قاتل بی رحم پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد بازداشت شد همراهی نکردن قشر متوسط جامعه با نهضت افزایش جمعیت متادون سالانه جان ۳ هزار نفر را می‌گیرد ریزش آوار ساختمان در حال تخریب + تصویر (۳۰ اردیبهشت) تمدید ساعات کاری دفاتر ازدواج به مناسبت میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) کشف ۱۴۰۰ گرم تریاک از معده یک قاچاقچی در بجستان (۳۰ اردیبهشت) سپاه مشهد و اصناف تامین برخی کالاهای ضروری سیل‌زدگان مشهد را برعهده گرفتند ادامه بارندگی و مه تا فرداشب در منطقه حادثه بالگرد رئیس‌جمهور بازداشت زن‌وشوهر کلاهبردار (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟ + تصویر بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است پهپاد‌های هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور اعزام شدند شهرستان ورزقان کجاست و چقدر با تبریز فاصله دارد؟ منطقه جلفا کجاست؟ عواقب اجاره کارت‌های بانکی پلمب ۱۳ پاتوق خرده فروشان مواد افیونی در مشهد روزگار تلخ مرد مشهدی پس از ۵ ازدواج ناموفق پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ٣٠ اردیبهشت ١۴٠٣) | آغاز مجدد بارش باران و رعدوبرق از اواسط هفته مردی که زن دومش را به قتل رسانده بود، از قصاص نجات یافت + عکس تولیت آستان قدس رضوی: مرکز درمان ناباروری بشری برای اقشار آسیب‌پذیر که توان مالی ندارند، ایجاد شده است
سرخط خبرها

جمع‌آوری ۷ هزار معتاد متجاهر در مشهد (۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۵۹۶۰۷
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
جمع‌آوری ۷ هزار معتاد متجاهر در مشهد (۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۲)
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی گفت: حدود هفت هزار معتاد متجاهر طی پارسال با هدف تامین امنیت و آرامش نسبی مردم از سطح کلانشهر مشهد جمع‌آوری شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد حسین صالحی روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی افزود: پارسال در حوزه مقابله و کشف مواد مخدر نیز بیش از ۳۱ هزارو ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت ۱۴۰ باند و تعداد ۱۳ لابراتوار شیشه نیز در خراسان رضوی منهدم شد.

صالحی بیان داشت: پیگیری و افتتاح مرکز توانمند سازی دختران ۱۰ تا ۱۹ ساله با همکاری سازمان یونیسف، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با مشارکت دانشگاه‌های مختلف کشور، تجهیز ۵۰ خانه ورزش روستایی، افتتاح خانه یاریگران زندگی در محیط دانش آموزی و ایجاد خانه نشاط و تندرستی روستایی در چهار روستای محروم و مرزی استان خراسان رضوی از جمله اقدامات انجام شده پیرامون پیشگیری از مواد مخدر در خراسان رضوی بوده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: با تلاش‌های صورت گرفته برخی از سرباند‌های بین المللی و کشوری نیز در سال گذشته مورد ضربه واقع شدند.

وی گفت: ۲۴ مرکز فعال در حوزه درمان اعتیاد ماده ۱۶ در سطح استان خراسان رضوی فعالند که از این تعداد ۱۷ مرکز آن در شهر مشهد مستقر هستند.

برنامه‌های پیشگیری از مواد مخدر باید خانواده محور باشد

استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: مردمی سازی در حوزه‌های مختلف پیشگیری، درمان و مبارزه با مواد مخدرباید با مولفه خانواده محور صورت گیرد.

یعقوبلی نظری افزود: بر همین اساس باید از ظرفیت و مشارکت مساجد و مدارس در موضوع آگاه سازی به خوبی بهره برد.

وی ادامه داد: نگهداری و جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر مشهد باعث کاهش برخورد آن‌ها با مردم و آرامش خاطر نسبی در سطح جامعه شود که این امر قابل تقدیر است.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: بخش‌های خصوصی و مردمی باید بر اساس برنامه مشخص در امر درمان بیماران معتاد مشارکت کند، تا از اجرای سلیقه در این زمینه جلوگیری شود.

او گفت: از سوی دیگر دستگاه‌های مختلف نیز مسوولیت‌ها و وظایفی در خصوص مبارزه با مواد مخدر بر عهده دارند به عنوان مثال، پیشگیری از اعتیاد دانش آموزان در مرحله اول بر عهده خانواده‌ها و آموزش و پرورش قرار دارد.

نظری افزود: معتادان به هر دستگاه و جغرافیایی که ارتباط دارند باید توسط همان بخش مورد حمایت درمانی قرار گیرند، زیرا هر دستگاه بر اساس قانون دارای تکالیف مشخصی در این حوزه است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->