سرخط خبرها

امباپه در فکر غارت پاریس

  • کد خبر: ۱۷۱۳۰۲
  • ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
امباپه در فکر غارت پاریس
ماجرای جدایی ستاره فرانسوی از پاری‌سن‌ژرمن پیچیده شد.

ماجرای ماندن یا رفتن کیلیان امباپه از پاری‌سن‌ژرمن به یکی از پیچیده‌ترین حالت‌های خود رسیده است و اگر فائزه العماری، مادر و مدیربرنامه‌های این بازیکن، در مذاکرات پیچیده‌ای که این هفته با مدیران پاری‌سن‌ژرمن انجام داده است، به هدفش برسد، پرونده او به‌عنوان یک الگوی موفقیت شناخته می‌شود.

آنچه که مادر امباپه در پاریس با الخلیفی درباره آن صحبت می‌کند، یک مسئله ساده درباره متقاعدکردن باشگاه فرانسوی برای تعیین قیمت انتقال پسرش نیست. صحبت از این است که این بازیکن قصد دارد حتی در صورت انتقال در این تابستان پولی را که باید فصل آینده از باشگاه پاریسی به‌دست می‌آورد، از دست ندهد؛ موضوعی که بیشتر شبیه غارت و سوءاستفاده این بازیکن جوان به‌نظر می‌رسد و رؤسای قطری پی‌اس‌جی را خشمگین کرده است.

وسوسه ۲۵۰ میلیون یورویی

امباپه برای فصل بعد همچنان با پی‌اس‌جی قرارداد دارد و با وجود اینکه حاضر به تمدید قراردادش برای سال‌های بعدی نیست، می‌خواهد فصل بعد هم در پاریس بماند تا ۶۰ میلیون دستمزد سالانه به‌اضافه ۹۰ میلیون پاداش وفاداری را که در قرارداد فعلی‌اش با پی‌اس‌جی ذکر شده است، دریافت کند.

علاوه بر این ۱۵۰ میلیون، او در پایان فصل آینده و با تمام‌شدن قراردادش با پاریسی‌ها، می‌تواند به‌عنوان بازیکن آزاد به رئال‌مادرید برود و پاداش امضای قراردادی بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون یورو هم از تیم مادریدی به‌دست بیاورد. اما در این اوضاع، مدیران پاری‌سن‌ژرمن احساس می‌کنند فریب خورده‌اند. مدیران قطری این باشگاه روزهاست که اعلام کرده‌اند اگر نتوانند امباپه را برای تمدید قانع کنند، او را می‌فروشند تا مجبور نشوند فصل آینده و با پایان قراردادش، او را به‌صورت رایگان از دست بدهند.

دست بالاتر امباپه در مذاکرات

به‌نظر می‌رسد فروختن این بازیکن آن‌قدر‌ها هم آسان نیست. برای اینکه انتقالی وجود داشته باشد، سه طرف باید آن را بپذیرند و آنجاست که امباپه اوضاعش را برای پذیرش انتقال تعیین می‌کند. اگر او از ۱۵۰ میلیونی که با ماندن در فصل آینده در پی‌اس‌جی کسب خواهد کرد، صرف‌نظر کند و رئال‌مادرید یا هر باشگاه دیگری که به آن می‌رود، ناچار شود که برای خرید او هزینه زیادی به پاریسی‌ها بپردازد، آن باشگاه نیز با پاداش هنگفت انتقال بازیکن موافقت نخواهد کرد. در این وضع، امباپه در طول یک‌سال نزدیک به ۲۵۰ میلیون یورو ضرر خواهد کرد؛ موضوعی که به‌نظر نمی‌رسد موردقبول این جوان فرانسوی قرار بگیرد. در پاریس و قطر می‌دانند که حرف آخر در این مذاکره سخت، متعلق به بازیکن است.

رقم انتقال را کم کنید

یک گزینه برای رسیدن به تفاهم این است که سران پی‌اس‌جی رقم فروش امباپه را به میزان قابل توجهی کم کنند. رسانه‌های مختلف گزارش می‌دهند که پاری‌سن‌ژرمن فکر می‌کرد از فروش ستاره‌اش ۲۰۰ میلیون دریافت کند. اما حالا اگر قطری‌ها بخواهند روی فروش امباپه با این رقم اصرار کنند، به‌احتمال فراوان این بازیکن تصمیم می‌گیرد تا پایان قراردادش در پی‌اس‌جی بماند و فصل بعد به‌صورت رایگان از جمع آن‌ها جدا شود.

در واقع، مادر و مدیربرنامه‌های این بازیکن فرانسوی به‌خوبی می‌داند که رقم پیشنهادی مادریدی‌ها نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است؛ حقوقی بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون در سال، اما ۱۲۵ میلیونی که مادرید حاضر بود به‌عنوان پاداش نهایی‌شدن انتقال به او بپردازد، فقط زمانی در دسترس خواهد بود که امباپه به‌صورت بازیکن آزاد به مادرید برود.

العماری، بهترین مذاکره‌کننده

پیش‌بینی راه‌حل این آشفتگی آسان نیست. از یک‌سو، مذاکره‌کننده‌ای جدی مانند فائزه العماری، وکیلی بادانش، با توانایی فوق‌العاده در به‌دست‌آوردن سودمندترین شرایط برای پسرش و با هوش اقتصادی که یادآور مذاکرات بین مسی و پدرش با بارسلونا هنگام ریاست بارتومئو است. او همچنین می‌داند که بهترین کارت‌ها را در این بازی دارد و عجله‌ای برای بازی‌کردن آن‌ها ندارد.

در مقابل، امیر قطر، شیخ تمیم‌بن‌خلیفه آل‌ثانی، ناراحت است، زیرا احساس می‌کند توسط فوتبالیستی که در تمدید سال گذشته کلید باشگاه به او داده شد، فریب خورده است. چراکه بهترین قرارداد تاریخ ورزش را با او امضا کردند و همه قدرت را در رختکن به او دادند، اما او ناسپاسانه بازهم خواهان ترک پاریس شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->