خبرنگار مصری: رئیس‌جمهور برای ملت ایران اهمیت ویژه‌ای داشت خبرنگار رادیو و تلویزیون چین: امیدوارم ایران به این ضایعه بزرگ غلبه کند خبرنگار شبکه تی‌آرتی: حضور این جمعیت در مراسم تشییع رئیس جمهور ایران در مشهد باور کردنی نیست تمهیدات ویژه مدیریت شهری مشهد برای پس از اتمام مراسم تشییع جمهور شهید شهردار مشهد: تا کنون سه میلیون نفر در آیین تشییع شهید جمهور حضور دارند (۳ خرداد ۱۴۰۳) قطارشهری مشهد به دلیل ازدحام جمعیت، در ایستگاه شریعتی توقف نخواهد داشت (۳ خرداد ۱۴۰۳) پخش زنده مراسم تشییع و تدفین رئیس جمهور شهید، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مشهد مقدس مسیر تشییع پیکر رئیس جمهور شهید در مشهد + زمان تدفین در حرم مطهر امام رضا(ع) مشهدی‌ها؛ بی‌قرار شهیدجمهور | سلام‌ ای غم لحظه‌های جدایی حضور ۱۳۵ تیم امدادگر هلال‌احمر در مراسم تشییع شهید جمهور در مشهد (۳ خرداد ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل آتش‌نشانی مشهد برای مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور شهید ایران تامین برق پایدار برای آیین تشییع پیکر شهید جمهور در مشهد آمادگی کامل ناوگان باری درون شهری مشهد برای استقبال و تشییع پیکر شهدای خدمت (۳ خرداد ۱۴۰۳) مسافران فرودگاه مشهد فردا از مترو استفاده کنند (۳ خرداد ۱۴۰۳) فرماندار مشهد: پیکر شهید امیرعبداللهیان امشب (چهارشنبه، ۲ خرداد ۱۴۰۳) در حرم امام‌رضا(ع) تشییع می‌شود | فردا در فرودگاه مشهد هیچ استقبالی نداریم مترو مشهد فردا (سوم خرداد ۱۴۰۳) در ایستگاه‌های شریعتی و بسیج توقف نخواهد کرد خدمات‌رسانی رایگان پارکینگ‌های شهرداری و حمل‌ونقل عمومی در روز تشییع شهدای خدمت (۳ خرداد ۱۴۰۳) تمامی بانک‌های مشهد و استان جز شعب منتخب فردا (سوم خرداد ۱۴۰۳) تعطیل هستند استقرار تیم‌های واکنش سریع امداد و نجات در طول مسیر تشییع پیکر رئیس جمهوری در مشهد اختصاص ۸ مسیر ویژه اتوبوس‌رانی برای تسهیل تردد در مراسم تشییع رئیس‌جمهوری ادارات خراسان رضوی و مشهد فردا پنجشنبه (۳ خرداد ماه ۱۴۰۳) تعطیل شد
سرخط خبرها

شهردار مشهد مقدس: هزینه‌های مدیریت پسماند باید با درآمدش تراز شود

  • کد خبر: ۱۷۰۷۴۵
  • ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
شهردار مشهد مقدس: هزینه‌های مدیریت پسماند باید با درآمدش تراز شود
شهردار مشهد در مراسم تودیع و معارفه معاون خدمات و محیط زیست شهری، گفت: زباله طلای کثیف است و دفن آن ما را از درآمدزایی محروم می‌کند. باید یک برنامه پنجساله هدف گذاری برای تراز شدن هزینه‌ها و درآمدهای شهرداری در زمینه پسماند اجرا کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، شهردار مشهد گفت: مدیران شهرداری نباید هدفی جز خدمت به مردم داشته باشند، زیرا هدف ما تنها خدمت صادقانه در راستای افزایش رضایت‌مندی مردم است که این امر بر کل سیاست‌های نظام نیز تاثیر خواهد داشت.

 "محمدرضا قلندرشریف" در مراسم تکریم و معارفه معاون خدمات و محیط‌زیست شهری و مدیرکل حوزه شهردار که با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، معاونان شهردار و مدیران شهری برگزار شد، افزود: باز روز دیگر و سختی وداع با برخی از همکاران از مسئولیتی و امید به تحول در معرفی همکاران دیگر در مسئولیت‌های جدید را شاهد هستیم؛ موضوعی که در روند تحول اجتناب‌ناپذیر است.

وی اضافه کرد: جناب آقای نجفی از دوستان خوب ما است که تقریباً باهم هم‌دوره هستیم، ایشان فردی اخلاق‌مدار با منش پهلوانانه است، یکی از سخت‌ترین لحظاتی که در شهرداری داشته‌ام زمانی بوده که می‌خواستم با همکاری برای تغییر خداحافظی کنم.

شهردار مشهد بابیان اینکه آقای دکتر نجفی زمانی که بحث تغییر را مطرح کردیم بسیار پهلوانانه و با منش خوب با این موضوع برخورد کردند، اظهار کرد: ایشان مدیری نیستند که وابسته به پست باشند بلکه پست‌ها وابسته به آقای نجفی هستند و اکنون نیز پیشنهاد پست بزرگی را در شهر تهران دارند و اگر تمایل نداشتند ما در شهرداری که خانه ایشان هست، به‌عنوان یار و رفیق در خدمتشان خواهیم بود.

