نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد چرا هنگام شفق قطبی در آسمان رنگ‌های مختلف می‌بینیم؟ بالاخره آپدیت One UI ۶.۱ برای گلکسی A۵۴ منتشر شد بازی پابجی در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا می‌شوند طرح عربستان برای ساخت طولانی‌ترین استخر معلق جهان در پروژه نئوم! + عکس اولین دریافت‌کننده کلیه خوک در جهان، بعد از دو ماه درگذشت
سرخط خبرها

کدام گوشی‌های سامسونگ آپدیت One UI ۶.۰ را دریافت نخواهند کرد؟

  • کد خبر: ۱۶۱۲۰۷
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
کدام گوشی‌های سامسونگ آپدیت One UI ۶.۰ را دریافت نخواهند کرد؟
چندین گوشی جدید سامسونگ منجمله یکی از بهترین پرچمداران این کمپانی قادر به دریافت آپدیت One UI ۶.۰ نخواهند بود.

به گزارش شهرآرانیوز - همه ما سامسونگ را به‌عنوان یک کمپانی پیشرو و نوآور می‌شناسیم که همواره سعی دارد قابلیت‌ها و امکانات جدیدی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد.

در بخش نرم افزاری، قابلیت‌های جدید سامسونگ در قالب آپدیت‌های جدید رابط کاربری One UI در اختیار کاربران سری گوشی‌های گلکسی این کمپانی قرار می‌گیرند.

کره‌ای‌ها در سال‌های اخیر سیاست بسیار جذابی را در قبال پشتیبانی نرم افزاری از گوشی‌ها و تبلت‌ها خود اتخاذ کرده و اکثر آن‌ها را با تضمین انتشار چهار آپدیت سیستم عامل اندروید و بروزرسانی‌های امنیتی روانه بازار می‌کنند؛ بنابراین علاقمندان به گوشی‌های سامسونگ می‌توانند تا سال‌ها از بابت عرضه بروزرسانی‌های امنیتی خاطرجمع باشند.

از مدت‌ها قبل خبر‌های مربوط به انتشار آپدیت One UI ۶.۰ برای گوشی‌های سامسونگ منتشر شده بود. با این حال، مطابق همیشه برخی گوشی‌های سامسونگ قادر به دریافت این بروزرسانی نخواهند بود.

به این ترتیب عرضه نسخه‌های جدید سیستم عامل اندروید، رابط کاربری One UI و بروزرسانی‌های امنیتی از این به بعد برای این گوشی‌ها متوقف شده و پشتیبانی از آن‌ها خاتمه می‌یابد.

خانواده گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ سامسونگ قادر به دریافت آپدیت One UI ۶.۰ نخواهند بود!

سری گوشی‌های گلکسی S۱۰ سامسونگ چهار سال پیش، یعنی در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شده و به‌عنوان یکی از مورداطمینان‌ترین گوشی‌های سال‌های اخیر شناخته می‌شوند.

این خانواده دربرگیرنده سه گوشی گلکسی اس ۱۰، گلکسی اس ۱۰ پلاس و گلکسی اس ۱۰‌ای (Galaxy S۱۰e) بود که هر سه به‌طور پیش‌فرض به سیستم عامل اندروید ۹ مجهز بودند.

علاوه بر این، سری گوشی‌های Galaxy S۱۰ نخستین محصولاتی بودند که از رابط کاربری One UI بهره می‌بردند.

ظرف چهار سال گذشته، سری گلکسی اس ۱۰ آپدیت‌های نرم افزاری و امنیتی را به‌صورت دوره‌ای و مرتب دریافت می‌کردند. با این وجود امسال دوره چهار ساله پشتیبانی از این سری گوشی‌ها به پایان رسیده و به همین جهت شاهد حذف آن‌ها از لیست دستگاه‌های در صف دریافت رابط کاربری One UI ۶ هستیم.

البته این گوشی اندروید ۱۲ را به‌طور کامل دریافت کرده و حتی به رابط کاربری One UI ۴.۱ و بروزرسانی امنیتی مارس ۲۰۲۳ نیز مجهز شده است.

البته سری گلکسی S۱۰ تنها گوشی‌های سامسونگ نیستند که قادر به دریافت آپدیت One UI ۶.۰ نخواهند بود؛ چرا که پشتیبانی از دو گوشی گلکسی A۳۰ و A۵۰ نیز خاتمه یافته و این دو محصول میانرده نیز قادر به دریافت این نسخه از رابط کاربری سامسونگ نخواهند بود.

لازم به ذکر است که میانرده‌های گلکسی‌ای ۳۰ و‌ای ۵۰ دقیقا همانند خانواده گلکسی اس ۱۰ از بروزرسانی‌های امنیتی ماهیانه و آپدیت‌های نرم افزاری فصلی بهره می‌بردند.

کنار گذاشته شدن خانواده گلکسی اس ۱۰ از صف دریافت آپدیت‌های جدید سامسونگ نشان دهنده این است که تمامی محصولات سامسونگ، اعم از پرچمدار و میانرده، با به پایان رسیدن دوره پشتیبانی نرم افزاری از رده خارج خواهند شد! بنابراین احتمالا به‌زودی نوبت به گوشی‌های ساخت سال ۲۰۲۰ کره‌ای‌ها رسیده و شاهد خروج آن‌ها از لیست پشتیبانی نرم افزاری خواهیم بود.

در همین زمینه باید به این نکته هم توجه کرد که گوشی‌هایی نظیر گلکسی زد فلیپ و گلکسی نوت ۱۰ اکنون به جای بروزرسانی‌های ماهانه، به‌صورت فصلی آپدیت‌های جدید خود را دریافت می‌کنند.

همچنین محصولات میانرده‌ای مثل گلکسی A۷۲، گلکسی M۶۲ یا گلکسی F۶۲ که در سال ۲۰۲۱ روانه بازار شده‌اند، اکنون تنها دو بار در سال بروزرسانی‌های جدید را دریافت خواهند کرد.

دو گوشی گلکسی S۱۰، ۵G و گلکسی S۱۰ لایت همچنان آپدیت One UI ۶.۰ را دریافت خواهند کرد

در صورتی که شما صاحب یکی از دو نسخه ۵G یا Lite گلکسی اس ۱۰ هستید، نگران نباشید! چرا که می‌توانید ضمن دریافت آپدیت One UI ۶.۰، تا یک سال دیگر از بروزرسانی‌های امنیتی و نرم افزاری سامسونگ استفاده کنید!

دلیل این اتفاق آن است که مدل‌های مورد بحث، یک سال دیرتر از سایر نسخه‌های سری اس ۱۰ به بازار عرضه شدند.

سامسونگ همواره تلاش کرده که حداکثر پشتیبانی نرم افزاری را از دامنه گسترده‌ای از گوشی‌های خود داشته باشد. با این وجود با گذر زمان، برخی مدل‌ها رفته رفته قدیمی‌تر شده و از چرخه پشتیبانی این کمپانی خارج می‌شوند.

به همین جهت نمی‌توان انتظار داشت که گوشی‌های قدیمی‌تر این کمپانی هم‌تراز با پرچمداران و میانرده‌های یکی دو سال اخیر آپدیت‌های منظم ماهانه را دریافت کنند!

در عین حال هیچ یک از برند‌های دیگر اندرویدی قادر نیست در بخش پشتیبانی نرم افزاری حتی به سامسونگ نزدیک شود؛ بنابراین اگر به دنبال یک گوشی هوشمند اندرویدی با پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی طولانی‌مدت هستید، حتما یکی از محصولات سامسونگ را انتخاب کنید!

منبع: گجت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->