یاسین رامین کیست؟ + حواشی آبیِ آسِمون برگزاری مراسم بزرگداشت فردوسی بزرگ در مشهد، فردا (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) خوش نویسی؛ حس بی پایان نگارش قلم روی کاغذ زینب رفیعی بازیگر نقش نورا در سریال رخنه کیست؟ هم افزایی هنر سنتی و مدرن در بازنمایی شاهنامه آجر‌هایی برای عمارت خیالی فردوسی و فرهنگ پرسشگری معرفی برگزیدگان پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی «امتزاج» به جشنواره پونای هند می‌رود نشان فردوسی به حماسه‌گران منتخب حوزه پژوهش اهدا می‌شود زمان پخش و بازپخش سریال «هفت‌سر‌اژد‌ها» «سیاره میمون‌ها» صدرنشین گیشه جهان اختصاص بودجه میلیاردی برای ساخت دفاتر سینمای جوان در شهرستان‌ها برگزاری جشن ۱۰۰سالگی برای اسکار پخش فیلم «ناظر» به مناسبت ولادت امام‌رضا (ع) + زمان اکران آنلاین بازدید رایگان از آرامگاه‌ شاعران در ۲۵ اردیبهشت، روز بزرگداشت فردوسی + جزئیات شعر رضوی مستلزم اندیشه، خیال، احساسات و آرایه‌های ادبی فراوان است صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
سرخط خبرها

استقبال ۵ هزار نفری از اجراهای تئاتر حوزه هنری مشهد در ۳ ماه نخست سال

  • کد خبر: ۱۷۱۴۰۷
  • ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸
استقبال ۵ هزار نفری از اجراهای تئاتر حوزه هنری مشهد در ۳ ماه نخست سال
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: در ۳ ماهه نخست سال جاری بیش از ۵ هزار نفر در ۲ تماشاخانه حوزه هنری در مشهد به تماشای تئاتر نشستند.

مجید عسکری با بیان اینکه طی ۳ ماهه نخست سال جاری، ۲ تماشاخانه «نوری» و «اشراق» حوزه هنری در مشهد میزبان مخاطبان تئاتر بود، به شهرآرانیوز گفت: تا پایان خردادماه در مجموع ۵ نمایش شامل ۹۱ اجرا در این ۲ تماشاخانه به روی صحنه رفته است.

وی افزود: در این مدت، تماشاخانه «نوری» میزبان مخاطبان نمایش های «بلوار الیزابت» با ۱۴ اجرا و «توراندخت» با ۲۵ اجرا بود که در مجموع ۲ هزار و ۸۰۰ نفر به تماشای این ۲ نمایش نشستند. همچنین در تماشاخانه «اشراق» نیز نمایش های «اتاق زیر شیروانی» با ۱۲ اجرا، «یک ماجرای خیلی خیلی خیلی سیاه» با ۲۱ اجرا و «پروانه الجزایری» با ۱۹ اجرا به روی صحنه رفتند که در مجموع ۲ هزار و ۴۵۰ نفر به تماشای آنها نشستند.

عسکری خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز این ۲ تماشاخانه با ۱۹۵ اجرا میزبان جمع زیادی از علاقمندان به تناتر بود. به گونه ای که تماشاخانه نوری با ۴ نمایش «۲۷ سالگی»، «آخرین نبرد»، «پرنده شمعدانی و آلاینده های ذهنی» و «علی رضا» و در مجموع با ۹۵ اجرا و تماشاخانه اشراق نیز با ۷ نمایش «خانه برناردا البا»، «دون ژوان در مرز»، «قهوه دیازپام»، «کشتن مرغ دریایی»، «موطن»، «یک آسمان دو خورشید» و «به من رای دهید» و در مجموع با ۱۰۰ اجرا میزبان مخاطبان تئاتر در مشهد بودند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی افزود: همچنین تماشاخانه های حوزه هنری در مشهد، میزبان ۳ جشنواره تئاتر نیز بودند و سی و دومین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی به مدت ۳ روز، جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت به مدت ۳ روز و جشنواره تئاتر سودای عشق نیز به مدت ۳ روز در این تماشاخانه ها برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->