قلندر شریف تصریح کرد: در بحث تغییر و تحولات باید به این نکته توجه شود که شورای اسلامی شهر بر اساس برنامه‌های ارائه‌شده به ما اعتماد کرده و باید در راستای اجرایی کردن این برنامه‌ها و سیاست‌هایی که به‌عنوان تکلیف بر عهده‌مان گذاشته‌شده ابزار‌هایی را با توجه به شناختی که از دوستان داریم فراهم کنیم و در همین راستا مجبور به اعمال تغییر و تحولاتی شدیم.

وی با تأکید براینکه جناب آقای نجفی را مدیری توانمند و دوست و برادر خود می‌دانیم که در هر جایگاهی که قرار داشتند موفق عمل کرده‌اند؛ خاطرنشان کرد: اگر در مشهد حضور داشته باشند حتماً از تجربیاتشان در شهرداری در مسئولیتی شایسته ایشان استفاده خواهیم کرد.

شهردار مشهد ادامه داد: جناب آقای یعقوبی نیز فردی پرتلاش و از جنس شهرداری و به‌ویژه جنس معاونت خدمات شهری هستند که دراین حوزه رشد کرده و تجربیات بسیار ارزنده‌ای را در این راه کسب کرده‌اند که از این تجربیات در ادامه راه و تکالیفی که شورای اسلامی شهر در حوزه خدمات شهری تأکید دارند؛ بهره خواهند گرفت.

قلندر شریف بابیان اینکه حوزه خدمات شهری پیشانی و خط مقدم خدمات‌رسانی شهرداری به مردم است، اظهار کرد: مردم صبح که از منزل خارج می‌شوند اولین چیزی که با آن روبه‌رو می‌شوند؛ فعالیت‌های حوزه خدمات شهری در حوزه‌های رفت‌وروب و فضای سبز است.

وی اضافه کرد: براین اساس اولین وظیفه آقای یعقوبی شفاف و زیبا نگاه داشتن ویترین خدمات شهری است.

شهردار مشهد گفت: همچنین بهره‌گیری از نوآوری‌ها در حوزه خدمات شهری طبق تکالیف شورای اسلامی شهر نیز باید موردتوجه ویژه قرار بگیرد.

قلندر شریف بابیان اینکه در بحث مدیریت هزینه‌ها اجرایی به‌ویژه در حوزه رفت‌وروب باید گونه‌ای حرکت کنید که هزینه‌ها هرسال حداقل ۲۰ درصد کاهش پیدا کند، افزود: لذا برنامه‌ریزی مدون و دقیقی انجام شود تا حداقل ظرف ۵ سال درآمد و هزینه شهرداری در حوزه خدمات شهری برابر شده و درآینده بتوانیم شاهد درآمدزایی در این حوزه باشیم.

وی تصریح کرد: معتقدیم زباله‌هایی که دفن می‌شود به‌نوعی طلای کثیف است که قدر آن دانسته نشده و در مقابل طبیعت را آلوده و مردمی را که در اطراف محل‌های دفن زباله هستند؛ ناراضی و خود را از درآمدزایی محروم می‌کنیم لذا بر ارائه راهکار و برنامه‌ریزی در حوزه مدیریت پسماند تأکید داریم.

شهردار مشهد به بحث تعیین تکلیف فروشگاه‌های شهرداری اشاره و تأکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده می‌خواهیم به‌طرف هدف ایجاد این فروشگاه‌ها که خدمت به مردم و افزایش رضایتمندی آن‌ها است؛ حرکت کنیم.

قلندر شریف با اشاره به اینکه مبالغی که از محل مزایده واگذاری فروشگاه‌ها نصیب شهرداری می‌شود بسیار ناچیز است، گفت: این در حالی است که نگاه اعضای شورای شهر و مدیریت شهری به این فروشگاه‌ها رضایتمندی مردم است، لذا می‌توانیم با برنامه‌ریزی درست در واگذاری این فروشگاه‌ها به معیشت مردم کمک کرده و رضایت آن‌ها را افزایش دهیم.

وی گفت: بر همین اساس ابتدا به خدمات شهری تکلیف شد تا فروشگاه‌ها پنج درصد تخفیف در کالا‌های اساسی و حداقل ۱۵ درصد تخفیف در سایر کالا‌ها ارزان‌تر از کف بازار و باکیفیت و برند‌های معتبر در اختیار مردم قرار دهند.

اما اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که یک فروشگاه کالا‌های اساسی را ۶ درصد و فروشگاهی دیگر با ۸ درصد تخفیف عرضه می‌کنند و سایر کالا‌ها نیز ۱۵ تا ۲۵ درصد تخفیف‌دار هستند و به‌صورت میانگین ۱۵ درصد از تورم در کالا‌های موردنیاز مردم با این کار کاهش پیدا کرده است.

