سرخط خبرها

نقش خراسان در قهرمانی والیبالیست‌های ایران در جهان

  • کد خبر: ۱۷۴۷۷۱
  • ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
نقش خراسان در قهرمانی والیبالیست‌های ایران در جهان
سرمربی و ۲ بازیکن، سهم استانمان در افتخارآفرینی والیبالیست‌های جوان در جهان بودند.

رقابت قهرمانی کمتر از ۲۱ سال والیبال جهان برای کشورمان به‌خوبی‌وخوشی تمام شد. جایی که آینده‌سازان تیم‌ملی کشورمان موفق شدند با هشت پیروزی پیاپی که آخرین آن شکست ایتالیای قدرتمند در فینال مسابقات بود، برای دومین‌بار کشورمان را صاحب این عنوان ارزشمند کنند. شیربچه‌های ایرانی در روز‌هایی که علاقه‌مندان والیبال از نتایج ضعیف تیم بزرگ‌سال در لیگ‌ملت‌ها ناخرسند بودند، نمایشی درخشان در بحرین، میزبان این بازی‌ها، داشتند و در نهایت مزد زحمات و تمرینات سخت خودشان را گرفتند.

درخشش آن‌ها چند هفته بعد از پایان کار ایران در لیگ‌ملت‌ها، حالا بار دیگر اهالی والیبال را خوش‌حال کرده، چراکه نسلی درحال شکل‌گرفتن است که می‌تواند آینده والیبال ایران را تأمین کند. نسلی که جالب است بدانید دو سال پیش در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان سوم شده بود و حالا در مسابقات جوانان اول شده است. این نسل جدید درحالی خودش را به والیبال ایران و جهان معرفی کرده است که با کمال خرسندی خراسانی‌ها نقش تأثیرگذاری در آن دارند. غلامرضا مؤمنی‌مقدم به‌عنوان سرمربی تیم و پسرش پندار و یونس جوان در قامت بازیکن نماینده‌های استانمان در این رقابت‌ها بودند که پرچم والیبال خراسان را در این موفقیت بزرگ بالا نگه داشته‌اند.

اتفاق بزرگ برای مؤمنی‌مقدم

قهرمانی تیم‌ملی جوانان تحت هدایت غلامرضا مؤمنی‌مقدم به‌دست آمد. این مربی که زاده نیشابور است، اما بیشتر دوران ورزشی‌اش را در اتمسفر والیبال مشهد سپری کرده است، در ابتدای تصدی این مسئولیت مخالفان زیادی داشت و کم نبودند کسانی که می‌گفتند این جایگاه برای او بزرگ است. زمانی که مؤمنی‌مقدم پسرش را به تیم‌ملی دعوت کرد هم انتقادات از او بیشتر شد و فشار مخالفان بیش از پیش شد.

با این‌همه، مؤمنی‌مقدم بی‌اعتنا به حرف‌هایی که گفته می‌شد، با برنامه‌ریزی و دقت زیاد بازیکنان مدنظرش را انتخاب کرد و بعد از ماه‌ها تمرین که به‌گفته پیمان اکبری، مدیرفنی تیم‌ملی، ۳۷۵ جلسه شد، تیمی را راهی منامه کرد که جای هیچ حرفی برای گفتن نگذاشت. تیم او با قدرت قهرمان جهان شد تا یک اتفاق بزرگ در کارنامه مؤمنی‌مقدم باشد. این مربی جوان که سابقه سرمربیگری تیم میزان مشهد را هم دارد، با کسب این عنوان مهم حالا جای پای خودش را در ساختار تیم‌ملی و حتی جامعه والیبال ایران محکم کرده است و اگر همه‌چیز به قاعده خودش باشد، آینده‌ای درخشان در انتظار اوست.

آینده درخشان جوان

یونس جوان نماینده والیبال خراسان در جمع بازیکنان تیم کمتر از ۲۱ سال بود که مثل بیشتر بازیکنان کیفیت خوبی از خودش نشان داد. او که کاپیتان تیم‌ملی نوجوانان بوده و سال‌هاست در رده‌های پایه تیم‌ملی حضور دارد، برای تیم‌ملی جوانان یک بازیکن پخته و والیبال‌بلد بود که در شرایط حساس و دشوار به کمک تیمش آمد. او از مهره‌های ثابت تیم‌ملی در این مسابقات بود و نشان داد درحال تبدیل‌شدن به یک بازیکن بزرگ برای والیبال ایران است.

