تشکیل ۶ کمیته ویژه در شهرداری مشهد برای برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی از دیوارنگاره شهیدجمهور در میدان شهدای مشهد رونمایی شد تداوم فعالیت ۲۴ ساعته پاکبانان مشهدی برای پاکسازی معابر وزارت کشور باید زمینه برگزاری انتخابات شورا‌ها را فراهم کند آیا ادارات مشهد پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شود؟ تعطیلی مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: مجلس می‌بایست نسبت به توقف یا تمدید شورا‌ها اعلام نظر کند در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم خدمات‌رسانی رایگان مترو و اتوبوس در روز تشییع پیکر رئیس جمهور در مشهد یکی از معابر اصلی یا میادین شهر مشهد به نام خادم‌الرضا(ع)، «سیدابراهیم رئیسی» نام‌گذاری می‌شود مشهدی‌ها در فراق خادم‌الرضا (ع) و یارانش گردهم می‌آیند (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد سوگوار خادم الرضا (ع) شد + عکس اعمال قانون ۱۳۳۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مشهد لغو شد (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | گلایه برخی شهروندان از سرویس دهی خطوط اتوبوسرانی در محله رسالت مشهد + پاسخ تسلیت شورای اسلامی شهر مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه تسلیت شهردار مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی
سرخط خبرها

هدیه شهرداری به صنعتگران

  • کد خبر: ۱۷۴۷۷
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
هدیه شهرداری به صنعتگران
بهسازی جاده حسن‌آباد که خواسته چندین ساله فعالان بخش صنعت بود، با اعتبار ۱۴ میلیارد‌ی انجام شد
زهرا اسکندریان - مرداد‌ماه امسال بر اساس توافق مدیریت شهری با ۲ اداره کل راه‌وشهرسازی و حمل‌ونقل و راهداری استان، بهسازی جاده حسن‌آباد توسط معین اقتصادی شهرستان، یعنی شهرداری مشهد، شروع شد و دوشنبه گذشته این مسیر چهارکیلومتری مهم زیر بار ترافیکی قرار گرفت. اهمیت جاده حسن‌آباد به آن دلیل است که به شهرک صنعتی توس راه دارد و بهسازی آن از خواسته‌های چند‌ساله صنعتگران است، جاده‌ای که حدفاصل جاده چناران تا ورودی فاز یک شهرک صنعتی قرار دارد و مسیری برای رسیدن به ییلاقات طرقبه شاندیز هم به حساب می‌آید.
دوشنبه گذشته استاندار خراسان رضوی، در کنار شهردار و جمعی از مدیران استانی و شهری مشهد به مراسم بهره‌برداری از این جاده آمد و اظهار کرد: از شهردار خواهش می‌کنم اگر مقدور است آسفالت بخشی را هم که تا جاده اصلی شاندیز امتداد دارد انجام و هزینه را در حساب‌های فی‌مابین دولت و شهرداری قرار دهد.
علیرضا رزم‌حسینی همچنین از فعالیت‌های شهرداری مشهد برای بهسازی این مسیر تشکر کرد و گفت: شهرداری در این مسیر کار بزرگی کرده است و اگرچه از نظر مبلغ و انجام عملیات، این پروژه در زمره طرح‌های بهسازی قرار دارد، به خاطر قطب صنعتی بودن توس برای این منطقه بسیار حائز اهمیت است.
رزم‌حسینی به ۲۲ بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب نیز اشار کرد و با بیان اینکه سردار شهید قاسم سلیمانی مسئولی مدیر بود که تا آخرین لحظه مسئولیت را می‌پذیرفت و در مسیر کار را رها نمی‌کرد، ادامه داد: امروز مدیران ما به نیرو‌های تحت امرشان مسئولیت می‌دهند و با‌این‌حال در مسیر کار، مدیرِ زیرمجموعه خود را رها می‌کنند. آیا اگر مدیری بداند در اداره کشور و استان، مافوقش از او حمایت می‌کند، آن کار را رها می‌کند یا حمایت می‌کند؟
او با بیان اینکه در خراسان رضوی تا حد امکان قوانین و مقررات مزاحم را از بین می‌بریم و از آن‌ها در راستای توسعه استفاده می‌کنیم، افزود: در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم‌ها باید قوانین را شکست و اشکالی هم ندارد و مسئولیتش را هم می‌پذیریم.

تأخیر ۵۰ روزه به دلیل زیباسازی
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد هم در ادامه این مراسم اظهار کرد: افتتاح و رسیدگی به محور جاده حسن‌آباد از خواسته‌های صنعتگران بود. نه تنها درخواست آن‌ها، بلکه این موضوع خواسته پلیس راهور استان هم به حساب می‌آمد، زیرا تصادفات و ناامنی در این مسیر چشمگیر بود.
خلیل‌ا... کاظمی با بیان اینکه گرهی حل‌ناشدنی در بهسازی این‌محور وجود داشت، گفت: انتخاب شهرداری مشهد به عنوان معین اقتصادی این شهرستان باعث شد مرداد امسال این پروژه به طول ۴ کیلومتر شروع شود. شهردار مشهد بر زیباسازی پروژه تأکید داشت. در مسیر‌های برون‌شهری معمولا آیلند فضای سبز قرار نمی‌گیرد، اما به دلیل انجام عملیات زیباسازی، این پروژه با تأخیر پنجاه‌روزه به بهره‌برداری رسید.
به گفته کاظمی برای این پروژه ۱۲ هزار تن آسفالت، ۱۷۰۰ متر مکعب بتن‌ریزی و نزدیک به ۱۴ میلیارد تومان هزینه انجام شده است.

فعالیت ۱۶۰۰ میلیارد کلان‌پروژه عمرانی در مشهد
معاون شهردار در ادامه به توضیح درباره دیگر پروژه‌های شهری پرداخت و گفت: ۱۶۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های کلان عمرانی (به غیر از پروژه‌های مربوط به قطار شهری) در شهر فعال است؛ که به واسطه آن‌ها ۳۳۰۰ نفر مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار شده‌اند. او با بیان اینکه جاده رضویه مرداد امسال کلنگ‌زنی شد و تا مرداد سال آینده بهره‌برداری می‌شود، اضافه کرد: پروژه تقاطع شهید ناصری نیز در روز ۵ اسفند با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان بهره‌برداری می‌شود.
به گفته کاظمی، دوربرگردان ابوطالب که به دلیل حادثه‌خیز بودن امسال کلنگ‌زنی شد، در آخر بهمن و فاز سوم جلوخان فردوسی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در اسفند بهره‌برداری می‌شود. وی با اشاره به اینکه تقاطع مصلی هفته پیش کلنگ‌زنی شد، اضافه کرد: پارکینگ همت در نزدیک بیمارستان امام رضا (ع) هم تا چند‌روز آینده کلنگ‌زنی می‌شود.
او این را هم گفت که اردیبهشت سال ۱۴۰۰ پروژه تقاطع غیرهم‌سطح نمایشگاه بهره‌برداری می‌شود و تعریض پل پرتوی در انتهای وکیل‌آباد نیز در روز‌های آخر امسال زیر بار ترافیکی خواهد رفت.
کاظمی با بیان اینکه اولویت شهرداری در سال آینده، در حوزه برقی کردن سیستم حمل‌و‌نقل عمومی است، گفت: برای تأمین اتوبوس برقی، تاکسی برقی و موتور برقی قرارداد‌های اولیه‌ای با مپنا بسته شده است. انتهای امسال نیز ۲۰۰ دستگاه مینی‌بوس و اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه خواهد شد که بیشتر در مسیر‌های اطراف حرم و بی‌آرتی تزریق می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->