وداع پرشور زائران و مجاوران رضوی با پیکر شهید امیرعبداللهیان در حرم مطهر رضوی + فیلم فرانسه یک موشک هسته‌ای آزمایش کرد (۲ خرداد ۱۴۰۳) پیکر شهید امیرعبداللهیان وارد مشهد شد + فیلم انفعال سامانه‌های پدافندی اسرائیل مقابل پهپاد حزب الله درخواست آمریکا از مصر برای تضمین ارائه کمک ها به غزه مخبر: فرصت خوبی برای توسعه روابط ایران و چین وجود دارد پیکر شهید امیرعبداللهیان تا دقایقی دیگر وارد مشهد می شود خانواده‌های اسرای صهیونیست خطاب به نتانیاهو: یا اسرا را آزاد کنید یا استعفا دهید + فیلم یک تیم مجرب مشغول بررسی حادثه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان هستند آیا اردوغان به مشهد خواهد آمد؟ حضور رهبر معظم انقلاب در منزل رئیس‌ جمهور شهید، آیت الله رئیسی + عکس تسلیت سران قوا در دیدار با آیت‌الله علم‌الهدی | یار عزیزی از دست رفت اعتراف ارتش اسرائیل به هلاکت ۳ نظامی در نبرد‌های شمال غزه (۲ خرداد ۱۴۰۳) پایگاه‌های صهیونیست‌ها زیر آتش حملات راکتی-موشکی حزب‌الله (۲ خرداد ۱۴۰۳) تصاویر دیده‌نشده از بازدید شهید رئیسی از پایگاه حزب‌الله در لبنان روایت بذرپاش از سانحه بالگرد حامل شهید آیت‌الله رئیسی + فیلم آیت الله خامنه ای: ملت ایران از این حادثه تلخ به عنوان یک فرصت استفاده خواهد کرد + فیلم و عکس رئیس‌ جمهور تونس با رهبر انقلاب دیدار کرد رهبر انقلاب در دیدار امیر قطر: از دست دادن رئیس جمهور جامع‌الاطراف سخت است اما حرکت کشور هیچ تغییر نمی‌کند مخبر در دیدار با رئیس جمهور تاجیکستان: گسترش روابط با کشورهای همسایه و همسو از مهمترین دستاوردهای شهید رئیسی بود
سرخط خبرها

دولت سوئد بالاخره توهین به قرآن کریم را محکوم کرد

  • کد خبر: ۱۷۲۳۶۷
  • ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
دولت سوئد بالاخره توهین به قرآن کریم را محکوم کرد
دولت سوئد پس از موج گسترده‌ای از محکومیت‌های بین المللی، سوزاندن قرآن کریم در استکهلم را محکوم کرد و آن را «اقدامی ضد اسلامی» توصیف کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، در روز عید قربان پس از صدور مجوز قرآن سوزی از سوی پلیس سوئد، یک ویدئو کلیپ در این کشور پخش شد که نشان می‌دهد یک مرد جوان در حال پاره کردن نسخه‌ای از قرآن کریم در مقابل مسجد مرکزی استکهلم است.

این کلیپ خشم گسترده‌ای مردم تمام کشور‌های مسلمان را برانگیخت و بسیاری از کشور‌های مسلمان، صدور مجوز قرآن سوزی در سوئد را قویا محکوم کردند.

وزارت خارجه سوئد در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت سوئد بطور کامل درک می‌کند که اقدام‌های اسلام هراسانه توسط اشخاص در این کشور می‌تواند توهین به مسلمانان باشد. ما به شدت این اقدام‌ها که به هیچ وجه انعکاس دهنده دیدگاه‌های دولت سوئد نیست را محکوم می کنیم.

سازمان همکاری اسلامی امروز (یکشنبه) نشست فوق‌العاده‌ای را در شهر جده برای بررسی حادثه سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم در سوئد برگزار کرد.

حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در این نشست تاکید کرد: ما بر لزوم اعمال قوانین بین‌المللی برای منع تنفر مذهبی و توهین به مقدسات تاکید می‌کنیم.

وی افزود: هتک حرمت قرآن و توهین به پیامبر (ص)، یک اتفاق معمول اسلام هراسی نیست.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از کشور‌های عضو این سازمان خواست موضع واحدی اتخاذ کنند و اقدامات جمعی برای جلوگیری از تکرار حوادث هتک حرمت قرآن کریم و توهین به پیامبر اسلام (ص) انجام دهند.

عصر روز چهارشنبه، یک فرد افراطی به نام «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) در استکهلم، در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید. وی پس از آنکه پلیس این کشور مجوزی را برای برگزاری تظاهرات ضداسلامی صادر کرد، این جنایت را مرتکب شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->