عملکرد فوق‌العاده یونس جوان حالا باعث شده است هنوز از مسابقات نیامده، با پیشنهاد‌های بسیار خوبی از سوی تیم‌های داخلی و خارجی مواجه شود. پیشنهاد‌هایی که هیچ بعید نیست پای این والیبالیست جوان، ولی باتجربه را به لیگ‌های اروپایی باز کند. شماره ۷ تیم‌ملی والیبال کمتر از ۲۱ سال کشورمان یک نکته حاشیه‌ای هم در مسابقات امسال داشت که البته آن را با درایت کادرفنی و همراهی خوب خودش حل کرد.

آنجا که در بازی با تیم تونس شادی‌های خاصش به مذاق سرمربی حریف خوش نیامد و باعث دل‌خوری او شد تا روز بعد از بازی به اتفاق کادرفنی و شخص مؤمنی‌مقدم به اردوی تونسی‌ها برود و بابت این رفتارش که البته خارج از ضوابط ورزشی نبود، عذرخواهی کند.
کاری که ارزش‌های جوان را در بعد اخلاقی هم بیش از پیش کرد تا جواهری ارزشمند برای والیبال ایران باشد که آینده‌ای درخشان‌تر در انتظارش است.

حرف‌های مؤمنی‌مقدم بعد از قهرمانی

غلامرضا مؤمنی‌مقدم پس از شکست ایتالیا و کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های جوانان جهان گفت: خدا را به‌خاطر این لطفی که به تیم‌ملی والیبال ایران داشت، شاکر هستم. بازیکنان ایران مزد زحماتشان را گرفتند. دو سال سخت کار کردند و نتیجه این تلاش قهرمانی آسیا و جهان بدون شکست بود. این پیروزی نشان‌دهنده قدرت مطلق والیبال ایران بود. اگر خوب کار کنید، تمرکز داشته باشید، به خدا توکل کنید و یک هدف مشترک داشته باشید، قطعا چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

وی با ابزار خرسندی از کسب عنوان قهرمانی افزود: کسب قهرمانی جهان افتخار بزرگی برای والیبال کشور است. این‌ها نسل آینده والیبال هستند و امیدوارم به باد فراموشی سپرده نشوند و به نحو احسن از آن‌ها استفاده شود. کل سالن و همه بازیکنان و مربیان تیم ایران را تحسین می‌کردند. وقتی ۲ بر ۱ مقابل تیم خوبی مثل ایتالیا عقب هستید، بازگشت به بازی بسیار دشوار است و این قدرت والیبال ایران، اراده و اعتمادبه‌نفس تیم را نشان می‌دهد. وی افزود: امیدوارم که همه رده‌های سنی موفق باشند و بتوانند افتخار کسب کنند.

بدون باخت قهرمان جهان شدیم و همه تیم ایران را تحسین می‌کنند. حتی خود ایتالیا با دو باخت به کارش پایان داد. امیدوارم این شخصیتی که پیدا کرده‌ایم، پابرجا بماند. یک گروه خوب بودیم و همه مثل برادر در کنار یکدیگر کار کردیم. امیدوارم این اتفاق خوب در همه رده‌ها رخ دهد. دوباره هم از همکارانم تشکر می‌کنم. بودن کنار آن‌ها برای من افتخار بزرگی بود.

مؤمنی‌مقدم با اشاره به مدیرفنی تیم جوانان خاطرنشان کرد: پیمان اکبری تجربه فوق‌العاده خوبی داشت و در زمان مسابقات خیلی به تیم ایران کمک کرد. از تیم آنالیز نیز تشکر می‌کنم. امشب با ایتالیایی بازی داشتیم که از همه لحاظ مسلح بود. شانزده کادرفنی داشتند به علاوه خود ولاسکو که هیچ حرفی درباره او وجود ندارد. آن‌ها دوست داشتند که با قهرمانی از اینجا بروند، اما بازیکنان ایران اجازه ندادند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->