دلیل کاهش شدید قیمت نات کوین چیست؟ حقوق اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری واریز شد نحوه انتقال نات‌کوین از ربات تلگرام به کیف‌ پول و فروش آن + روش استیک‌کردن یا سرمایه‌گذاری کشف و توقیف ۲۱ تن پای مرغ غیربهداشتی در مشهد | در خرید گوشت چرخ‌کرده دقت کنید  در خواست اتاق اصناف مشهد از واحد‌های صنفی برای کمک به سیل‌زدگان استان ایران خودرو محصولات هایما را گران کرد+ جدول (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار در آستانه ورود به کانال ۵۶ هزار تومان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) توزیع ۲۲ هزار تن انواع کود‌های یارانه‌ای بین کشاورزان خراسان رضوی طی سال جاری آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در خراسان‌رضوی | افزایش ۱۷ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان سودای صعود در روز‌های رکود بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد خسارت در بخش کشاورزی بر اثر سیلاب در مشهد دعوت از نیروگاه‌ها برای عرضه برق تولیدی در بورس راه‌اندازی سامانه جدید عرضه خودرو‌های برقی | شروع ثبت نام از فردا + لینک (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام حجت به طلافروشان | یک توصیه به مردم: طلای خود را از طلافروشی‌های متصل به سامانه بخرید زمان بعدی حراج شمش طلا مشخص شد + جزئیات و مشخصات شمش طلای استاندارد یکصدوشانزدهمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در مشهد برگزار شد ریزش دلار به کانال ۵۷ هزار تومان | حباب سکه چقدر شد؟ + جدول (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی فایل‌های اجاره در خیابان امام رضا (ع) مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات استاندار خراسان‌رضوی درباره تعیین میزان خسارت‌های ناشی از سیلاب در استان اعتبار ۸ هزار میلیارد تومانی بانک تعاون برای حمایت از تعاونی‌ها سهمیه سوخت کدام خودرو‌ها قطع می‌شود؟ (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) صادرات به روسیه با ریال آف‌شور | رفع تعهد ارزی صادرکنندگان چگونه انجام می‌شود؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) استاندار خراسان‌رضوی: امدادرسانی به سیل‌زدگان و انجام عملیات پیشگیرانه باید در اولویت باشد اردی‌جهنم بورس| چرا شاخص بورس در اردیبهشت نزولی شد؟
سرخط خبرها

دامداران خراسان رضوی دیگر توانی برای ماندن در خشکسالی را ندارند

  • کد خبر: ۱۶۵۹۸۴
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
دامداران خراسان رضوی دیگر توانی برای ماندن در خشکسالی را ندارند
رییس اتحادیه انجمن گاوداران خراسان رضوی گفت: آمار اشتباه باعث نابودی هر چه بیشتر تولید کشور و از بین رفتن منابع ملی و بیت المال شده است و جای بسی تاسف است؛ که این معضل در تولید شیر و گوشت کشور بیشتر نمایان بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، فرشید صراف در خصوص مشکلات تولید در این حوزه گفت: در سالی که نامش را به مهار تورم و افزایش تولید است متاسفانه دوباره شاهدیم که برخی مسولین کشور این نامگذاری را مانند سال‌های گذشته به عنوان یک شعار انتخاب نموده و آنچنان که بایسته است به عنوان خط مشی اقتصادی خود قرار نمی‌دهند.

عملکرد اشتباه مسئولین، پشت تولید را خمیده ترکرده است

به گفته رییس اتحادیه انجمن گاوداران خراسان رضوی، مسلما خط مقدم تولید پروتئین کشور در دست دامدارانی است که هر ساله جور سیاست‌های اشتباه دولتمردان را به دوش کشیده اند، کما اینکه در سال‌های گذشته شاهد نتایج و عملکرد ضعیفی بعضی مسئولین بوده ایم و به همین دلیل هر ساله پشت تولید را خمیده تر و توان اقتصادی ملت شریف ایران را پایینتر از سال گذشته می بینیم.

