سرخط خبرها

معمای تابستانی بارسا

  • کد خبر: ۱۷۰۱۰۸
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
معمای تابستانی بارسا
لاپورتا امسال هم می‌تواند از چالش‌های مالی جان سالم به‌در ببرد؟

بارسلونا فصل گذشته هم با مشکلات مالی فراوانی روبه‌رو بود، اما اهرم‌های مالی به تیم کمک کرد با وجود بدهی یک‌میلیارد یورویی در بازار حاضر باشد تا درنهایت تیم جوان‌شده ژاوی موفق به کسب قهرمانی لالیگا شود. دردسر‌های بارسا، اما در پنجره نقل‌وانتقالاتی امسال هم ادامه خواهد داشت. دو هفته بیشتر تا پایان ژوئن باقی نمانده است؛ مقطعی که بلوگرانا انتظار داشت خرید و فروش چندین بازیکن را تکمیل کرده باشد، اما تا اینجای کار تیم به در بسته خورده است.

هفته گذشته سازمان لالیگا اعلام کرد برنامه اقتصادی جدید باشگاه برای عبور از بحران را پذیرفته است و آن‌ها قادر به ثبت قرارداد‌های جدید برای گاوی و رونالد آرائوخو خواهند بود. درعین‌حال، اما به باشگاه اعلام شد فقط قادر به صرف ۴۰ درصد از درآمد‌های حاصل از فروش یا قرض‌دادن بازیکنان در راه خرید‌های جدید خواهد بود. با این شرایط موضوع امضای قرارداد با ایلکای گندوگان و دیگر بازیکنان سرشناس درحالی‌که بازیکن خاصی قصد خروج ندارد، به یک معمای مبهم شبیه است.

در جست‌وجوی جانشین بوسکتس

برای فصل جدید اولویت نخست ژاوی یک هافبک دارای تنوع تاکتیکی است که علاوه بر بازی‌سازی در نزدیکی دفاع تیم حریف، در مقابل ضدحملات رقیب بایستد؛ به‌عبارت دیگر بازیکنی که بتواند جای سرخیو بوسکتس را پر کند. همچنین، نیاز به یک هافبک تهاجمی احساس می‌شود؛ کسی که بتواند از نظر توانایی بازی بین خطوط و ایجاد موقعیت گل به پدری کمک کند. بارسا به‌جز این‌ها برای خرید در دو پست دیگر هم به‌دنبال گزینه مناسب می‌گردد. یک مهاجم انعطاف‌پذیر و کارآمد که در زمان مصدومیت لواندوفسکی، مهاجم سی‌وپنج‌ساله لهستانی مقابل دروازه رقبا نقش ایفا کند و همچنین خرید یک مدافع‌راست تخصصی که به‌جای ژول کونده قرار بگیرد. کونده عملکرد خوبی از خودش نشان داده است، اما علاقه‌ای به خروج از مرکز دفاع ندارد.

کاپیتان سیتی، هدف اول و آخر ژاوی

ژاوی برای جانشینی سرخیو بوسکتس روی دو گزینه اصلی تمرکز کرده بود؛ مارتین زوبی‌مندی از رئال‌سوسیداد و کیمیش از بایرن‌مونیخ. زوبی‌مندی در مصاحبه‌هایش خیلی زود اعلام کرد قصدی برای خروج از سوسیداد ندارد. خرید کیمیش هم به همین اندازه غیرممکن به‌نظر می‌رسد. او در مصاحبه با بیلد گفته است که هنوز دو سال دیگر قرارداد دارد و می‌خواهد با ماندن در بایرن، به موفقیت‌های بزرگ‌تری برسد.

گزینه بعدی سفیان امراباط، مهاجم تیم‌ملی مراکش و فیورنتیناست. سطح فنی او البته ضعیف‌تر از کیمیش و زوبی‌مندی، اما مناسب است؛ هرچند ارزش‌گذاری ۲۵ میلیون یورویی باشگاه فلورانسی کار را پیچیده می‌کند. به‌این‌ترتیب، گندوگان را باید تنها گزینه باکیفیت و سطح اول بدانیم که بارسا تابستان امسال برای جذب او شانس دارد. موفقیت یا ناکامی بارسا در پنجره پیش‌رو به جذب هافبک آلمانی بستگی دارد. البته منچسترسیتی هم به‌دنبال تمدید با اوست.

بارسا امیدوار به شعبده‌بازی دوباره لاپورتا

لالیگا با تغییر قوانینش، سخت‌گیرانه بر شرایط مالی باشگاه‌ها ازجمله بارسلونا نظارت می‌کند، اما فصل گذشته آزادی عمل بیشتری در اختیار آبی‌واناری‌ها بود و بارسا تابستان را با هشت خرید به‌ارزش ۱۵۸ میلیون یورو به پایان رساند. رافینیا با ۵۸ میلیون یورو رهسپار کاتالونیا شد، خرید کونده ۵۰ میلیون یورو خرج برداشت و لواندوفسکی با ۴۵ میلیون یورو بعد از سال‌ها از جمع باواریایی‌ها جدا شد.

خرید پابلو توره بیش از ۵ میلیون یورو هزینه نداشت و بارسایی‌ها موفق به امضای قرارداد با کسیه، کریستنسن، بیرین و مارکوس آلونسو به‌عنوان بازیکن آزاد شدند. این فصل، اما بدون شک بارسایی‌ها نمی‌توانند تا این اندازه برای خرید بازیکن هزینه کنند و باید دید سرنوشت نقل‌وانتقالات آبی‌واناری‌ها با اوضاع مالی پیچیده‌ای که گرفتار آن هستند، به کجا خواهد رسید.

مسئولیت عمده امضای قرارداد با بازیکنان جدید به‌عهده دو نفر است: ژاوی ارناندس و خوان لاپورتا. مدیرعامل باشگاه البته از نظر ژاوی کاملا آگاه است، اما جدا از درخواست‌های او، مذاکرات زیر نظر خودش را هم پیش می‌برد. مثال بارز دراین‌باره روبن نوس است؛ کسی که در فهرست خرید ژاوی حضور نداشت، اما به‌دلیل رابطه خوب باشگاه با خورخه مندس به باشگاه نزدیک شد. حالا بارسایی‌ها به شعبده‌بازی دوباره لاپورتا برای تقویت تیمشان در تابستان امیدوارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->