هشدار فرماندار مشهد به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای آمادگی مقابله با طوفان و بارش باران شدید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار بارش سنگین و‌ پرحجم طی پنجشنبه در خراسان رضوی و مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مشهد آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد برگزاری نخستین رویداد نوآوری‌های اجتماعی آب شهری در مشهد  از تماس‌های عجیب و غریب با سامانه تلفنی آتش نشانی مشهد تا بیش از ۱۷ هزار تماس مزاحمی در ۲ هفته شکستن رکورد تولید آسفالت با تولید ۳۲ هزار تن در مشهد پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی بخش سازه‌ای ایستگاه‌های فاز اول خط‌سه مترو مشهد ویژه‌برنامه‌های خیابان «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | گلایه شهروندان از مشکلات بعضی از دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد نژادحسین: مشکل ترافیک ۴۴ نقطه در مشهد با اصلاح هندسی رفع می‌شود اعمال‌قانون ۲۳۲۹ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازگشایی محور طبس _ بردسکن هوای کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار دارد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مأموریت ویژه آتش‌نشانان در طوفان شب گذشته (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیگیری وعده‌های شهرداری منطقه‌۱۲ مشهد در تریبون مردمی محله امیریه اتوبوس‌های آلمانی به خیابان‌های مشهد می‌آیند| ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم تاکسیران امانت‌دار مشهدی سه میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند
سرخط خبرها

بیمارستان رضا مشهد بالاخره در فهرست پروژه‌های عمرانی قرار گرفت

  • کد خبر: ۱۷۴۷۳۷
  • ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
بیمارستان رضا مشهد بالاخره در فهرست پروژه‌های عمرانی قرار گرفت
پس از ۴۷ سال، بیمارستان رضا در فهرست پروژه‌های عمرانی تأمین‌اجتماعی قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، «پروژه نیمه‌‎تمام بیمارستان رضا در هیئت امنای سازمان تأمین‌اجتماعی به تصویب رسیده و در فهرست پروژه‌های عمرانی امسال قرار گرفته است.» این خبر را علی رضازاده، مدیر درمان تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی، درباره آخرین وضعیت بیمارستان رضا به خبرنگار شهرآرا اعلام می‌کند؛ خبری که از پایان سال‌ها بلاتکلیفی یک پروژه ۴۷‌ساله در مشهد حکایت دارد.

سال‌‎‌هاست که سازه آهنی رهاشده این پروژه، در دل محوطه‌ای که قرار بود پاسخگوی نیاز درمانی مردم باشد، خاک می‌خورد و در این مدت هیچ خبری از تعیین تکلیف این پروژه نیمه‌تمام نبوده است؛ اما گویا قرار است بر اساس مصوبه جدید هیئت امنای تأمین‌اجتماعی پروژه نیمه‌تمام بیمارستان رضا از کما دربیاید. مقاوم‌سازی، تخریب یا بازسازی، سه سناریوی پیش‌روی این پروژه نیمه‌تمام است که تیم کارشناسی که از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی کشور مشخص شده‌اند، این سناریو‌ها را بررسی و این پیرپروژه شهر را تعیین تکلیف می‌کنند.

«سایه تخریب بر سر اسکلت ۴۷‌ساله» تیتر گزارشی بود که ۲۰‌تیر‌ماه امسال در روزنامه شهرآرا منتشر کردیم و نوشتیم که اگرچه کارشناسان معاونت درمان تأمین‌اجتماعی استان موافق تخریب بیمارستان نیمه‌تمام رضا هستند، این موضوع در هیئت‌امنای سازمان تأمین‌اجتماعی در دست بررسی است. در آن گزارش نوشتیم که رضازاده، مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان، روند رسیدگی به این پروژه را برای تصمیم‌گیری نهایی «کند» توصیف کرده بود و تشکل‌های کارگری در نشست هم‌اندیشی با مدیر سازمان تأمین‌اجتماعی کشور نیز خواستار تعیین‌تکلیف آن شده بودند.

بیمارستان ۲۰۰‌تخت‌خوابی

مدیر درمان تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی درباره تازه‌ترین خبر‌ها از پروژه نیمه‌تمام بیمارستان رضا در گفتگو با خبرنگار شهرآرا این‌طور می‌گوید: سرانجام پس از پیگیری‌ها، این موضوع در هیئت‌امنای سازمان تأمین‌اجتماعی به تصویب رسید و بیمارستان رضا به‌عنوان بیمارستانی دویست‌تخت‌خوابی در فهرست پروژه‌های عمرانی امسال قرار گرفت.

رضازاده با بیان اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی در تهران به شرکت مشاور خانه‌سازی ابلاغ کرده است طراحی نقشه، مقدمات و اخذ پروانه این بیمارستان را شروع کند، ادامه می‎‌دهد: در‌واقع این بیمارستان وارد فاز اجرایی شده است. اکنون منتظر تیم کارشناسی شرکت مشاور خانه‌سازی هستیم که پس از بررسی مشخص کند آیا باید این بیمارستان از نو ساخته یا فقط مقاوم‌سازی شود؟ البته پیش‌بینی بخش درمان تأمین‌اجتماعی استان تخریب است.

پروژه رضا در اولویت

او با بیان اینکه شرکت مشاور پروژه‌های زیادی دارد، اما بیمارستان رضا در اولویت است، درباره اعتبار مورد‌نیاز برای تکمیل یا بازسازی پروژه اظهار می‌کند: از‌آنجا‌که تأمین‌اجتماعی در این زمینه بهره‌بردار است، از اعتبار موردنیاز این پروژه اطلاعی نداریم. پروژه بزرگی است که پس از طراحی نقشه، زیربنا و جزئیات آن مشخص می‌شود.

رضازاده با اشاره به اینکه در روز‌های آینده با شهرداری منطقه جلسه خواهیم داشت تا صدور پروانه این بیمارستان را تسریع کند، بیان می‌کند: این بیمارستان قرار است در‌صورت ساخت در همه بخش‌ها مانند داخلی، زنان، جراحی و‌... فعال باشد.

او ادامه می‌دهد: در فاز اول دویست تخت‌خواب برای این مرکز درمانی در نظر گرفته شده است، اما ممکن است در آینده توسعه پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->