نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد چرا هنگام شفق قطبی در آسمان رنگ‌های مختلف می‌بینیم؟ بالاخره آپدیت One UI ۶.۱ برای گلکسی A۵۴ منتشر شد بازی پابجی در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا می‌شوند طرح عربستان برای ساخت طولانی‌ترین استخر معلق جهان در پروژه نئوم! + عکس اولین دریافت‌کننده کلیه خوک در جهان، بعد از دو ماه درگذشت
سرخط خبرها

آیا اپل روی نسخه ارزان‌تر هدست «ویژن پرو» کار می‌کند؟ + بررسی احتمالات

  • کد خبر: ۱۶۸۸۸۸
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
آیا اپل روی نسخه ارزان‌تر هدست «ویژن پرو» کار می‌کند؟ + بررسی احتمالات
تنها چند روز پس از اینکه اپل هدست جدید خود را معرفی کرد، گزارشی ادعا می‌کند که هدست ارزان‌تری در حال توسعه است.

شهرآرانیوز - کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل طولانی و پر از جزئیات بود؛ در این کنفرانس Apple Vision Pro، هدست واقعیت ترکیبی پیشرو این شرکت هم معرفی شد که بسیار جلوتر از دستگاه‌های رقیب است.

با توجه به اینکه ماه‌ها تا زمان عرضه Vision Pro باقی مانده، خیلی‌ها فکر نمی‌کردند اپل قیمت این محصول را اعلام کند. اما Vision Pro با قیمت ۳۴۹۹ دلار معرفی شد.

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل از قبل روی مدل ارزان‌تری کار می‌کند تا افراد بیشتری از این فناوری استفاده کنند. اپل به آینده فکر می‌کند و نقشه راه طولانی‌ای را برای جدیدترین محصول خود خواهد داشت. اما یک مدل ارزان‌تر از Vision Pro کمی عجیب به نظر می‌رسد. معمولا مسیر اپل رو به بالاست: ابتدا AirPods آمد، بعد AirPods Pro. این اتفاق برای iPad Pro و iPhone Pro هم افتاد.

اپل احتمالا یک نسخه ارزان‌تر از هدست ویژن پرو عرضه خواهد کرد

اما اپل از همان ابتدا هدست واقعیت ترکیبی‌اش را با عناون Vision Pro معرفی کرد. پس آیا نسخه مقرون به‌صرفه این محصول از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری چیزی پایین‌تر از نسخه اصلی خواهد بود؟ گورمن می‌گوید: «اپل در حال حاضر روی نسخه ارزان‌تری از این هدست کار می‌کند تا فروشش را بیشتر کند. نام «ویژن پرو» نشان می‌دهد که یک نسخه غیرحرفه‌ای در دست ساخت است که باید «اپل ویژن» یا «اپل ویژن وان» نام داشته باشد.»

با توجه به اینکه گورمن نام مدل فعلی را به درستی پیش‌بینی نکرده است، حتما لازم نیست چنین فرضی داشته باشیم، اگرچه ممکن است حق با او باشد. جایی که می‌توانیم با او موافق باشیم آن‌جاست که دستیابی به یک نسخه مقرون‌به‌صرفه‌تر دشوار خواهد بود. او می‌گوید: «دستیابی به نسخه ارزان‌تر ویژن پرو کار ساده‌ای نخواهد بود: قیمت ۳۴۹۹ دلاری Vision Pro نزدیک به هزینه ساخت آن است.»

در حالی که مشخص نبود انتظارات اولیه از هدست اپل تا چه حد خواهد بود، تقریباً هر فردی که واقعاً Vision Pro را امتحان کرده، از آن غافلگیر شده است. گورمن معتقد است این صرفه‌جویی می‌تواند در کاهش کیفیت نمایشگرها و سرعت پردازنده اتفاق بیفتد. علاوه بر این ممکن است دوربین‌ها و حسگرهای کمتری در نسخه ارزان‌تر استفاده شود. اما پیشنهاد او مبنی بر روی آوردن اپل به «صفحه نمایش با کیفیت پایین‌تر» کمتر محتمل است؛ زیرا نمایشگر‌ها بخش بزرگی از Vision Pro هستند.

اما اگر نسخه ارزان‌تری وجود داشته باشد قیمت آن چقدر خواهد بود؟ به نظر می‌رسد چندان ارزان‌تر از نسخه اصلی نخواهد بود. ترکیب تولید دقیق‌تر، صرفه‌جویی در مقیاس و قاب ارزان‌تر، شاید بتواند چند صد دلار قیمت را کاهش دهد.  این مبلغ هنوز بیش از ۳۰۰۰ دلار است.

اپل احتمالا یک نسخه ارزان‌تر از هدست ویژن پرو عرضه خواهد کرد

احتمال اینکه اپل هدستی ارزان‌تر و در دسترس‌تر بسازد زیاد است، اما به‌نظر می‌رسد به‌جای کاهش کیفیت قطعات، روی صرفه‌جویی در مقیاس تمرکز کند. گورمن پیش‌بینی می‌کند که مدل جدیدتر در پایان سال ۲۰۲۵ به فروش برسد. پس اپل زمان زیادی برای کار روی چنین دستگاهی دارد. او همچنین ادعا می‌کند که دومین مدل پرو با پردازنده سریع‌تر در راه است. این نشان می‌دهد اپل قصد دارد استراتژی دو محصولی را برای دستگاهش مطابق با مدل‌های استاندارد آیفون و آیفون پرو داشته باشد. 

باهمه‌این توضیحات یک چیز واضح است: اپل درحال انجام قمار بزرگی روی Vision Pro است و باید بعد از عرضه جهانی آن منتظر قدم‌های بعدی این غول فناوری باشیم.


در ادامه حتما بخوانید

همه چیز درباره هدست واقعیت ترکیبی «اپل ویژن پرو» + قیمت و مشخصات

نظر مارک زاکربرگ درباره هدست ویژن پرو اپل

کدام دستگاه‌های اپل، آپدیت iOS 17 و iPadOS 17 را دریافت می‌کنند؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->