پشت‌پرده عجیب تخفیف‌های شگفت‌انگیز مکمل‌ها در داروخانه‌‌ها صرف ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی برای جبران خسارت تصادفات جاده‌ای چهار مسیر اصلی در مشهد بر اثر سیلاب همچنان مسدود است (۲۶ اردیبهشت) افزایش تعداد فوتی‌های سیل مشهد به ۴ نفر (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری تا دوشنبه + فیلم سیل در مشهد | تعداد جانباختگان مشهد به ۵ نفر رسید (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کم‌خونی یکی از بیماری‌های شایع در کودکان اهدای اعضای نوجوان مرگ‌مغزی در مشهد، نجات‌بخش زندگی ۷ بیمار شد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | لحظه پیداکردن دو جان‌باخته سیلاب در پل انقلاب مشهد فوت دو شهروند در سیلاب میدان انقلاب مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم اورژانس مشهد: ۱۳ شهروند در پی جاری شدن سیلاب مصدوم شدند رئیس سازمان حج: زمان ثبت‌نام عمره هنوز معلوم نیست | پیشاپیش عذرخواهی می‌کنیم! ۸ راهکار برای مقابله با سختی‌های زندگی دیوان عدالت هم شکایت بازنشستگان در مورد افزایش مستمری‌ها را رد کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهترین رژیم غذایی برای آرتریت یا التهاب مفاصل کدام است؟ بهترین شیوه تربیتی برای مقابله با فحاشی کودکان پیامدهای استفاده از تلفن همراه در سلامت کودکان مستمری فروردین‌ماه مددجویان سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود
سرخط خبرها

کدام نمرات در کنکور سراسری مؤثر است؟

  • کد خبر: ۱۷۴۵۵۸
  • ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
کدام نمرات در کنکور سراسری مؤثر است؟
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: «نمره خام» امتحان نهایی دانش آموزان ابتدا «تراز‌» شده، نمرات «تمام دروس» جمع می‌شود و «نمره کل» برای اعمال سهم ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور، در اختیار سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن زارعی با اشاره به اعلام نتایج قطعی اعتراض دانش آموزان به نمرات آزمون‌های نهایی طی امروز، اظهار کرد: امروز نتیجه قطعی نمرات آزمون نهایی دانش آموزان اعلام می‌شود. این نمرات "خام" است. ابتدا باید تراز شوند، سپس نمرات دروس "جمع" شود و نهایتا «نمره کلی» ایجاد شود که ما این نمره کل را برای اعمال سهم ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور، در اختیار سازمان سنجش قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه بر تمام اعتراضات ثبت شده نسبت به نمرات امتحان نهایی رسیدگی شد، توضیح داد: در این مدت به همه اعتراضات رسیدگی و برگه‌ها با دقت تصحیح مجدد شد. اگر اختلاف مغایرت نمره بین نمره مصحح چهارم با مصححین قبلی بیش از سه نمره بود، ما این برگه را دوباره به چرخه تصحیح انداختیم تا اطمینان داشته باشیم این نمره حق واقعی دانش آموز است تا این نمره را به عنوان نمره نهایی درج کنیم.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با یادآوری اینکه ملاک اعمال اثر ۴۰ درصدی آزمون نهایی در کنکور، نمره برگه امتحان نهایی است، افزود: سابقه تحصیلی که ما به سازمان سنجش اعلام می‌کنیم در واقع نمرات «آزمون نهایی» دانش آموزان است. این نمرات باید تراز شوند. نمره کل این نمرات نیز بر اساس ضرایبی که دارند تولید می‌شود.

وی ادامه داد: این نمره کل توسط ما به سازمان سنجش داده می‌شود تا سازمان سنجش نمره کل را به عنوان سهم ۴۰ درصدی در کنکور در نظر گیرد. سهم آزمون سراسری هم ۶۰ درصد است. نمره کلی که ما به سازمان سنجش ارائه می‌کنیم با نمره آزمون سراسری در کنار هم قرار می‌گیرد، این دو با هم جمع می‌شوند و سپس دانش آموز تعیین رتبه می‌شود.

زارعی همچنین درباره فرآیند "تراز شدن" نمره امتحان نهایی دانش آموزان تصریح کرد: این تراز شدن یعنی مشخص شود که نمره امتحان نهایی فرد در جامعه آماری شرکت کنندگان چه وضعیت و چه وزنی دارد.

وی در خصوص ارسال سوابق تحصیلی به سازمان سنجش نیز گفت: باید ابتدا سوابق تحصیلی فارغ التحصیلان را در my.medu.ir نمایش دهیم و آن‌ها تایید کنند، سپس سوابق تحصیلی دانش آموزان را در این سامانه نمایش دهیم و آن‌ها تایید کنند و نهایتا پس از اینکه سوابق تحصیلی از سوی داوطلبان تایید شد، کار تراز نمرات و تولید نمره کل را انجام دهیم و بعد سابقه تحصیلی را برای سازمان سنجش ارسال کنیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->