چرا تصمیمات اشتباه  به حذف دامداران و کاهش تولید ادامه دارد؟

وی اذعان کرد: آمار اشتباه باعث نابودی هر چه بیشتر تولید کشور و از بین رفتن منابع ملی و بیت المال شده است و جای بسی تاسف است که این معضل در تولید شیر و گوشت کشور بیشتر نمایان بوده که متأسفانه این امر مسبب تصمیمات اشتباه در سطح کلان کشور گردیده است.

به گفته این فعال در حوزه پرورش دام، در جایی که برای دامداران بهای تمام شده شیر خام بیش از ۱۷۵۰۰۰ ریال است در شورای تحکمی قیمت گذاری به ۱۵۰۰۰۰ ریال تصویب می شود. این مسئله سالهاست جای افسوس دارد که چرا اینگونه تصمیماتی که به حذف دامداران و کاهش تولید منجر گردیده، ادامه داشته و هیچگونه عبرتی گرفته نمی‌شود و دامدارانی که بیش از ۴۰ سال با تشویق دولت‌ها در جهت خودکفایی باهمه تنگنا‌ها حرکت نموده اند، دیگر توانی برای ماندن درسالی که خشکسالی در این استان بیداد می‌کند، ندارند.

کم کاری ها و تصمیمات غیرکارشناسی بر دوش تولیدکنندگان است

رییس اتحادیه انجمن گاوداران خراسان رضوی در ادامه یادآورشد: چرا در جایی که طبق تبصره ماده ۴ قانون هدفمند سازی یارانه ها قرار بر افزایش سالانه یارانه های بخش تولیدات کشاورزی و دامداری است بدور از تورمی که نتیجه عملکرد اشتباه سیاست گزاران است، توجهی نمی‌شود.

وی افزود: چرا طبق ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و ماده ۲۰ قانون نظام جامع دامپروری ، خرید تضمینی به فراموشی سپرده شده است. چرا طبق ماده۱۱ نظام جامع دامپروری تعرفه موثر بر واردات را به درستی اجرا نمی نمایند، و چرا طبق همین قوانین حمایت‌های لازم مبنی تولید و خودکفایی محصولات استراتژیک در داخل کشور را سردرگم رها نموده اند. چگونه است که مدعیان کارشناسی عواقب اشتباه خود را نمی بینند و نمی پذیرند و صرفا تمام کم کاری ها و تصمیمات غیرکارشناسی خود را بر دوش تولیدکنندگان می اندازند.

فرشید صراف با بیان اینکه این مطالب را به گوش مقام معظم رهبری رسانده ایم در ادامه گفت: از رهبری تقاضا کردیم دستور بفرمایند در سال افزایش تولید های تمام شده شیر خام به قیمت ۱۷۵۰۰۰ ریال تعیین شود. قیمت مواد اولیه نهاده های دامی و حمل ونقل و دارو، کارگری و سایر عوامل تاثیر گذار بر بهای تمام شده شیرخام و گوشت قرمز را کنترل و تثبیت نشود.

همچنین کلیه اقلام خوراک دام و موارد مورد نیاز را برای تولید کنندگان زمینه تامین را فراهم ساخته تا سر از بازار آزاد در نیاورد . تخصیص یارانه جهت کنترل بهای تمام شده و سرمایه درگردش با بهره کم.

دامداران هم آمادگی خود را جهت موارد ذیل اعلام میدارند: تضمین تحویل شیر خام تولیدی به کارخانجات لبنی تا پایان سال به قیمت ۱۷۵۰۰۰ ریال،  افزایش تولید در انتهای هرسال، همچنین علاوه برکمک به تداوم خود کفایی محصولات لبنی ، در تولید کره نیز کشور را همچون سال‌های گذشته بی نیاز نمایند و در نهایت افزایش صادرات محصولات لبنی و در نهایت ارز آوری، برای اقتصاد کشور را فراهم آورند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->