ترامپ: بایدن نمی‌داند زنده است یا مرده! روسیه به آمریکا هشدار داد رهبر انقلاب: تشییع مردمی رئیس‌جمهور پیام قوت جمهوری اسلامی به همه‌ی دنیا بود شهید سیدمهدی موسوی در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به خاک سپرده شد منصوری: حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت نشان از پایندی آنها به نظام است وزیر بهداشت در مشهد: هیچ رئیس‌جمهوری به اندازه شهید رئیسی در حوزه سلامت کار نکرد وزیر کشور: شهید رحمتی در اجرای عهد خود کوتاهی نکرد سازمان ملل برای شهید رئیسی مجلس یادبود می‌گیرد سردار سلامی: شهید رئیسی معیار یک رئیس‌جمهوری کامل بود موسوی: امیرعبداللهیان نقش بزرگی در تجدید روابط ایران با کشور‌های جهان داشت رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق: عزت و کرامت شهید آیت الله رئیسی در مراسم تشییع او، دو چندان شد حضور گسترده مردم شهر ری در تشییع پیکر شهید موسوی+ فیلم مراسم تشییع پیکر شهید مالک رحمتی در مراغه آغاز شد تداوم حملات وحشیانه هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی به غزه (۴ خرداد ۱۴۰۳) استقبال از پیکر شهید مالک رحمتی در مراغه+ فیلم سه سرباز آمریکایی در منطقه اسکله شناور غزه زخمی شدند (۴ خرداد ۱۴۰۳) بایدن به حکم بازداشت نتانیاهو واکنش نشان داد گزارش ستاد کل نیروهای مسلح از حادثه بالگرد رئیس جمهور منتشر شد پادشاه بحرین: خواهان عادی سازی روابط با ایران هستیم ویدئو | سکوت یک دقیقه‌ای مجمع عمومی سازمان ملل به احترام شهدای خدمت (۳ خرداد)
سرخط خبرها

نماینده تربت‌جام: تشکیل دولت فراگیر برای تعیین تکلیف روابط طالبان با همسایگان الزامی است

  • کد خبر: ۱۶۰۱۴۱
  • ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
  • ۳
نماینده تربت‌جام: تشکیل دولت فراگیر برای تعیین تکلیف روابط طالبان با همسایگان الزامی است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به شکل‌گیری اجماع منطقه‌ای برای حل مسائل افغانستان، گفت: تا زمانی که دولت فراگیر در افغانستان تشکیل نشود و طالبان تکلیف روابط خود را با کشور‌های همسایه افغانستان تعیین نکند، به رسمیت شناخته نخواهند شد.

به گزارش شهرآرانیوز، جلیل رحیمی جهان‌آبادی با تاکید بر ضرورت اجماع منطقه‌ای و بین‌الملی برای حل معضلات کشور افغانستان، اظهار داشت: به‌نظر می‌رسد که در مورد افغانستان به یک اجماعی در منطقه دست یافتیم، اما تا زمانی که دولت فراگیر تشکیل نشود و طالبان تکلیف روابط خود را با کشور‌های همسایه افغانستان تعیین نکند، به رسمیت شناخته نخواهند شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، افزود: روابط غیررسمی با طالبان و مبادلات اقتصادی با افغانستان در حال انجام است تا مردم این کشور تحت فشار قرار نگیرند. ایران نیز همین سیاست را دنبال می‌کند و رفت و آمد‌هایی به افغانستان صورت می‌گیرد، اما ما هنوز منتظر سامان یافتن وضعیت داخلی افغانستان هستیم.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس معتقد است: در اجلاس اخیر سمرقند و سایر نشست‌هایی که در این مدت در سطح وزرای خارجه کشور‌های همسایه افغانستان برگزار شد هم بر تشکیل دولت فراگیر از بین همه اقوام افغان تاکید شده است. طرفین همچنین بر اهمیت مقابله با تلاش‌ها به منظور سیاسی کردن کمک‌های بشردوستانه مورد نیاز مردم افغانستان تأکید و اعلام کردند که توزیع و استفاده کمک‌های بشردوستانه باید در چارچوب خدمت به منافع مردم عادی افغانستان باشد.

رحیمی جهان آبادی یادآور شد: کشور‌های همسایه هم به‌طور غیر رسمی پذیرفتند که چاره‌ای جز پذیرش طالبان ندارند، اما طالبان باید کمک کند تا نگرانی کشور‌های منطقه رفع شود، زیرا سوءسابقه این گروه در منطقه سبب شده تا در رفت و آمد‌ها نگرانی‌هایی شکل بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: با وجود این نگرانی‌ها طرفین در نشست ازبکستان بر اهمیت هماهنگی تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور اطمینان از امنیت و ثبات در افغانستان تاکید کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
0
0
طالبان هم کر و هم کور هستند و نمیخواهند حقیقت زندگی را بپذیرند اونا نمیدونند فرصت ها مثل برق میگذرد .صم بکم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
0
0
من قسی القلب ترین و نادان ترین بشر را طالبان میبینم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
0
0
در کره زمین اشخاصی مثل طالبان که از فرهنگ انها از قبیله بدوی مانده وجود ندارد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->