یکی از معابر اصلی یا میادین شهر مشهد به نام خادم‌الرضا(ع)، «سیدابراهیم رئیسی» نام‌گذاری می‌شود  تجمع مشهدی‌ها در فراق خادم‌الرضا (ع) امروز ساعت ۱۶ (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد سوگوار خادم الرضا (ع) شد + عکس اعمال قانون ۱۳۳۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مشهد لغو شد (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) تسلیت شورای اسلامی شهر مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه تسلیت شهردار مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ مطالبات مردم تپه سلام، مهدی و شهرک قدس مشهد در طرح شهید اصلانی حفاظت از کمربند سبز برای جلوگیری از تغییر کاربری پیام تسلیت شهردار مشهد در پی جان باختن تعدادی از شهروندان در سیل اخیر قدردانی شهردار مشهد از خادمان شهری پس از بارش سیل‌آسای امروز | شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند + فیلم
سرخط خبرها

برپایی ۱۲ کارناوال شادی در شهر مشهد به مناسبت دهه ولایت و امامت

  • کد خبر: ۱۷۱۶۴۷
  • ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
برپایی ۱۲ کارناوال شادی در شهر مشهد به مناسبت دهه ولایت و امامت
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: طرحی تحت عنوان «باب‌الله» در نیمه خردادماه به مساجد استان‌های خراسان ابلاغ شد که بر اساس این طرح بناست برنامه‌های مختلفی در دهه امامت و ولایت اجرا شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیرحسین احمدنیا در گفتگو با شهرآرانیوز با اشاره به برنامه‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی در ایام دهه امامت و ولایت اظهار کرد: در شهر مشهد بیش از ۲۰۰ مسجد محوری وجود دارد که عمده برنامه‌های مورد نظر را اجرا می‌کنند و در هر یک از شهرستان‌های استان نیز حداقل یک مسجد محوری برای اجرای این برنامه‌ها وجود دارد که فضای شادی را در سطح محله و شهرستان ایجاد خواهد کرد، البته در کنار این مساجد محوری، مساجد دیگر در سطح شهر نیز هر یک با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند برنامه‌هایی را به مناسبت این اعیاد برگزار می‌کنند.

میزبانی از ۷۰۰ زائر اولی به مناسبت عید قربان در طرح «ضیافت رضوان

وی با بیان برنامه‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی در ایام دهه امامت و ولایت اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که ویژه عید قربان به صورت متمرکز در مشهد اجرا خواهد شد، برنامه «ضیافت رضوان» است که بر اساس این طرح، مساجد مشهد از روز عید قربان به مدت ۴ روز میزبان بیش از ۷۰۰ دانش آموز روزه اولی از ۸ استان سراسر کشور خواهند بود.
از ابتدای طح ضیافت رمضان که هم زمان با ماه مبارک رمضان آغاز شد تا کنون میزبانی بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ دانش آموز زائر اولی را بر عهده داشتیم.
احمدنیا اضافه کرد: بر اساس این طرح افرادی که به دلیل بضاعت مالی بیش از ۲۰ سال است که به مشهد مشرف نشده‌اند و زیارت اولی هستند مشمول این طرح خواهند بود. وی افزود:
۳۰۰ مسجد محلی در سطح مشهد عهده دار برگزاری مراسمات شاد و مفرح در دهه ولایت و امامت خواهند بود آذین بندی، اجراسی گروه سرود و برپایی ایستگاه‌های صلواتی از جمله برنامه‌های مساجد خواهد بود. 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت:روزشمار غدیر هم یکی دیگر از برنامه‌های این ایام است که بر اساس این طرح ائمه جماعات در بین و یا پس از نماز‌ها در خصوص جایگاه والای غدیر و امام علی (ع) در مساجد صحبت می‌کنند تا مردم عزیز برای دهه امامت و ولایت آماده شوند
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: جشنواره خیابانی یکی دیگر از برنامه‌هایی است که امسال انجام خواهد شد. در همین راستا یکی از برنامه‌های محوری مشهد در بلوار رسالت خواهد بود که تشکل‌های مختلف مردمی از جمله مساجد و هیات‌ها، برنامه خوب و جشن بسیار بزرگی را در این خیابان برگزار خواهند کرد.
برپایی هزار ایستگاه نشاط علوی در مشهد 
احمدنیا بیان کرد: ایستگاه‌های نشاط علوی نیز یکی دیگر از برنامه‌هایی است که توسط مساجد اجرا خواهد شد، گروه‌های سرود مسجدی و نمایش‌هایی در نقاط پر تردد سطح شهر توسط هنرمندان مسجدی اجرا شود.
 وی افزود:برنامه «با کاروان غدیر» یکی دیگر از برنامه‌های این ایام است که نقالی و نقشه‌خوانی واقعه غدیر ویژه نوجوانان و جوانان خواهد بود.
وی اظهار کرد: با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز ۷۰ مبلغ به صورت ویژه برای برنامه «با کاروان غدیر» تربیت شده‌اند و اعزام خواهند شد.

برپایی ۱۲ کارناوال شادی در سطح شهر به مناسبت دهه ولایت

احمدنیا اظهار کرد: تجلیل از سادات گرانقدر محله مسجد و برپایی کارناوال‌های شادی در سطح شهر نیز از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ایام است که در مشهد حداقل ۱۲ کارناوال شادی را با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج و شورای هیات‌های مذهبی در سطح شهر و شهرستان‌ها راه‌اندازی خواهند شد.

وی بیان کرد: برنامه «پیمان برادری» که به عنوان یکی از اعمال مستحب روز عید غدیر است و به نوعی عقد اخوت بین برادران و خواهران ایمانی خواهد بود نیز توسط ائمه جماعات و همسنگر‌های مسجدی انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: با توجه به اینکه در روز عید قربان ۵۰۰۰ رأس گوسفند ذبح خواهد شد و با توجه به اینکه در روز عید غدیر روزه گرفتن مستحب است، از این‌رو بناست که این سنت حسنه را ترویج و در شام عید غدیر نیز در قالب اطعام علوی مراسم افطاری روزه مستحبی غدیر را برگزار کنیم که در همین راستا نمایندگی بنیاد غدیر و دستگاه‌های مختلف استان ما را همیاری می‌کنند.

ویژه نامه الکتریکی مسجدنا 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، اجرای مسابقات معارف غدیر ویژه نوجوانان و جوانان را از دیگر برنامه‌های این دهه برشمرد و افزود: همچنین متبرک (صحبت‌های کوتاه) عید غدیر که به بیان مستحبات و احکام غدیر می‌پردازد از جمله برنامه‌هایی است که به صورت ویژه و تبیینی با تاکید بر مبانی انقلاب اسلامی، بیانیه گام دوم، ارتباط تمدن نوین اسلامی و غدیر و واقعه غدیر ارائه خواهد شد که محتوای این طرح نیز در سامانه مسجدنا بارگزاری شده و ائمه جماعات می‌توانند از این ویژه‌نامه استفاده کنند

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->