بازی‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال لغو شد پیام تسلیت وزیر ورزش، فدراسیون‌‌ها و باشگاه‌های ورزشی در پی شهادت رئیس‌ جمهور پیام تسلیت باشگاه استقلال در پی شهادت رئیس جمهور + عکس جلالی از گل محمدی بله گرفت؟ بیرانوند نگران تراکتور! بی توجهی باشگاه پرسپولیس به اقدام غیر حرفه‌ای صادقی اوسمار خواستار توافق با دو بازیکن قبل از اتمام فصل مذاکرات نهایی ایجنت اوسمار با درویش نتیجه و ویدئو خلاصه بازی آرسنال و اورتون| برد بی فایده و توپچی‌های سرافکنده نتیجه و ویدئو خلاصه بازی منچسترسیتی و وستهم| جشن قهرمانی و سلطنت پپ گواردیولا پخش زنده بازی منچسترسیتی و وستهم در هفته آخر لیگ برتر انگلیس (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین برنامه کامل تیم ملی ایران لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ پایان کار قدوس در برنتفورد + عکس نحوه خرید بلیت بازی نساجی و استقلال + قیمت و لینک خرید نحوه خرید بلیت بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان + قیمت و لینک خرید همه منتظر جواب ستاره آلمانی بازگشت برهانی به استقلال مدافع پرسپولیسی علیه استقلال دو سهمیه المپیک برای تنیس‌روی‌میز ایران قطعی شد درویش موافق جذب علیپور
سرخط خبرها

آغوش باز بارسا برای استعداد‌ها در لالیگا

  • کد خبر: ۱۶۹۴۴۵
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
آغوش باز بارسا برای استعداد‌ها در لالیگا
لالیگای اسپانیا بیشترین جذب بازیکن جوان را در اروپا دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، پایگاه آماری اوپتا، آمار‌های جدیدی از میزان حضور بازیکنان کمتر از ۲۱ سال در ترکیب تیم‌های اروپایی منتشر کرده است که نشان می‌دهد لالیگای اسپانیا با افزایش ۳۱ درصدی مجموع دقایق بازی فوتبالیست‌های جوان نسبت به فصل گذشته، به رده دوم جوان‌گراترین لیگ‌های فوتبال اروپا صعود کرده؛ هرچند لیگ یک فرانسه با اختلاف زیاد نسبت به دیگرلیگ‌های معتبر اروپایی همچنان صدرنشین است.

باشگاه‌های حاضر در سطح اول فوتبال فرانسه در فصل گذشته ۶۸ هزارو ۲۱۲ دقیقه به بازیکنان کمتر از ۲۱ سال فرصت بازی دادند. لالیگای اسپانیا با ۳۷ هزارو ۸۷۳ دقیقه در رده دوم قرار دارد. سری‌آ با ۳۲ هزارو ۱۹۴ دقیقه در جایگاه سوم و لیگ‌برتر انگلیس هم با ۲۹ هزارو ۸۵ دقیقه در رده بعدی قرار دارد. اما سؤال اینجاست که بازی‌دادن به بازیکنان جوان چقدر می‌تواند در موفقیت یا ناکامی هر تیم مؤثر باشد.

فرمول نامعلوم موفقیت

بررسی میزان بازی فوتبالیست‌های کمتر از ۲۱ سال در فصل گذشته نتایج جالبی نشان می‌دهد. در انگلیس، منچسترسیتی و آرسنال در رده دهم و سیزدهم لیگ از نظر بازی‌دادن به جوانان قرار دارند و ساوت‌همپتون و لیدز یونایتد که سقوط به سطح دوم را تجربه کردند، اول و چهارم هستند. در لالیگای اسپانیا، بارسلونا با ۸ هزارو ۵۵۵ دقیقه فرصت به بازیکنان کمتر از ۲۱ سال، با اختلاف زیاد نسبت به دیگرتیم‌ها در این زمینه صدرنشین است، اما رئال‌مادرید در جایگاه نهم قرار دارد.

