

سلم‌آبادی با اشاره به سایر برنامه‌های ویژه ماه رمضان این نهاد مانند توزیع افطاری ساده، غذای گرم و بسته‌های معیشتی اظهار کرد: در طرح اکرام ۱۲‌هزار یتیم و حدود ۳۰‌هزار فرزند محسنین در خراسان‌رضوی داریم که البته کمتر از پانصد فرزند بدون حامی هستند، به این‌دلیل‌که جزو پرونده‌های جدید محسوب می‌شوند. طبق آمار ۳ هزارو ۵۰۰ یتیم و ۱۰‌هزار‌و‌۹۰۰ فرزند محسنین در مشهد حضور دارند.

جذب ۱۵۰۰ حامی

او ادامه داد: از ابتدای ماه رمضان امسال تا ۱۵ رمضان، ۱۵۰۰ حامی جذب کردیم و در روز ۱۸ فروردین‌ماه که پایگاه طرح اکرام در محل نماز‌های جمعه داشتیم، ۱۶۰۰ فرد دیگر حامی معنوی فرزندان شدند. در مجموع از ابتدای ماه مبارک تا کنون ۳ هزارو ۱۰۰ حامی به جمع حامیان اضافه شده‌اند.

سلم‌آبادی درباره تمایل بیشتر حامیان به فرزندان با سن کمتر، اظهار کرد: معمولا حامیان برای کمک به کودکان زیر هفت سال تمایل بیشتری دارند و البته در این بین کودکان سید نیز برای برخی از حامیان در اولویت هستند، در‌صورتی‌که ممکن است نوجوانان هزینه‌هایشان بیشتر باشد؛ بنابراین برخی از فرزندان معنوی رقم‌های بیشتری دریافت می‌کنند، اما برخی مبالغ کمتری برایشان واریز می‌شود.

میزان دریافتی ایتام و حامیان

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) خراسان‌رضوی اضافه کرد: اکنون به‌صورت میانگین، دریافتی ایتام از حامیان، ماهانه ۷۰۰‌هزار تومان و فرزندان محسنین ۳۰۰‌هزار تومان است. باید امسال با توجه به تورم در حوزه اقتصاد و معیشت هدف‌گذاری کنیم که بتوانیم سرانه دریافتی فرزندان یتیم را به یک میلیون تومان و این رقم را برای فرزندان محسنین با جذب کمک حامیان به دست‌کم ۷۰۰‌هزار تومان برسانیم.

او با بیان اینکه اکنون ۱۹۱ هزار حامی در استان داریم خاطرنشان کرد: ۳۵‌درصد از این حامیان غیربومی و ۶۵‌درصد بومی هستند. دویست حامی ایرانی ساکن در خارج از کشور نیز به فرزندان ایتام و محسنین کمک می‌کنند. داوطلبان برای حمایت از فرزندان معنوی می‌توانند به سایت emdad.ir مراجعه و از قسمت پذیرش حامی برای ثبت‌نام خود اقدام و فرزند معنوی خود را از هر شهری انتخاب کنند. همچنین در شب‌های قدر نیز در کنار محل برگزاری مراسم، می‌توانند به پایگاه‌های جذب حامی مراجعه کنند. همچنین متقاضیان می‌توانند عدد یک را به شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۵۱ پیامک کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->