نشست وزیران خارجه شانگهای با یک دقیقه سکوت به احترام ایران برگزار شد پسر شهید امیرعبداللهیان: قرار بود پدرم در روز میلاد لباس خادمی امام رضا(ع) بر تن کند جزئیات آیین تشییع پیکر خادم‌الرضا(ع) در مشهدمقدس ویدئو | چرا شهید سید ابراهیم رئیسی می‌توانست سید محرومان باشد؟ برای همدردی با مردم ایران؛ تاجیکستان پخش برنامه و موسیقی شاد در رادیو و تلویزیون را ممنوع کرد شعب کشیک بانک‌ها فردا (۲ خرداد ۱۴۰۳) فعال هستند ادارات خراسان‌شمالی پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل شد مجلس در سوگ رئیس جمهور شهید برگزاری جلسات شورای نگهبان با وزارت کشور در خصوص زمان انتخابات موحدی‌کرمانی رئیس مجلس خبرگان شد حضور رئیس جمهور آذربایجان در سفارت ایران + عکس آیا انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر به‌صورت هم‌زمان برگزار می‌شود؟ غیبت آیت‌الله علم‌الهدی در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری کیم جونگ اون: رئیس جمهور ایران دولتمردی برجسته بود وزیر آب و هوای پاکستان: امروز جهان اسلام یک رهبر بزرگ خود را از دست داد + فیلم شهدای خدمت در آغوش مردم تبریز | آغاز آیین بدرقه شهدای خدمت در تبریز + فیلم و عکس پیام رهبر معظم انقلاب به‌مناسبت آغاز‌به‌کار ششمین دوره مجلس خبرگان | این مجلس یکی از پایه‌های اصلی نظامِ اسلامیِ مردم‌سالار است آغاز مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری + فیلم ویدئو | درخواست شهید آیت‌الله رئیسی برای تعیین قبرش در حرم رضوی حضور مقامات خارجی در مراسم بزرگداشت شهیدان رئیسی و امیر عبداللهیان
سرخط خبرها

لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان به‌کجا رسید؟

  • کد خبر: ۱۶۱۳۰۹
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان به‌کجا رسید؟
نماینده مردم اورامانات در مجلس گفت: لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان و نقش آن برای بهبود زندگی کولبران در انتظار رسیدگی صحن علنی است.

به گزارش شهرآرانیوز، آرش زره تن لهونی در مورد لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان و نقش آن در بهبود زندگی کولبران، گفت: در روز‌های نخست بهمن ماه سال گذشته دو فوریت لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی برای ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان و نقش آن در بهبود زندگی کولبران تصویب شد؛ بررسی کارشناسی بر روی لایحه مذکور صورت پذیرفته است و در حال حاضر در انتظار رسیدگی آن در صحن علنی هستیم.

نماینده مردم اورامانات، پاوه، جوانرود،  روانسر و ثلاث باجانی در مجلس شورای اسلامی افزود: لایحه مذکور در دو مرحله با جزئیات به کمیسیون‌های تخصصی در حال بررسی است، امیدوارم هرچه سریعتر در صحن علنی رسیدگی شود.

وی در ادامه با اشاره اهداف پیش بینی شده و تصویب لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی، گفت: اجرایی شدن این لایحه به منظور تعطیلی کولبری نیست، بلکه بنیه اقتصادی و معیشتی مردم را تقویت می‌کند. اگر شرایط اقتصادی و معیشتی مردم بهبود پیدا کند بی تردید کسی به دنبال چنین مشاغلی برای تامین معاش خود نخواهد بود.

زره تن لهونی تصریح کرد: هدف از آوردن این لایحه به مجلس بهبود وضعیت معیشتی مرزنشینان بوده است؛ در صورت بهبود وضعیت زندگی مرزنشینان بی تردید کسی حاضر به تحمل مشقت و سختی کولبری نیست در شرایط فعلی جوانان مرزنشین از سر ناچاری به کولبری روی می‌آورند که نباید با آن‌ها برخورد قهری صورت پذیرد.

نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در اسفند ماه سال ۹۹ طرحی برای حمایت از کولبران با همراهی دولت تنظیم شد که امروز در قالب لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان به مجلس ارسال شده است،  این لایحه کار مشترک دولت و مجلس در طی  ۲ سال اخیر بوده که  احتمالا تغییراتی در کمیسیون اقتصادی بر روی آن اعمال خواهد شد امیدوارم هر چه سریع‌تر تغییرات اعمال شود و به صحن مجلس ارائه تا در دستور کار قرار گیرد.

لهونی با تاکید به اینکه رونق بازارچه‌های مرزی در لایحه حمایت از کولبران با همراهی دولت پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: بازارچه‌های مرزی در لایحه مذکور باید به صورت کلی مورد توجه قرار بگیرند؛ براساس این لایحه تا حجم ده درصد واردات رسمی کشور کالا‌ها بدون پرداخت عوارض گمرکی و بدون ممانعت به شهرستان‌های مرزی وارد شده که به عنوان کالای همراه مسافر به سایر مناطق کشور می‌توانند ارسال شوند. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->