نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد چرا هنگام شفق قطبی در آسمان رنگ‌های مختلف می‌بینیم؟ بالاخره آپدیت One UI ۶.۱ برای گلکسی A۵۴ منتشر شد بازی پابجی در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا می‌شوند طرح عربستان برای ساخت طولانی‌ترین استخر معلق جهان در پروژه نئوم! + عکس اولین دریافت‌کننده کلیه خوک در جهان، بعد از دو ماه درگذشت
سرخط خبرها

حذف اپلیکیشن «دیوار» از گوگل‌پلی به علت تحریم‌ها

  • کد خبر: ۱۶۹۵۱۳
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
حذف اپلیکیشن «دیوار» از گوگل‌پلی به علت تحریم‌ها
حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از گوگل‌پلی تقریبا به امری عادی تبدیل شده و این بار قرعه به نام «دیوار» افتاده است. حذفی که براساس اعلام این شرکت به علت تحریم‌ها صورت گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز - اپلیکیشن دیوار از شب سه‌شنبه ۲۳ خرداد ماه و به دلیل تحریم‌ها از گوگل پلی (فروشگاه رسمی اپلیکیشن گوگل) حذف شده است. در ایمیلی که گوگل برای دیوار ارسال کرده، اعلام شده که این اقدام با استناد به ماده ۱۶.۵ «توافقنامه توسعه‌دهندگان» صورت گرفته که به تحریم‌های وضع شده از سوی دولت آمریکا اشاره دارد.

این شرکت در ادامه اطلاعیه خود تأکید کرده همه تلاش‌شان را با استفاده از ابزار‌های قانونی موجود برای حل این مشکل انجام می‌دهند تا اپلیکیشن دیوار بتواند بار دیگر به گوگل‌پلی بازگردد.

به باور آن‌ها حذف اپلیکیشن رسمی دیوار از گوگل‌پلی می‌تواند باعث انتشار بدافزار‌ها با سوءاستفاده از عنوان و برند دیوار در فروشگاه رسمی گوگل و تضییع حقوق کاربران شود. از همین رو روابط عمومی دیوار از کاربران فضای مجازی خواسته است تا زمان حل این مشکل از صفحه دانلود دیوار برای اطلاع از روش‌های نصب و به‌روز‌رسانی اپلیکیشن استفاده کنید.

تحریم‌ها مدتهاست که به کسب و کار‌های آنلاین ایرانی ضربه می‌زند و هر از گاهی شاهد حذف همزمان چند اپلیکیشن ایرانی از روی گوگل پلی هستیم. تابستان ۱۴۰۰، اپلیکیشن‌های آپارات، فیلیمو، بلد و طاقچه از گوگل‌پلی‌حذف شدند و مدتهاست برخی دیگر از اپلیکیشن‌ها مانند علی بابا نیز دچار همین مشکل شده‌اند.

تابستان ۱۴۰۱ نیز اپلیکیشن‌های شیپور، شیپور پلاس و آلونک از گوگل‌پلی حذف شدند. در همین راستا دیوار اطلاعیه‌ای را منتشر کرد و گفت آن‌ها برای حمایت از شیپور تصمیم گرفته‌اند به طور موقت اپلیکیشن شان در گوگل پلی نمایش داده نشود. تصمیمی که البته پس از یک روز و به درخواست شیپور، بازگردانده شد.

گفتنی است از مهر سال گذشته، گوگل پلی در ایران مسدود شده و این پلتفرم چندان اهمیتی برای نهاد‌های تصمیم‌گیر در ایران ندارد.

در ماه‌های اخیر با وجود موافقت وزارت ارتباط با رفع فیلتر این فروشگاه اندرویدی، تغییری در وضعیت مسدودسازی آن صورت نگرفته است. فیلتری که به باور بسیاری از کارشناسان موجب شده تا ریسک گسترش بدافزار و نصب نرم افزار‌ها از مسیر‌های غیررسمی افزایش یابد که امنیت دستگاه‌ها و حریم خصوصی کاربران ایرانی را به شدت تهدید می‌کند.

منبع: دیجیاتو و به نقل از روابط عمومی دیوار

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->