منازل مددجویان سیل‌زده بهزیستی خراسان رضوی بازسازی خواهد شد مستمری اردیبهشت ماه معلولان سازمان بهزیستی واریز شد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) صدور سماکارت و فراهم شدن امکان سفر نیم‌بها برای معلولان ۹۰درصد معوقات دانشجویان بهزیستی خراسان رضوی پرداخت شد جان باختن نخبه کنکوری دارای معلولیت مازندران و پدرش در اثر گازگرفتگی(۱۵اردیبهشت۱۴۰۳) فعالیت بیش از ۱۷۰ معلم دارای معلولیت در مدارس خراسان رضوی سامانه مشخصات دانشجویان دارای معلولیت تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ فعال است واریزی جدید برای مددجویان و معلولان بهزیستی لغو شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید
سرخط خبرها

مشارکت اجتماعی نوجوانان دارای معلولیت با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی

  • کد خبر: ۱۶۹۲۹۴
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
مشارکت اجتماعی نوجوانان دارای معلولیت با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی
معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی: در سال جدید جلسات و نشست‌های برون‌سازمانی و درون‌سازمانی متعددی برای جلب حمایت شرکای اجتماعی بهزیستی در راستای توسعه طرح مانا در استان خراسان رضوی برگزار شده است.

غلامحسین دلبری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز بیان کرد: شرکت نوجوانان دارای معلولیت جسمی‌حرکتی در این طرح و آموزش تسهیلگران CBR، اجرای طرح مانا برای ۶ گروه از نوجوانان مقیم مراکز شبانه‌روزی بهزیستی، از جمله اقدامات بهزیستی خراسان رضوی در پویش «مانا» بوده است.

وی ادامه داد: در جلسات برگزارشده با حوزه توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، مقرر شد تعدادی از تسهیلگران CBR برای اجرای طرح مانا آموزش‌های لازم را دریافت کنند و شرایط برای شرکت نوجوانان دارای معلولیت در این کارگاه‌ها نیز مهیا شود.  

دلبری با بیان اینکه برنامه مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران در راستای ارتقای سلامت اجتماعی نوجوانان از سال ۱۳۹۶ در استان خراسان رضوی در حال اجراست، گفت: برنامه مانا طرحی ویژه است که برای اوقات‌فراغت نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ سال در تابستان توسط بهزیستی در نظر گرفته شده است. هدف از اجرای این برنامه، ارتقای توانمندی‌های نوجوانان و افزایش شناخت آن‌ها از آسیب‌ها و مسائل اجتماعی است. این طرح به‌صورت کارگاهی و در قالب ۱۳ جلسه به‌صورت کاملا رایگان برای عموم نوجوانانی که متقاضی شرکت در این کارگاه‌ها باشند، برگزار می‌شود و مختص گروهی خاص و جامعه هدف بهزیستی نیست.  

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: مانا مبتنی بر اقدامات عملیاتی است که نوجوانان در آن شرکت می‌کنند. در این طرح نوجوان به‌عنوان یک فرد مسئول، به بررسی مشکلات دوره نوجوانی تشویق می‌شود و به‌صورت گروهی سعی می‌کنند مشکل را بررسی و در راستای رفع آن چاره‌اندیشی کنند. در این فرایند، نوجوان یک فرد مشاهده‌گر نیست، او فعال است و برای حل مشکلات مربوط به خود و دوستانش تفکر می‌کند، راه‌حل می‌دهد و آن را به کمک هم‌سالان به اجرا درمی‌آورد. نوجوان در این طرح نحوه اندیشیدین و تفکر صریح به دور از جهت‌گیری، مهارت حل مسئله و مهارت‌های ارتباطی کار گروهی و اجتماعی را در قالب فعالیت عملیاتی و کارگاهی می‌آموزد.  

دلبری خاطرنشان کرد: در سال گذشته طرح مانا در ۱۹ شهرستان اجرا شد و ۴۴۴ نوجوان به‌صورت حضوری در ۱۳ جلسه به‌مدت ۲۶ ساعت آموزش دیدند. حتی در زمان همه‌گیری کرونا نیز محتوای طرح به‌صورت مجازی برای متقاضیان ارائه شد. اما از آنجایی که این طرح برمبنای مشارکت اجتماعی است و به‌کارگیری تکنیک‌ها و بازی‌های عملی نقش مهمی در فرایند یادگیری دارد، در سال گذشته همه کلاس‌ها به‌صورت حضوری برگزار شد. در تلاشیم امسال این طرح را در شهرستان‌های بیشتری اجرایی کنیم.  

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه نوجوانان، آسیب‌پذیرترین قشر در برابر رفتار‌های پرخطرند، گفت: طرح «مانا» آموزش نوجوانان و مجهزکردن نوجوان به قدرت تحلیل در برابر آسیب‌های اجتماعی است. هدف طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان، ایجاد فضایی سالم برای تعامل، مشارکت و کارگروهی نوجوانان حول موضوعات اجتماعی سنین نوجوانی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->