در لیگ فرانسه، پاری‌سن‌ژرمن که این فصل قهرمان شد، در رده ششم لیگ از نظر بازی‌دادن به جوانان قرار دارد، درحالی‌که مارسی و لانس، تیم‌های دوم و سوم جدول، در رده‌های آخر این موضوع حضور دارند و این یعنی موفقیت با تکیه بر تجربه در لیگی کاملا جوان. در سری‌آ اوضاع برای تیم‌های جوان چندان جالب نبوده است و چهار تیمی که موفق به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا شدند، یعنی ناپولی، لاتزیو، اینتر و میلان در میان پنج تیم آخر جدول از نظر بازی‌دادن به جوانان هستند. در بوندس‌لیگا اوضاع متفاوت است و دورتموند با ۵ هزارو ۵۵۳ دقیقه فرصت به جوانان، بهترین آمار را داشته و بایرن‌مونیخ در رده چهارم است.

لیون و بارسا، پیشگام استفاده از بازیکنان جوان

در بین تیم‌های حاضر در پنج لیگ معتبر اروپایی، لیون با ۱۱ هزارو ۱۵۳ دقیقه، بیشترین دقایق بازی فوتبالیست‌های کمتر از ۲۱ سال را به نام خود ثبت کرده و بارسا با ۸ هزارو ۵۵۵ دقیقه دوم است. این آمار نشان می‌دهد آینده برای لیون درخشان به نظر می‌رسد. قهرمانی بارسا هم با وجود اینکه اسکلت تیم متشکل از چندین بازیکن جوان بود، شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. بارسلونا در طول فصل گذشته به ۹ بازیکن کمتر از ۲۱ سال فرصت بازی داد که از این تعداد، چهار نفر موفق به ثبت بیش از هزار دقیقه بازی با پیراهن آبی‌اناری‌ها شدند.

آمار ۲ هزارو ۵۴۱ دقیقه بازی پابلو گاویرا، هافبک بااستعداد بارسلونا، ششمین آمار برتر در بین همه بازیکنان کمتر از ۲۱ سال شاغل در پنج لیگ معتبر اروپایی به شمار می‌رود، درحالی‌که کاستلو لوکبا، مدافع وسط لیون، با ۲ هزارو ۹۸۵ دقیقه صدرنشین است. او تابستان امسال با تیم‌ملی کمتر از ۲۱ سال فرانسه برای قهرمانی در جام ملت‌های جوانان اروپا تلاش می‌کند.

آن روی سکه جوان‌گرایی

بررسی میانگین سنی تیم‌های اروپایی در بازی‌های فصل گذشته نشان می‌دهد فقط یک باشگاه، یعنی والنسیای اسپانیا، با میانگین سنی کمتر از ۲۵ سال فصل را به پایان رسانده است. خفاش‌های مستایا البته یکی از عملکرد‌های بد در چند دهه گذشته‌شان را در لالیگا رقم زدند و روز آخر از سقوط فرار کردند. بایر لورکوزن دومین تیم جوان اروپا در فصل گذشته بود؛ هرچند عملکرد خوب نیم‌فصل دوم شاگردان ژابی آلونسو با لغزش‌های هفته‌های آخر فقط منجر به کسب سهمیه دور گروهی رقابت‌های فصل آینده لیگ اروپا شد.

پس از این دو تیم، نوبت به شاگردان میکل آرتتا در آرسنال می‌رسد که می‌توانستند با میانگین سنی ۲۵ سال و ۵۱ روز به جوان‌ترین تیم قهرمان در تاریخ لیگ‌برتر تبدیل شوند، اما لغزش‌های متوالی ماه آخر فرصت رقابت با منچسترسیتی را از توپچی‌ها گرفت. بی‌رحمی لیگ‌برتر درقبال تیم‌های جوان در فصل گذشته فقط شامل حال آرسنال نشد و هرسه تیم جوان دیگر، یعنی ساوتهمپتون، لیدز یونایتد و لسترسیتی، فصل را با سقوط به سطح دوم به پایان رساندند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->