سرخط خبرها

حجاج از سوم خرداد ماه اعزام می‌شوند

  • کد خبر: ۱۶۱۶۴۲
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹
حجاج از سوم خرداد ماه اعزام می‌شوند
وزیر راه و شهرسازی در نشستی با دست‌اندرکاران حوزه حج به مجموعه اقدامات آمادگی برای عملیات حج ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: عملیات اعزام حجاج کمتر از یک ماه آینده آغاز می‌شود و تفاوت آن با سال گذشته افزایش تقریباً دو برابری تعداد حجاج است.

به گزارش شهرآرانیوز، مهرداد بذرپاش در نشستی با معاونان خود در حوزه حمل و نقل هوایی و رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص عملیات حج ۱۴۰۲، اظهار داشت: در عملیات مهم و مقدس حج وظیفه داریم با همه توان و بضاعتی که داریم به برگزاری هرچه بهتر اعزام حجاج کمک کنیم و امنیت، آسایش و آرامش زائران را تأمین کنیم.

وی افزود: عملیات اعزام حجاج عزیز کمتر از یک ماه آینده آغاز می‌شود و تفاوت آن با سال گذشته افزایش تقریباً دو برابری تعداد حجاج است که ما بایستی با توان مضاعف تجهیز منابع فرودگاه‌ها و شبکه حمل و نقل هوایی و همه زیرساخت‌هایی که با اعزام حجاج مرتبط است را تدارک ببینیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تعداد فرودگاه‌هایی که نقاط پروازی ما محسوب می‌شود امسال افزایش یافته است و فراگیری بیشتری دارد، با این رویکرد که جابه‌جایی زائران عزیز در خاک ایران به حداقل برسد و فرآیند آن تسهیل شود؛ بنابراین تعداد ناوگان بیشتری مورد نیاز است.

بذرپاش گفت: از سوم خردادماه عملیات اعزام آغاز می‌شود و پس از حدود ۲۴ روز عملیات بازگشت رقم می‌خورد.

وی بیان کرد: به منظور پذیرایی از حجاج گرامی نیز تمهیداتی اندیشیده شده است که در صورت تأخیر احتمالی، اماکن تعبیه شده در نزدیکی فرودگاه‌ها با برنامه‌های فرهنگی که با بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت و شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواپیمایی تدارک دیده شده است، خدمت‌رسانی مستمر باشد و زائران با کمترین معطلی مواجه شوند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات رفت و عملیات برگشت دو برنامه مجزا می‌طلبد؛ بنابراین با همکاری گمرک مقرر شد در عملیات بازگشت، با توجه به خستگی زائران، سهولت در ترخیص کالا و فرایند ورود به کشور، با افزایش نیروی انسانی با کمترین معطلی انجام شود.

بذرپاش عنوان کرد: همه توان وزارت راه و شهرسازی به ویژه بخش هوایی و فرودگاهی در خدمت حجاج عزیز است.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش دوبرابری تعداد زائران نسبت به سال گذشته، کار دشوارتر است و تجهیز منابع بیشتری را طلب می‌کند؛ اما متعهد می‌شویم با تمام توان در راستای خدمت‌رسانی به زوار تلاش کنیم.

این نشست امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، رئیس شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مدیرعامل شرکت هما، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، رئیس سازمان حج و زیارت، رئیس گمرک، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا، رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور و جمعی از مسئولین ذی‌ربط در ساختمان دادمان برگزار شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->