رییس سازمان نظام پزشکی مشهد: متوسط رشد تعرفه سالانه در حدود ۲۱ درصد است و نرخ تورم ۵۰ درصد آیا مدارس مشهد فردا (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آیا مدارس تهران فردا (شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ جزئیات خسارت‌های وقوع سیل در کلات | خللی در برگزاری دومین مرحله انتخابات به وجود نیامد (۲۱ اردیبهشت) توضیحات مدیریت بحران خراسان رضوی درباره خسارت‌های سیل اخیر | بارش ۴۷ میلی‌متر باران در مشهد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۲۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی خسارت حدود ۷۰ درصدی سیل به اراضی کشاورزی و باغی بردسکن + ویدئو (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امدادرسانی آتش‌نشانی مشهد به ۱۶۱ مورد عملیاتی در پی بارش شدید باران (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات بخشدار مرکزی مشهد در پی وقوع سیل در روستای ده‌غیبی (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سد «سراب» صالح‌آباد خراسان‌رضوی پس از سال‌ها سرریز شد پیش‌بینی رگبار باران در نقاط مختلف کشور | افزایش دما تا دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌چیز درباره گروگان‌گیری در پالادیوم + جزئیات و عکس پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (٢١ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | خروج سامانه بارشی و افزایش دما در استان بازداشت ۲ اخاذ مامورنما در مشهد ثبت بیش از ۳۰ میلیمتر بارندگی در ۵ شهر خراسان رضوی (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) گرفتار شدن خودرو به همراه ۴ سرنشین داخل سیلاب در حاشیه شهر مشهد (۲۰ اردیبهشت) قطع برق محله سیدی مشهد با سقوط داربست روی شبکه ۲۰ هزار ولتی| نقص برطرف شد کلات با ۵۷ میلی متر بارندگی رکورددار بارش در خراسان رضوی شد کودک ۱۰ ساله چطور قاتل شد؟ | چرا کودکان نباید فیلم ترسناک تماشا کنند؟ اعترافات تکان دهنده دختر ۱۰ ساله تهرانی درباره قتل دوستش| آدمکشی را ار فیلم‌های ترسناک یاد گرفتم
سرخط خبرها

طرز تهیه عدسی نذری + لیست مواد لازم

  • کد خبر: ۱۷۶۱۷۶
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
طرز تهیه عدسی نذری + لیست مواد لازم
در این مطلب به شما طرز تهیه عدسی نذری در حجم بالا را آموزش می‌دهیم.

به گزارش شهرآرانیوز، عدسی غذایی پرخاصیت و مقوی به شمار می‌آید. این غذا در ماه محرم و صفر به عنوان نذری طرفداران زیادی دارد. عدسی از جمله سوپ و آش‌های ایرانی بسیار مقوی است و که به راحتی هم تهیه می‌شود. آهن موجود در عدس برای شما و عزیزانتان عالی است و با مصرف غذا‌هایی مثل خوراک عدسی و عدس پلو میتوانید مقدار قابل توجهی از آن را در برنامه غذایی خود جا دهید.

مواد لازم جهت تهیه عدسی نذری برای ۸۰ نفر

طرز تهیه عدسی نذری + لیست مواد لازم

عدس: ۵۰ پیمانه

پیاز متوسط خلالی شده: ۲۰عدد

رب: ۴۰قاشق غذاخوری (اختیاری)

زردچوبه: ۶قاشق چایخوری

نمک: ۲۰ قاشق غذاخوری

فلفل (سیاه، قرمز و پاپریکا): ۱۵ قاشق چایخوری

سیب زمینی بزرگ نگینی شده: ۲۰عدد

روغن زیتون: ۴۰ قاشق غذاخوری

گندم خرد شده: ۶ پیمانه (اختیاری)

طرز تهیه عدسی

طرز تهیه عدسی نذری + لیست مواد لازم

۲۰ قاشق غذاخوری از روغن زیتون را کف تابه بریزید و آن را روی شعله قرار دهید. وقتی کمی روغن داغ شد، پیاز متوسط را که به شکل خلالی خرد شده به آن اضافه کنید و ۲-۳ دقیقه تفت بدهید تا شروع به طلایی شدن کند.

سپس زردچوبه و فلفل را اضافه کنید. کمی دیگر تفت بدهید تا زردچوبه رنگ باز کند. حال رب را اضافه کنید و مجدداً تفت بدهید. تفت دادن رب باعث خوش رنگ‌تر شدن آن میشود (استفاده از رب هم اختیاری است).

بعد از ۲-۳ دقیقه تفت دادن با رب، عدسی را که از شب قبل خیس کرده اید اضافه نمایید. عدس را هم به خوبی تفت بدهید. نمک را هم اضافه و مخلوط کنید.

پس از آن گندم شکسته را اضافه کنید و در آخر هم آب بریزید. شعله را زیاد کنید تا آب جوش بیاید.

وقتی آب جوش آمد شعله را کم کنید و حداقل یک ساعت بگذارید تا عدس کاملاً بپزد. در نیم ساعت آخر سیب زمینی نگینی شده را نیز اضافه کنید، چون سیب زمینی خرد شده زمان زیادی برای پخت نیاز ندارد.

۲۰ قاشق روغن زیتون باقیمانده را روی عدسی بریزید و آن را همراه با نان و سبزی خوردن تازه سرو کنید.

نکات کلیدی تهیه عدسی

– بهتر است عدس را از شب قبل (یا حداقل ۳-۴ ساعت قبل) در آب بخیسانید و چند بار آبش را عوض کنید تا هم نفخ آن گرفته شود و هم زمان پختش کمتر شود.

– گندم خرد شده را می‌توانید از مواد حذف کنید، اما استفاده از آن باعث لعاب بهتر عدسی میشود و طعم خوبی هم در کنار عدس ایجاد می‌کند.

– برای مقوی و خوش طعم‌تر شدن غذا میتوانید مقداری از آب را با آب مرغ جایگزین کنید یا از عصاره مرغ یا گوشت آماده استفاده کنید.

ـ برای چاشنی عدسی به دلخواه می‌توانید از آبلیموی تازه، زیره، گلپر و یا سرکه استفاده نمایید. در صورتی که آب غذا کم شد به آن آب جوش اضافه کنید و در آن کمی عصاره مرغ بریزید و اگر عدسی شور شد از سیب زمینی خرد شده نگینی استفاده کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->