صرف ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی برای جبران خسارت تصادفات جاده‌ای چهار مسیر اصلی در مشهد بر اثر سیلاب همچنان مسدود است (۲۶ اردیبهشت) افزایش تعداد فوتی‌های سیل مشهد به ۴ نفر (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری تا دوشنبه + فیلم سیل در مشهد | تعداد جانباختگان مشهد به ۵ نفر رسید (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کم‌خونی یکی از بیماری‌های شایع در کودکان اهدای اعضای نوجوان مرگ‌مغزی در مشهد، نجات‌بخش زندگی ۷ بیمار شد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | لحظه پیداکردن دو جان‌باخته سیلاب در پل انقلاب مشهد فوت دو شهروند در سیلاب میدان انقلاب مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم اورژانس مشهد: ۱۳ شهروند در پی جاری شدن سیلاب مصدوم شدند رئیس سازمان حج: زمان ثبت‌نام عمره هنوز معلوم نیست | پیشاپیش عذرخواهی می‌کنیم! ۸ راهکار برای مقابله با سختی‌های زندگی دیوان عدالت هم شکایت بازنشستگان در مورد افزایش مستمری‌ها را رد کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهترین رژیم غذایی برای آرتریت یا التهاب مفاصل کدام است؟ بهترین شیوه تربیتی برای مقابله با فحاشی کودکان پیامدهای استفاده از تلفن همراه در سلامت کودکان مستمری فروردین‌ماه مددجویان سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود بدهی آموزش‌وپرورش به فرهنگیان بابت پاداش پایان‌خدمت ۱۴۰۲ | معوقاتی که تا اسفند پارسال تسویه شد
سرخط خبرها

بازپس‌گیری ۱۱۶ خودرو از سارقان در مشهد

  • کد خبر: ۱۶۸۱۸۴
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
بازپس‌گیری ۱۱۶ خودرو از سارقان در مشهد
پلیس مشهد در عملیاتی مقتدرانه با دستگیری ۸۲۰ سارق، از صد‌ها سرقت در این شهر رمزگشایی کرد.

سهیل دیبا | شهرآرانیوز؛ پس از دستگیری ده‌ها زورگیر خشن در روز‌های گذشته در مشهد، این‌بار نوبت سارقانی بود که بی‌محابا پس از پرسه‌زنی در خیابان‌های شهر، هرآنچه از سیم و کابل گرفته تا خودرو و موتورسیکلت‌های مردم را به یغما می‌بردند، آن هم بی‌توجه به اینکه یک خودرو کهنه گاهی نقش عصای دست پدر یک خانواده را دارد و با همان امرارمعاش می‌کند یا مردی با همان موتورسیکلتی که از او ربوده شده، در نقش پیک فعال ظاهر می‌شود و خرج زندگی‌اش را می‌دهد. در این شرایط پلیس مشهد در عملیاتی قاطع، هم‌زمان با دستگیری ۸۲۰ سارق، ۱۱۶ خودرو سرقتی را از دزد‌ها پس گرفت.
دیروز با پایان‌یافتن مرحله هفتم طرح اقتدار امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با سارقان و مال‌خران اموال مسروقه، سرهنگ احمد نگهبان، رئیس پلیس مشهد، نخستین جزئیات این طرح را تشریح کرد.

پاک‌سازی ۴۴ پاتوق شرارت

در این عملیات مقتدرانه پلیس، کارآگاهان پلیس آگاهی با همکاری گروه‌هایی از یگان امداد و کلانتری‌های سطح شهر مشهد به مدت یک هفته، ۴۴ نقطه ازپیش‌تعیین‌شده را که بررسی‌های ویژه پلیسی نشان می‌داد پاتوق‌های اصلی سارقان خیابانی و مال‌خران حرفه‌ای است، پاک‌سازی کردند.
مأموران با دستورات ویژه‌ای که داشتند در این پاتوق‌های شرارت هر آنچه بود از آدم تا وسایل، همه را توقیف می‌کردند. هیچ فردی نمی‌توانست در این مناطق رفت‌وآمد داشته باشد بدون اینکه از چشم پلیس‌مخفی بماند.

۷۸۸ سارق و ۳۲ مال‌خر

مأموران انتظامی در ادامه این عملیات که حمایت مقام قضایی را به همراه داشت، توانستند در پاتک‌های خود صدها متهم را شناسایی و دستگیر کنند تا جایی که در بررسی‌های نهایی تعداد این افراد ۷۸۸‌نفر اعلام شد. این افراد متهم به سرقت از شهروندان بودند و در میانشان انواع سارقان نیز به چشم می‌آمد.
یکی از مهم‌ترین اقدامات پلیس در این طرح، شناسایی ۳۲ مال‌خر اموال مسروقه بود، همان افرادی که نقش مخربی را ایفا می‌کنند و با خرید کالا‌های سرقتی، سارقان را به ادامه این راه سیاه دعوت می‌کنند و درواقع زمینه‌ساز وقوع جرم هستند.

شناسایی ۵۷۴ فقره سرقت

هرچند در این عملیات‌ها بیش از ۷۰۰ سارق دستگیر شده‌اند، اما بازجویی اولیه از متهمان نشان داد که آن‌ها در ۵۷۴ فقره سرقت نقش داشته‌اند که در ادامه تحقیقات، قطعا میزان سرقت‌ها بیشتر خواهد شد.
مأموران در این رشته عملیات، با مشکوک‌شدن به تعداد زیادی خودرو که در اختیار مجرمان بود یا در محله‌های مختلف پارک شده بود، در استعلام از مرکز پلیس، موفق به کشف ۱۱۶ خودرو سرقتی شدند که از نقاط مختلف مشهد ربوده شده بودند.
همچنین پلیس توانست از سرقت ۳۷ دستگاه موتورسیکلت و شانزده‌دستگاه دوچرخه رمزگشایی کند. این درحالی بود که مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل ابزارآلات و... نیز از متهمان کشف شد.

اموال مردم بازگردانده شد

به گفته رئیس پلیس مشهد، پس از کشفیات مهمی که پلیس در مشهد داشت، بلافاصله با انجام تشریفات قانونی، این اموال به مال‌باخته‌ها بازگردانده شد.
سرهنگ نگهبان با اشاره به استمرار طرح‌های اقتدار امنیت اجتماعی به‌ویژه در مناطق جرم‌خیز و حاشیه شهر، تأکید کرد که مشارکت شهروندان در برقراری امنیت پایدار با رعایت نکات پیشگیرانه، مهم‌ترین مسئله‌ای است که می‌تواند به کاهش چشمگیر جرائم منتهی شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->