بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سهم سنگین وزن‌ها از بار سنگین ترافیک

  • کد خبر: ۱۶۱۱۲
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
سهم سنگین وزن‌ها از بار سنگین ترافیک
پرونده‌ای درباره معضلات ایستگاه‌های تخلیه بار و مشکلات ترافیکی که خودرو‌های سنگین در شهر ایجاد می‌کنند
ملیحه ابراهیمی‌یزدی| حتما شما هم بار‌ها دیده‌اید که یک خودرو سنگین در حالت دوبل توقف کرده و در حاشیه معبری کم‌عرض اقدام به تخلیه بار کرده است. تردد سنگین‌وزن‌ها در شهر، به‌ویژه در ساعاتی که وسایل حمل‌ونقل با ترافیک سنگین دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، اگر مدیریت نشود، مشکلات فراوانی به وجود می‌آورد. قصد داریم در این شماره از فعالیت، وضعیت کنونی و مشکلاتی که این ناوگان به ترافیک شهر تحمیل کرده است برایتان بگوییم. به گفته علی باخرد، مدیر‌عامل سازمان حمل‌و‌نقل بار درون‌شهری و حومه شهرداری مشهد، یکی از مشکلات ترافیکی که تبدیل به معضل شده است توقف خودرو‌های سواری در ایستگاه‌های تخلیه بار است. این در حالی است که این ایستگاه‌ها به منظور تفکیک و آزادسازی معابر شهری از محل توقف و بارگیری آن‌ها و متناسب با کاربری‌های پیرامونی در شهر‌ها در نظر گرفته شده است. در ادامه این گفتگو نکاتی دیگر از هر آنچه مربوط به تردد خودور‌های سنگین در شهر است را با هم می‌خوانیم.

حتما مطلع هستید که خودرو‌های سنگین برای تخلیه بار در محدوده شهری باید در ساعات غیر‌شلوغ طوری فعالیت کنند که باعث سد معبر، کُندی حرکت و ایجاد ترافیک نشوند.

از نظر پلیس راهور، خودرو‌های سنگین باید در محل مناسبی که بار‌انداز وجود دارد، بار خود را تخلیه کنند، نه در حالت دوبل، مورب و....

بد نیست بدانید خودرو‌های سنگین در محدوده شهری باید از پلیس راهور، مجوز تردد داشته باشند تا براساس شرایط ترافیک مشخص شود در چه زمان‌هایی می‌توانند رفت‌وآمد کنند.

۷۰‌%
بر کسی پوشیده نیست که بیش‌از ۷۰‌درصد وضعیت اسف‌بار آلودگی هوا ناشی از دود خودروهاست؛ طبیعتا آلاینده‌های زیست‌محیطی ناشی از اگزوز خودرو سنگین، چند‌برابر یک خودرو شخصی است.

خودرو‌های سنگین، سهم زیادی از تصادفات جرحی و فوتی را که در شهر رخ می‌دهد، به خود اختصاص می‌دهند. بنا به گزارش‌های کارشناسان پلیس راهور، علت اغلب این تصادفات این است که رانندگان خودرو‌های سنگین از سمت راست خود، دید مناسب ندارند. این نقطه کور در بیشتر خودرو‌های سنگین  باعث برخورد با خودرو‌های سواری، موتورسیکلت و بعضا عابران پیاده می‌شود.

کد تخلف ۲۱۵۱ مبلغ جریمه ۲۰۰۰۰۰ ریال
توقف وسیله نقلیه غیر مجاز در ایستگاه بارگیری و تخلیه بار
توقف دیگر وسایل نقلیه موتوری در ایستگاه‌های تخلیه بار ممنوع است. این کار نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. با توقف ناوگان سواری در ایستگاه‌های تخلیه بار، امکان تخلیه و بارگیری از ناوگان باری گرفته می‌شود و موجب ایجاد گره‌های ترافیکی خواهد شد. گفتنی است ایستگاه‌ها توسط دوربین‌های نظارتی و گشت‌های بازرسی سازمان رصد می‌شوند.
سهم سنگین وزن‌ها از بار سنگین ترافیک
۴۱ دوره آموزشی
طی ۱۰ ماه نخست امسال ۴۱‌دوره آمــوزشـی بـرای رانندگان خودرو‌های سنگین تحت عناوین «آشنایی با قوانین و مقررات حمل‌و‌نقل بار، آتش‌نشانی و حرکات اصلاحی ناشی از رانندگی با وسایل نقلیه باری» برگزار شده که هدف از برگزاری این دوره‌ها، توانمندسازی رانندگان در انجام وظایف شغلی، آشنایی رانندگان با به‌روز‌ترین طرح‌ها، قوانین و دستورالعمل‌های حوزه حـمل‌و‌نـقل بـار و ارتـقای فرهنگ ایمنی در رانندگان بوده است.
سهم سنگین وزن‌ها از بار سنگین ترافیک
 
سهم سنگین وزن‌ها از بار سنگین ترافیک
محدودیت تردد ناوگان باری
سبز (از صد‌متری تا کمربند سبز): از ساعت ۲۱ تا ۱۷ روز بعد
زرد (از صد‌متری تا طرح ترافیک زوج و فرد): از ساعت ۲۱ تا ۱۱‌روز بعد و ۱۵ تا ۱۷
قرمز (منطبق بر طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر و بولوار احمد‌آباد، ملک‌آباد و وکیل‌آباد): از ساعت ۲۲ تا ۹ روز بعد
۴۴۴۹
تعداد اعمال قانون ناوگان باری در محدوده شهری به علت پارک حاشیه‌ای در معابر طی ۱۰‌ماه امسال

توجه: شهر به ۳ منطقه قرمز، زرد و سبز تقسیم شده و تردد در ساعات مشخص آزاد است

سبقت از ترافیک با هوشمند‌سازی؟
باتوجه‌به شعار مدیریت شهری درباره هوشمند‌سازی شهر، با بهره‌برداری از سامانه جامع مدیریت حمل‌و‌نقل بار پرداخت الکترونیک، صدور مجوز شرکت‌ها، ناوگان و رانندگان فعال در حوزه حمل‌و‌نقل بار، ارسال پیامکی مراحل انجام کار به رانندگان، صدور مجوز تردد در محدوده‌های زمانی و مکانی با هدف کنترل مکانیزه فعالیت‌های مرتبط با حمل‌و‌نقل بار، جلوگیری از اتلاف وقت و مراجعات حضوری رانندگان و شرکت‌ها، کاهش هزینه‌های سفر‌های درون‌شهری، تسهیل و تسریع در فرایند‌های سازمانی و همچنین خدمت به شهروندان ارائه می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->