هشدار هواشناسی افغانستان در رابطه با احتمال وقوع باد‌های شدید وزیر حج طالبان با اردوغان دیدار کرد باقری: حضور آمریکا نقش مهمی در گسترش ناامنی در افغانستان داشت + فیلم تقدیر مقام طالبان از کمک ایران به زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان هرات آمادگی هلال احمر برای امدادرسانی به سیل زدگان افغانستان کاظمی قمی از آمادگی ایران برای ارسال کمک به مناطق سیل‌زده افغانستان خبرداد طالبان: تاکنون ۳۱۵ نفر در سیلاب‌های اخیر بغلان جان خود را از دست داده‌اند ویدئو | میزبانی حرم رضوی از زائران غیرایرانی در دهه کرامت ابراز تأسف سخنگوی وزارت خارجه درپی وقوع سیل در افغانستان ۳۰۰هزار کودک در سیلِ ولایت بغلان افغانستان آسیب دیده‌اند مقام سازمان ملل متحد خواستار کمک‌ فوری به سیلاب‌زدگان شد + فیلم سیلاب در افغانستان جان ۳۰۰ نفر را گرفت + فیلم همه چیز درباره زمرد پنجشیر | از ثروت سبز کوهستان چه می‌دانیم؟ جاری شدن سیل در بغلان افغانستان ۵۰ کشته بر جای گذاشت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید فرمانده مرکزی ارتش آمریکا از مرزهای پاکستان و افغانستان مقامات طالبان و سفیر چین به معدن «مس عینک» رفتند لباس محلی افغانستان بر تن مجید مرتضایی + عکس طالبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را تحریم کرد جمهوری خواهان آمریکا خواستار توضیح وزیر دفاع در رابطه با تناقض در گزارش حمله به فرودگاه کابل شدند تاکید بر ضرورت تدوین برنامه مشترک استان‌های مرزی برای تسهیل تجارت با افغانستان
سرخط خبرها

ایران با پذیرش پناهجویان روحیه‌ای از مشارکت را به نمایش گذاشته است

  • کد خبر: ۱۷۰۲۸۳
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
ایران با پذیرش پناهجویان روحیه‌ای از مشارکت را به نمایش گذاشته است
رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در مشهد گفت: ایران طی چهار دهه گذشته با پذیرش یکی از بزرگترین جمعیت پناهندگان جهان روحیه‌ای از مشارکت را به نمایش گذاشته است.

شهرآرانیوز؛ ما‌ها کاشور امروز، ۳۰ خرداد، در آیین گرامیداشت روز جهانی پناهنده که در ساختمان صبا صداوسیمای خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در دنیای امروز جمعیت پناهجویان افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: این مراسم برای نشان دادن همبستگی با میلیون‌ها افغانستانی و دیگر پناهجویان جهان برگزار می‌شود که به دلیل جنگ، خشونت و آزار و اذیت ناچار از ترک وطن شده‌اند.

کاشور تاکید کرد: ایران طی چهار دهه گذشته با پذیرش یکی از بزرگترین جمعیت پناهندگان جهان روحیه‌ای از مشارکت را به نمایش گذاشته و ما امروز از سخاوت مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران که قلب خود را به روی مردم نیازمند باز نگاه داشتند، قدردانی می‌کنیم. ایران پس از ترکیه میزبان بزرگترین جمعیت پناهجویان در جهان است.

رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در مشهد تاکید کرد: متاسفانه هر سال تعداد کسانی که مجبور به ترک وطن خود می‌شوند، رو به افزایش است. همه ما باید برای ایجاد امید برای پناهندگان در زمانی که به دور از خانه هستند، تلاش بیشتری کنیم.

او ادامه داد: طی چهار دهه گذشته جمهوری اسلامی ایران با پذیرش یکی از بزرگترین جمعیت پناهنده‌های جهان روحیه خوبی را به نمایش گذاشته است. ما از سخاوت مردم و دولت محترم جمهوری اسلامی ایران که قلب خود را به روی مردم نیازمند باز نگاه داشتند قدردانی می‌کنیم.

۸۰۰ هزار دانش آموز افغانستانی در ایران تحصیل می‌کنند

کاشور خاطرنشان کرد: متاسفانه همه ساله تعداد افرادی که مجبور به ترک موطن خود می‌شوند، افزایش می‌یابد و در نتیجه تعداد کشورهایی که درگیر جنگ و ناامنی شده‌اند نیز بیشتر شده است.

رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در مشهد تصریح کرد: سازمان ملل متحد در همکاری با دولت ایران و دیگر سازمان‌های جامعه مدنی گام‌های مهمی در جهت انسجام پناهجویان برداشته است تا آنها را قادر بسازد که زندگی خود را از نو بسازند و از حمایت و خدمات درمانی و دیگر خدمات ضروری برای نیازمندان بهره‌مند گردند که می‌توان به ایجاد امکان تحصیل کودکان افغانستانی در سطوح ابتدایی و دبیرستان فارغ از نوع مدرک و شرایط اقامت آنها اشاره کرد. در حال حاضر بیش از ۸۰۰ هزار افغانستانی در سیستم آموزشی ایران ثبت نام کرده و دوشادوش کودکان ایرانی مشغول به تحصیل هستند.

او خاطرنشان کرد: ایران از جمله معدود کشورهایی است که مهاجران در آن از امکانات درمانی برابر با اتباع ایرانی برخوردار هستند، همه ما در مسئولیت خود در حمایت از افرادی که به دنبال امنیت هستند سهیم هستیم و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد به بازتاب خدمات ارائه شده به پناهندگان در ایران و ظرفیت‌های موجود در پناهجویان به جامعه جهانی ادامه خواهد داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->