فراخوان پلیس برای تعویض پلاک‌های سوخته و دارای نقص هواشناسی: بارش‌ها تا جمعه تشدید می‌شود | سامانه بارشی جدید از فردا وارد کشور می‌شود (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط هولناک بنر تبلیغاتی در هند | ۳ نفر کشته و ۵۲ تَن زخمی شدند + فیلم دستگیری ۲ متهم به ۲۱ فقره موبایل قاپی در مشهد شکایت ۱۰هزار نفر از شرکت فایزر برای تولید داروی سرطان‌زا از رنجی که می‌برند | نگاهی به خشونت‌های مغفول مانده علیه مردان تخصیص اعتبار به راه‌آهن زاهدان-مشهد به ۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد دستور اژه‌ای برای پرونده «فولاد مبارکه» و «چای دبش» تخم هندوانه سرشار از خواص دوران بارداری نباید سبب نادیده گرفتن علائم هشدار بیماری‌ها در مادر شود تایید تعطیلی بیمارستان مهرگان مشهد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حدود ۴۲ درصد علل مرگ و میر ناشی از سرطان‌های سیستم زنانه، مربوط به سرطان تخمدان است همه چیز درباره ویروس کرونا جدید سال ۱۴۰۳ با نام «فلیرت» سفر زوج استرالیایی با خودروی ۱۰۰ ساله به ایران آغاز عملیات بازگشت زائران خراسانی از اول تیرماه خواهد بود اعترافات پسر هفده‌ساله مشهدی که از سر خشم و غرور آدم کشت + عکس نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حق عائله‌مندی به همسر و فرزندانی که تحت تکفل بازنشسته هستند تعلق می‌گیرد علت مرگ «ریشا» شیر باغ وحش مشهد مشخص شد | بیانیه مشترک دامپزشکی و محیط زیست خراسان رضوی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٢۴ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | بارش باران و کاهش دما از فردا
سرخط خبرها

احتمال وزش باد شدید و انتقال گرد و خاک در برخی نقاط کشور (۹ تیر ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۷۱۹۰۵
  • ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
احتمال وزش باد شدید و انتقال گرد و خاک در برخی نقاط کشور (۹ تیر ۱۴۰۲)
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار پراکنده در ۵ استان و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک همچنین انتقال گرد و خاک از کشور همسایه خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۹ تیر) در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات اردبیل، ارتفاعات هرمزگان و ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار پراکنده و وزش باد و در سایر مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: شنبه (۱۰ تیر) علاوه بر این مناطق با نفوذ جریانات به نسبت خنک شمالی از سوی دریای خزر در گیلان، مازندران، شرق اردبیل و برخی مناطق گلستان نیز بارش باران رخ می‌دهد. 

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا یکشنبه (۱۱ تیر) در گیلان، مازندران و ارتفاعات گلستان بارش خفیف رخ می‌دهد. دوشنبه و سه‌شنبه (۱۲ و۱۳ تیر) در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده رخ داده و در سایر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود. 

وی تاکید کرد: هوای استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل طی روز‌های شنبه و یکشنبه بین ۳ تا ۵ درجه خنک می‌شود. 

ضیاییان گفت: وزش باد و گاهی باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک طی پنج روز آینده پدیده غالب در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور است. این وضعیت دوشنبه و سه‌شنبه در مناطق فوق تشدید می‌شود. همچنین طی پنج روز آینده در نوار غربی کشور نیز افزایش سرعت وزش باد و خیزش گردوخاک محلی یا انتقالی از سوی عراق دور از انتظار نیست. 

وی افزود: از بعد از ظهر شنبه تا دوشنبه در جنوب تهران، قم و شمال و شرق اصفهان نیز سرعت وزش باد افزایش یافته که در برخی از این مناطق با خیزش گردوخاک همراه خواهد بود. 

ضیاییان گفت: شرق دریای عمان در پنج روز آینده، دریای خزر شنبه و خلیج فارس از شنبه تا دوشنبه به نسبت مواج است. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۰ تیر) صاف تا کمی ابری، در بعضی ساعت‌ها وزش باد و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۷ و روز یکشنبه (۱۱ تیر) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۹ و ۱۰ تیر) اهواز با دمای ۴۷ و ۴۶ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۷ و ۸ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->