خبرنگار سوری: مردم ایران به رئیس جمهور خود اعتقاد داشتند رکوردشکنی و رونق، دستاورد دولت رئیس‌جمهور شهید در هنرهای نمایشی و موسیقی حضور هنرمندان مشهدی در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید رئیسی برگزاری «شب خاطره» به یاد «خادمان ملت» چهره غمگین «ابراهیم حاتمی کیا» در مراسم تشییع شهید رئیسی + عکس فیلم‌های شبکه نمایش به مناسبت هفته مقاومت + زمان پخش «جنی ارپنبک» برنده جایزه بوکر بین‌المللی ۲۰۲۴ شد ویدئو | خاطره‌گویی راوی دفاع مقدس در ویژه‌برنامه «سیدابراهیم» ویدئو | روایت وحید یامین‌پور، مجری تلویزیون، از دیدار عجیب مادر یک شهید با شهید رئیسی درباره «لاک‌پشت و حلزون» که پس از گذشت سه سال پروانه نمایش گرفت + بازیگران و خلاصه داستان قطعه «ما بازمی‌گردیم» تقدیم به شهدای خدمت + فیلم عَلَم خدمت شهیدان بر زمین نمی‌افتد «فرمان مرادی» نوازنده و سازنده ساز درگذشت برگزاری کارگاه نقاشی خلاقانه با موضوع شهید خدمت در مشهد (۳ خرداد ۱۴۰۳) سروده شاعر هندی برای رئیس‌جمهور شهید | او صدای ملتی مظلوم بود صداوسیما در تدارک مناظره‌های ریاست جمهوری «قاف تماشا» برای پاسداشت مقام شهید جمهور منتشر شد + فیلم پخش ویژه‌برنامه‌های رادیو در سالروز آزادسازی خرمشهر (۳ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فرهنگ‌سرای ترافیک، میزبان گروه نمایش معلولان است

  • کد خبر: ۱۶۶۷۸
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
فرهنگ‌سرای ترافیک، میزبان گروه نمایش معلولان است
نمایش موزیکال «نازگل» این روز‌ها در فرهنگ‌سرای ترافیک مشهد روی صحنه می‌رود.
 «نازگل» یک نمایش عروسکی‌صحنه‌ای به‌کارگردانی علیرضا شریفی‌نیا و نویسندگی رضا لنگری است که بچه‌های بهزیستی (معلولان و آسیب‌دیده‌های اجتماعی) اجرا می‌کنند. این نمایش برای مخاطب کودک و نوجوان اجرا می‌شود و داستان سه خواهر و ماجرا‌هایی را که برای آن‌ها اتفاق می‌افتد، روایت می‌کند.
 
پیش از این اجرا‌ها نیز نمایش «نازگل» در هشتمین دوره جشنواره تئاتر معلولان روی صحنه رفته و جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش دوم مرد و بهترین بازیگر نقش دوم زن همراه را کسب کرده بود. همچنین در این جشنواره، از طراحی عروسک‌های نمایش تقدیر شده است.

شریفی‌نیا، کارگردان نمایش که تئاتر را زیرنظر حمید قلعه‌ای از پیش‌کسوتان تئاتر کودک و نوجوان فراگرفته است، پیش از نمایش «نازگل» نیز با کودکان بهزیستی، نمایش‌هایی را روی صحنه برده بود. او می‌گوید: من در این بچه‌ها صداقت دیدم و شیفته این بچه‌ها هستم. آن‌ها باوجود محدودیت‌هایی که دارند، هیچ‌وقت نمی‌گذارند کار روی زمین بماند و این اتفاق قطعا امتیاز و موفقیت یک گروه است.

به‌گفته شریفی‌نیا، این نمایش با یک گروه بازیگری هجده‌نفره روی صحنه رفته است؛ بازیگرانی از رده سنی ده تا یازده ساله و بیشتر. نمایش موزیکال «نازگل» تنها سه روز به اجرای عمومی درمی‌آید و فردا ساعت ۱۸ آخرین اجرای خود را پشت‌سر می‌گذارد، اما به مدت یک ماه همچنان صبح‌ها برای مدارس و مهد‌های کودک در فرهنگ‌سرای ترافیک اجرا خواهد شد.
 
آن‌طور که کارگردان نمایش می‌گوید، به‌دلیل رزرو بودن سالن برای اجرا‌های عمومی، آن‌ها تنها سه روز فرصت اجرای عمومی پیدا کرده‌اند، ولی احتمال دارد در ادامه راه و با خالی شدن سالن، بازهم برنامه اجرای عمومی داشته باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->