شهردار مشهد افزود: در این راستا از حمایت شورای اسلامی شهرکه اجازه دادند؛ به‌جای افزایش قیمت واگذاری فروشگاه‌ها در مزایده که باعث افزایش هزینه و به دنبال آن گران شدن کالا می‌شود فروشگاه‌ها را به افرادی که تخفیف بیشتر در ارائه کالا‌ها ارائه دهند واگذار کنیم؛ تشکر و قدردانی می‌کنم.

قلندر شریف اضافه کرد: این کار را جناب آقای نجفی مدیریت کردند که از زحمات و تلاش‌های انجام‌شده در این مسیر قدردانی و این خبر خوش را به مردم عزیز می‌دهیم فروشگاه‌هایی که بیش از ۶ماه تعطیل بودند در دهه ولایت با تخفیف در کالا‌های اساسی و سایر کالا‌ها فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی در ادامه با تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات مدیرکل سابق هماهنگی‌ها و تعاملات شهرداری مشهد، گفت: جناب آقای مسعودی در مدتی که در خدمتشان بودیم اخلاقمدارانه کارکردند که از تمامی تلاش‌ها و زحمات ایشان تشکر ویژه و قدردانی می‌کنم.

شهردار مشهد افزود: جناب آقای پاکیزه‌سرشت نیز، فردی انقلابی و نیرویی جهادی و شناخته‌شده هستند که شهرداری را می‌شناسند و نسبت به فعالیت‌ها و بدنه شناخت خوبی دارند و همکاران شهرداری نیز با خصوصیات و منش خوب ایشان آشنایی دارند و انتقال آرامش و اخلاق‌مداری‌شان به اطرافیان می‌تواند نکته‌ای مثبت باشد.

قلندر شریف اضافه کرد: بیش از ۲۵ سال نسبت به آقای پاکیزه‌سرشت آشنایی دارم و در صحبت‌هایی که داشتیم بی‌رودربایستی به ایشان تکلیف کردم که این سمت مدیرکلی حوزه را بپذیرند؛ روز‌های اول نمی‌پذیرفتند و اصرار به عدم حضور در شهرداری داشتند که بابت پذیرفتن مسئولیت تشکر می‌کنم.

وی در ادامه به موضوع چارت شهرداری اشاره کرد و گفت: شهرداری یک چارت مصوب و یک چارت اجرایی دارد که همین موضوع مورد نقد برخی قرار گرفته است، ما سعی کرده‌ایم که بهره کافی را از چارت اجرایی و چارت مصوب بر اساس چارچوب وظایفی که برای مدیران شهرداری در نظرمی گیریم؛ ببریم.

شهردار مشهد تصریح کرد: سؤال شده بود چرا در انتصاب عنوان شهردار منطقه به کار نرفته بلکه مدیر منطقه درج‌شده است، که باید بگوییم یکی از ایرادات مهمی که بازرسی به آن در گزارش خود اشاره کرده است این بود که مشهد می‌تواند شهردار حوزه داشته باشد نه شهردار منطقه، زیرا مشهد به هفت حوزه تقسیم‌شده است که اگر ما این هفت حوزه را با ۱۷ منطقه تشکیل بدهیم هر حوزه می‌تواند یک شهردار داشته باشد و زیرمجموعه این شهرداران چند مدیر منطقه و در هر منطقه چند رئیس ناحیه قرار خواهد داشت. ما بر اساس چارت اصلی و مصوب ابلاغ آقای پاکیزه‌سرشت را هم به‌عنوان مدیرکل حوزه زده‌ایم.

قلندر شریف در ادامه گفت: همچنین که پیش از این گفته شد بر بحث هوشمند سازی تأکید داریم و بر همین اساس از آقای سهیلی نیز خواسته‌ایم شورای عالی شهرسازی را هرچه سریع‌تر راه‌اندازی کنند.

وی اضافه کرد: نکته مهم دیگری که باید به آن توجه شود استحصال مصوبات دوره ششم از ابتدای کار تاکنون است تا آن‌هایی را که اجرا نشده ببینیم چرا انجام نشده و در این ارتباط مذاکراتی را با اعضای محترم شورای شهر خواهیم داشت و آن مصوباتی را که مورد تأکید شورا است؛ حتماً اجرا خواهیم کرد.

شهردار مشهد افزود: توصیه‌ای هم به مدیرانی که منصوب می‌شوند دارم و آن این است که تشریفات را کنار بگذارید، فرصتی نیست که همکاران و دوستان بیایند تبریک بگویند در زمان تصدی خودم نیز به‌گونه‌ای مدیریت کردم تا کمترین حضور را برای تبریک داشته باشم و در زمینه اطلاعیه و .. تبریک هم طوری مدیریت شد که برای فردی هزینه‌ای نداشته باشد و دوستانی هم که جهت تبریک حضور یافتن برای آن جلسه دستور کار تعریف کردیم.

قلندر شریف ادامه داد: لذا تأکید داریم مدیران تشریفات را کنار بگذارند و هدفی جز خدمت به مردم نداشته باشند، زیرا هدف ما تنها خدمت صادقانه در راستای افزایش رضایت‌مندی مردم است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->