نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ با معرفی برگزیدگان پایان یافت اقدام نوآورانه استارتاپ مشهدی برای کمک به ناشنوایان در دریافت گواهی‌نامه رانندگی آلیس در ماتریکس | هوش مصنوعی چه نسبتی با ما و کسب‌وکار‌های ایرانی دارد؟ ویدئو | تصویر روز ناسا؛ گردش یک سیاهچاله چگونه است؟ سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست
سرخط خبرها

نصب ویندوز ۱۱ روی دستگاه‌های ناسازگار سخت‌تر می‌شود

  • کد خبر: ۱۷۸۰۹۰
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
نصب ویندوز ۱۱ روی دستگاه‌های ناسازگار سخت‌تر می‌شود
به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت درحال سخت‌ترکردن قابلیت نصب ویندوز ۱۱ روی دستگاه‌های ناسازگار است.

به گزارش شهرآرانیوز - مایکروسافت اخیراً فهرست پردازنده‌های سازگار با ویندوز ۱۱ را به‌روز کرده است. در این فهرست جدید نام چند تراشه جدید رایزن اضافه و نام چند تراشه اینتل حذف شده است. افزون‌براین، به‌نظر می‌رسد که این شرکت درحال سخت‌ترکردن قابلیت نصب این سیستم‌عامل روی دستگاه‌های ناسازگار است.

در فهرست جدید پردازنده‌های سازگار با ویندوز ۱۱ نام چند پردازنده رایزن AMD ازجمله یک پردازنده که هنوز عرضه نشده است، دیده می‌شود. همچنین به‌طرزی غافل‌گیرکننده، بسیاری از پردازنده‌های اینتل از این فهرست حذف شده‌اند. اما نکته قابل‌توجه اینجاست که این شرکت می‌خواهد سخت‌گیری‌ها درزمینه نصب ویندوز ۱۱ روی دستگاه‌های ناسازگار را افزایش دهد.

یکی از کاربران انجمن گفت‌وگوی Deskmodder می‌گوید با سیستمی مجهز به اینتل Core ۲ Duo T۶۵۰۰ نتوانسته است ویندوز ۱۱ را نصب کند. او می‌گوید با بیلد‌های قبلی این سیستم‌عامل مشکلی نداشت، اما در بیلد ۲۵۹۰۵ به‌نظر می‌رسد که این امکان دیگر وجود ندارد. این کاربر ادعا می‌کند که پردازنده AMD Turin II P۶۵۰ هم با چنین مشکلی مواجه شده است.

Bypass برای نصب ویندوز ۱۱ بی‌اثر می‌شود؟

ظاهراً تعویض فایل ایمیج install.wim این بیلد با بیلد‌های قبلی که به‌عنوان روشی برای دورزدن محدودیت‌ها وجود داشت، حالا دیگر کارساز نیست؛ بنابراین مایکروسافت بدون‌شک تغییری را در این زمینه ایجاد کرده است. روش‌های Bypass ازجمله از طریق ابزار‌هایی مثل Rufus و Ventoy هم به حل این مشکل کمکی نمی‌کنند و حتی شاید از طریق TPM Bypass هم نتوانید این ایراد را برطرف کنید.

کاربران در گذشته با کمک روش‌های Bypass می‌توانستند محدودیت نصب ویندوز ۱۱ را دور بزنند و این سیستم‌عامل را روی دستگاه‌های غیرسازگار نصب کنند. نکته جالب اینجاست که خیلی از این کاربران ادعا می‌کنند ویندوز ۱۱ روی پردازنده‌های قدیمی آن‌ها به‌خوبی اجرا می‌شود.

حالا باید ببینیم که آیا دوباره راهی برای نصب این سیستم‌عامل روی پردازنده‌های ناسازگار پیدا می‌شود یا این سخت‌افزار‌ها به‌کلی قابلیت دسترسی به ویندوز ۱۱ را از دست می‌دهند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->