دانلود آهنگ و ترانه با موضوع باران + متن «میشل یو» آدم مصنوعی می‌شود شباهت عجیب رضا عطاران با صدام حسین + عکس داستان «باستان» | کتاب‌فروشی قدیمی و تأثیرگذار شهر، امسال صدساله می‌شود انتشار ۲ کتاب آموزشی جدید در حوزه موسیقی ایرانی همه فن حریف | نگاهی به مهم‌ترین نقش‌آفرینی‌های رضا عطاران به مناسبت سالروز تولدش + تصاویر حافظ افسانه‌های خراسانی | درباره حمیدرضا خزاعی به مناسبت نخستین سال روز درگذشتش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ برنامه‌های تلویزیون در «دهه کرامت» + زمان پخش ماجرای اعتصاب کارکنان در جشنواره کن ۲۰۲۴  فیلم‌های سینمایی تلویزیون در سومین هفته اردیبهشت (۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش ویژه برنامه‌های رادیو در جشن میلاد حضرت‌معصومه (س) + زمان پخش «سپند امیرسلیمانی» ازدواج کرد + عکس جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور در قهوه‌خانه فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد وزیر ارشاد: سال گذشته ۱۲۰هزار مجوز کتاب صادر شد ویدئو | فیلمبرداری فصل دوم سریال «Wednesday» آغاز شد + تیزر
سرخط خبرها

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور: امسال برنامه‌های متعددی در استان‌ها، به مناسبت بزرگداشت فردوسی برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۱۶۲۶۹۰
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور: امسال برنامه‌های متعددی در استان‌ها، به مناسبت بزرگداشت فردوسی برگزار می‌شود
محمود شالویی، گفت: در شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها برنامه‌های متعددی درباره فردوسی برگزار خواهیم کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود شالویی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در حاشیه نشست خبری روز پاسداشت فردوسی که در انجمن آثار مفاخر و فرهنگی در تهران برگزار شد گفت: در همایش علمی فردوسی که امسال در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد، نشان فردوسی به محققان و پژوهشگرانی که آثارشان مورد بررسی قرار گرفته است، تعلق می‌گیرد. همچنین سال آینده نیز مطابق اساس‌نامه‌ای که برای این امر تدوین شده است، نشان فردوسی به برگزیدگان در سطح جهانی اهدا خواهد شد.

شالویی در ادامه افزود: بزرگداشت فردوسی، امسال، در کنار آرامگاه فردوسی بزرگ با برنامه‌های متعدد هنری همراه خواهد بود. همچنین ۲۴ اردیبهشت همایش علمی فردوسی را داریم که با همکاری دستگاه‌های فرهنگی، دانشگاه‌ها، موسسات خصوصی که در زمینه شاهنامه‌پژوهی تحقیق داشتند برگزار خواهد شد و بعد از آن در کنار آرامگاه فردوسی برنامه مفصل و مبسوطی را در توس داریم.

به گفته رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، همچنین در شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها برنامه‌های متعددی درباره فردوسی برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: شاهنامه اثری فاخر و مبین هویت ملی و اصالت ایرانی ماست که با توجه به حکایت‌ها، قصه‌ها، داستان‌های خود می‌تواند بخش مهمی از اذهان امروز ما را به خود معطوف کند. این آشنایی به ویژه برای نسل جوان و نوجوان ضرورت دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->