سرخط خبرها

خراسان رضوی بیشترین تعداد مراکز مراقبت از بیماران روان کشور را دارد

  • کد خبر: ۱۷۱۳۶۰
  • ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
خراسان رضوی بیشترین تعداد مراکز مراقبت از بیماران روان کشور را دارد
معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: این استان دارنده بیشترین شمار مراکز مراقبت از بیماران روان و به تبع آن بیشترین بیماران روان مقیم در این مراکز در کشور است.

حمیدرضا علیزاده در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار داشت: هم اکنون ۱۱ مرکز شبانه روزی مراقبت از بیماران روانی مزمن را در استان داریم که بیش از هزار و ۵۰۰ نفر در این مراکز زیر پوشش خدمات هستند.

وی ادامه داد: در این بخش از بیماران دچار مشکلات و فراوانی بالایی هستیم و با توجه به اینکه برخی استان‌ها فاقد بیمارستان روان هستند، خراسان رضوی به عنوان استان معین این استان‌ها انتخاب شده و خدمت دهنده در این قالب است.

معاون بهزیستی خراسان رضوی گفت: شمار بیماران روانی مزمن در استان رو به افزایش است و هم اکنون حدود ۱۵ هزار نفر در این قالب در بهزیستی شناسایی و دارای پرونده هستند. خراسان رضوی دارنده بیشترین شمار مراکز مراقبت از بیماران روان و به تبع آن بیشترین بیماران روان مقیم در این مراکز در کشور است.

وی بیشترین مشکلات شایع در میان بیماران روان مقیم در مراکز بهزیستی استان را اختلالات دو قطبی و اختلال شخصیت پارانوئید دانست.

علیزاده از جمله عوامل موثر در افزایش بیماری‌های روان را شیوع و تبعات ناشی از ویروس کرونا و از دست رفتن نابهنگام عزیزان، مسائل اجتماعی، مشکلات اقتصادی، فشار‌های زندگی و فقدان مهارت‌های زندگی در افراد و... دانست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->