کدام مدارس مشهد فردا شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ + جزئیات تاکید استاندار خراسان رضوی بر رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان سیل در کلات آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ مردم خیابان سپاه ۶۹ مشهد پس از لایروبی چه درخواست‌هایی از مسئولان دارند؟ محور کاشمر-نیشابور بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد در خصوص تخلیه چند منزل در خیابان هاشمیه ٩٣ مشهد دستور تخلیه منازل به ساکنان هاشمیه ۹۳ در مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم توضیحات فرماندار مشهد در رابطه با میزان ونحوه پرداخت خسارت سیل به آسيب ديدگان + فیلم سرویس‌دهی مترو مشهد تا ساعت ٢۴ | شهروندان از رفتن به تفرجگاه‌ها خودداری کنند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماموریت استاندار خراسان رضوی به دستگاه‌ها برای خسارات سیل هشدار مدیریت بحران خراسان رضوی: مردم مشهد از رفتن به ییلاقات طرقبه شاندیز اکیدا خودداری کنند هشدار هواشناسی مشهد و خراسان رضوی؛ بارش‌های شدید در آینده هم تکرار می‌شود (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال محدودیت‌های احتمالی تردد برای بارش باران طی روز‌های آتی در مشهد بنیاد مسکن: گروه‌های ارزیاب برای برآورد خسارت در محلات حادثه‌ دیده ناشی از سیل به محل اعزام می‌شوند ترافیک و کندی حرکت در پل انقلاب مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) روند خدمت‌رسانی شهرداری مشهد به شهروندان سیل زده ادامه دارد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای یخچال و تلویزیون به خانواده‌های نیازمند آسیب‌دیده از سیل مشهد فرماندار مشهد: بارش سیلابی مشهد در ۵۰ سال گذشته کم سابقه بود ۳۰۰ پاکبان در ۳ شیفت مسیر‌های منتهی به حرم مطهر را پاکسازی می‌کنند + عکس آماده‌باش ۵۰۰ آتش‌نشان در مشهد تا روز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس‌دهی منظم و فعال پایانه‌های مسافربری مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بهره برداری کامل تقاطع آزادگان مشهد در شهریور ماه ۱۴۰۲

  • کد خبر: ۱۶۶۱۶۴
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
  • ۱
بهره برداری کامل تقاطع آزادگان مشهد در شهریور ماه ۱۴۰۲
شهرداری مشهد امسال عملیات ساخت بزرگراه مشهد-چناران از تقاطع آزادگان تا فرمانیه را آغاز می‌کند.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ عملیات ساخت بزرگ‌ترین تقاطع شرق کشور در میدان سابق نمایشگاه مشهد آغاز شد تا با ایجاد تقاطع چهارسطحی آزادگان، علاوه بر مدیریت ترافیک این بخش تازه‌ساز شهر، مسیر مناسبی برای زائران ورودی به شهر امام‌رضا (ع) از شهر‌های شمالی کشور و استان از طریق آزادراه مشهد-چناران که عملیات ساخت آن نیز درحال انجام است، ایجاد شود.

در چند سالی که عملیات ساخت این تقاطع چهارسطحی در حال انجام است، بخش‌های مختلف آن در مقاطع زمانی مختلف و در فاز‌های متفاوت به بهره‌برداری رسیده است. نخستین بخش این تقاطع شامل زیرگذر متصل‌کننده بزرگراه آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی و بولوار نمایشگاه، میدان هم‌سطح و چپ‌گرد متصل‌کننده بزرگراه امام‌علی (ع) به بولوار نمایشگاه بود که در روز‌های ابتدایی سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید و پس از آن نیز در نخستین روز‌های سال ۱۴۰۱، چپ‌گرد متصل‌کننده کنارگذر بزرگراه مشهد-چناران به بزرگراه آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی متصل شد تا عملا تنها بخش باقی‌مانده برای تکمیل این پروژه بزرگ شهری مربوط به ساخت دو پل اصلی این تقاطع یعنی پل‌های متصل‌کننده آزادراه مشهد-چناران به بزرگراه امام علی (ع) باشد.

پروژه‌هایی که عملیات ساخت آن در حال انجام است و بنا به گفته مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری مشهد، این پل‌ها نیز تا پایان شهریورماه امسال تکمیل می‌شوند و تقاطع چهارسطحی آزادگان به‌صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

سیدمحمود ریحانی در گفتگو با شهرآرا با اشاره به آخرین وضعیت ساخت تقاطع چهارسطحی آزادگان گفت: پس از اینکه سه سطح از چهار سطح تقاطع آزادگان در مقاطع مختلف زمانی به بهره برداری رسید و زیربارترافیکی رفت، عملیات ساخت آخرین بخش این پروژه مهم شهری درحال انجام است و اکنون عملیات سگمنت‌گذاری قطعات بتنی پل ارتباطی آزادراه مشهد-چناران به بزرگراه امام‌علی (ع) به پایان رسیده و عملیات نازک‌کاری این پروژه درحال انجام است.

