برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی «هشت بهشت» در پارک ملت مشهد مقدس + فیلم ارتقاء حوزه مقاومت بسیج شهرداری مشهد مقدس به سازمان بسیج افشای خودکشی ۱۰ نظامی اسرائیلی در ساعات اولیه عملیات طوفان الاقصی تملک ۲۷۰ پلاک از سوی سازمان زمین و مسکن در سال ۱۴۰۲ | اختصاص ۳ هزار میلیارد ریال به حاشیه شهر مشهد کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه لوکال آزادی مشهد در آینده‌ای نزدیک ظرفیت اشغال هتل‌های مشهد در دهه کرامت به ۷۰ درصد رسید ویژه‌ترین فضاآرایی شهری به‌مناسبت دهه کرامت در مشهد مقدس اعمال‌قانون یک هزار و ۲۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۱ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در میدان شهدا و بزرگراه‌های مشهد | فوت سرنشین پژو به دلیل واژگونی خودرو (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای ۹ منطقه کلانشهر مشهد «پاک» است (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) برقراری سیستم گردشی غرفه‌داری در شب‌بازارهای مشهد | موافقان و مخالفان چه می‌گویند؟ مدیریت شهری مشهد، مهیای برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) پایان پرونده پلاک ۱۷۶ | پس از ۳ دهه، یکی از فرسایشی‌ترین پروژه‌های شهر مشهد رو به پایان است برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد در اردیبهشت ماه تدوین می‌شود تعیین تکیلف ۲۴۰ پرونده ارسالی در کمیسیون ماده ۵ توسط شهرداری مشهد طی سال گذشته قلندرشریف: ایستگاه سلامت خط‌دو متروی مشهد در سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود مجید فاطمی‌ارفع به‌عنوان مشاور شهردار مشهد مقدس منصوب شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ساعت خدمات‌رسانی خطوط اتوبوس‌رانی مشهد در دهه کرامت | سرویس‌دهی رایگان در روز میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | درخواست رفع مشکل آسفالت محله کاظمیه مشهد + پاسخ
سرخط خبرها

مشارکت مردم عامل موفقیت در حل مسائل روستاهاست

  • کد خبر: ۱۷۹۳۴۳
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
مشارکت مردم عامل موفقیت در حل مسائل روستاهاست
استاندار خراسان رضوی گفت: مشارکت مردم در حل مسائل روستا‌ها عامل موفقیت خواهد بود و حمایت‌های شهرستانی و استانی نقش پشتیبانی از این جریان را دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری پیش از ظهر امروز در جمع دهیاران بخش زاوین در روستای قلیچ‌آباد گفت: آنچه برای ما دارای اهمیت است توجه به روستاست و از طرفی هم قشر زحمتکش و مولد در شرایط فعلی در روستا زحمات زیادی می‌کشند.

وی گفت: موضوع گفت‌وگو با دهیاران براساس سند طرح تحول روستایی است. موضوعاتی در این سند تهیه و در روستا‌ها موردبررسی قرار می‌گیرد و براساس آن تصمیم‌گیری می‌شود. محوریت اجرای طرح تحول در روستا با دهیار است. مسئول، دهیار است و هدف آبادانی روستاست.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: روش و رویکرد این است که دهیار در این روستا مبتنی بر طرح تحول همه مسائل را براساس ظرفیت روستا و حمایت‌های شهرستانی و استانی حل کند؛ لذا مسئله‌محور حرکت می‌کنیم و انتظار داریم دهیاران مسائل روستا را بشناسند و اولویت‎بندی کنند.

وی اذعان کرد: حل مسائل روستا با استفاده از ظرفیت روستاست. هرکسی و هر اجتماعی اگر متکی بر استعداد‌ها و ظرفیت‌های خودش جوشش از درون داشته باشد موفق خواهد شد. نباید منتظر دیگران برای حل مشکلات باشیم.

نظری ادامه داد: رویکرد و راهبرد ما در روستا این است که استعداد و ظرفیت روستا برای حل مسئله آن روستا توسط دهیار به‌کارگیری و بسیج شود. هر حرکت و اقدامی پیشتاز و پرچم‌دار می‌خواهد و در این روستا‌ها دهیار پرچم‌دار است.

استاندار خراسان رضوی افزود: برای اجرای این موارد یک تیم می‌خواهید که ما به آن گروه جهادی مقیم در روستا می‌گوییم و اهالی روستا همکار و همیار دهیار می‌شوند. در کنار حمایت‌های استانی جریان حل مسائل با این الگو به پیش خواهد رفت.

نظری خاطرنشان کرد: حضور مردم برای ما بسیار مهم است. نقش دادن به مردم و به کارگیری همه ظرفیت‌ها از جمله مباحثی است که شما در روستا باید اجراکنید. برای اجرای این موارد به کمک‌هایی نیاز دارید که معین‌های روستا نیز کمک و مساعدت می‌کنند.

نماینده عالی دولت در خراسان رضوی افزود: معین‌ها دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی و خیّران هستند. این دستگاه‌ها به اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها در روستا کمک و به آن سرعت می‌بخشند.

وی گفت: رئیس جمهور تأکید کردند که جهادسازندگی هم‌زمان با گام دوم انقلاب احیا شود و ما در این سند چهارمحور اقتصادی، فرهنگی، زیرساخت و عمران را با این رویکرد در نظر گرفته‌ایم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->