پیشرفت ۹۰ درصدی زیرسازی پل‌ها

وی بیان کرد: اجرای عملیات زیرسازی آسفالت و پخش آسفالت، نصب لوله‌های هندریل و اجرای عملیات روشنایی عرشه در این پل درحال انجام است و اکنون این بخش پروژه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ریحانی با اشاره به اینکه عملیات سگمنت‌گذاری پل متصل‌کننده بزرگراه امام‌علی (ع) به بزرگراه مشهد-چناران درحال انجام است، افزود: از مجموع ۱۸۶ قطعه بتنی موردنیاز این پل، ۷۵ قطعه نصب شده است و بقیه نیز به‌صورت کامل ساخته شده و درحال نصب است.

بنا به گفته مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری مشهد، در این پل نیز عملیات کابل‌کشی، اتصال عرشه به رمپ‌ها، نصب لوله‌های هندریل، اجرای زیرسازی برای آسفالت و پخش آسفالت و اجرای عملیات روشنایی عرشه باقی مانده است که این اقدامات نیز انجام خواهد شد و در مجموع این پل از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی برخوردار است.
وی با بیان اینکه تقاطع چهارسطحی آزادگان در مجموع دارای ۸۶۸ قطعه بتنی یا همان سگمنت است، اظهار کرد: از این تعداد قطعه بتنی فقط ۱۱۱ قطعه دیگر باید در پل متصل‌کننده بزرگراه امام‌علی (ع) به آزادراه مشهد-چناران نصب شود.

تخصیص ۴۰۰ میلیاردی به پروژه آزادگان

مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری مشهد گفت: در مجموع اکنون پیشرفت فیزیکی پروژه تقاطع چهارسطحی آزادگان ۹۲ درصد است و تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و امیدواریم تا پایان شهریورماه امسال این تقاطع به‌طور کامل به بهره‌برداری برسد.

آغاز عملیات ساخت تقاطع آزادگان تا فرمانیه

ریحانی در پاسخ به اینکه باتوجه‌به ساخته‌نشدن آزادراه مشهد-چناران، از پل اصلی تقاطع آزادگان چگونه بهره‌برداری می‌شود، اظهار کرد: در راستای بهره‌برداری از پل‌های اصلی این تقاطع، قرار است پس از پایان کار، این پل‌ها به کندرو‌های آزادراه مشهد-چناران که اکنون زیر بار ترافیکی رفته است، متصل شود؛ اما پروژه ساخت بخش اول آزادراه مشهد-چناران از سمت مشهد، حدفاصل تقاطع آزادگان تا فرمانیه در بودجه امسال شهرداری دیده شده است و عملیات ساخت این بخش از پروژه هم امسال آغاز می‌شود. وی تأکید کرد: همچنین، قطعه دوم عملیات ساخت آزادراه مشهد-چناران از فرمانیه تا کال صفی‌آباد در آینده انجام می‌شود.

بهره‌برداری از زیرگذر عابرپیاده تا‌شهریورماه

مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری مشهد اظهار کرد: در کنار عملیات ساخت تقاطع چهارسطحی آزادگان، عملیات ساخت زیرگذر عابرپیاده شهرک‌های ارمغان و نهضت درحال انجام است که این زیرگذر نیز ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هم‌زمان با پایان ساخت تقاطع آزادگان، این زیرگذرهم به بهره‌برداری می‌رسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
0
2
این تقاطع که افتتاح بشود ، ترافیک بزرگراه فعلی مشهد چناران به این تقاطع منتقل میشود و این در حالی است که پس از ورود سیل آسای خودروها به این محل ، فکری برای توزیع و تخلیه این بار ترافیکی در معابر پس از آن نشده است و در واقع مصیبتی پس از مصیبت دیگر برای بزرگراه امام علی ( ع) و اهالی قاسم آباد اتفاق خواهد افتاد !!! اگر اهالی فکر و نظر را مورد مصاحبه قرار دهید این مساله روشن تر خواهد شد ، بهتر است قبل از افتتاح آن فکری برای توزیع و تخلیه بار ورودی بکنید بعدا افتخار کنید که کار ساخت این تقاطع بالاخره به پایان میرسد ...
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->