سرخط خبرها

خاطرات شیراز محاله یادم بره

  • کد خبر: ۱۷۹۷۰۰
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
خاطرات شیراز محاله یادم بره
در این مقاله سعی کردم خاطرات شیراز را برای شما به اشتراک بگذارم. شب­های شیراز با سکوت خاطره­انگیزش، بناها و آثار تاریخی، جاهای دیدنی جذاب و در کل یک دنیا زندگی را هرگز از یاد نخواهم برد.

گزارش آگهی

مقاله پیش‌­رو، خاطرات من از سفر به شیراز؛ شهر شعر و ادب ایران است. بخشی از این خاطرات مربوط می شود به اقامت من در دو هتل معروف یعنی هتل زندیه و هتل پرسپولیس شیراز. هتل پرسپولیس یکی از هتل­های 5 ستاره و مجلل این شهر است که به مدت سه روز در آن اقامت داشتم.

شاید اگر شما هم جای من بودید با ورود به هتل پرسپولیس، محو تماشای معماری و تزیینات باشکوه آن می­ شدید. هر زمان که خاطرات شیراز را مرور می­کنم، جذابیت ساختمان هتل پرسپولیس؛ شکوه کاخ­های سلطنتی را برای من تداعی می­کند. اگر می­خواهید احساسی که من از اقامت در این دو هتل داشتم را تجربه کنید، تا پایان خاطره با من همراه باشید.

خاطره­ای تکرارنشدنی از اقامت من در هتل پرسپولیس

اقامت سه روزه من در هتل پرسپولیس از بهترین روزهای سفر به شیراز بود. در طول اقامت در هتل، از برخورد مودبانه و احترام­آمیز کارکنان هتل و از همه مهم­تر مهمان­ نوازی آن­ها بسیار لذت بردم. هر آنچه از یک هتل 5 ستاره انتظار داشتم، در این هتل برایم فراهم شده بود.

هتل پرسپولیس در سال 1398 در 7 طبقه و 104 باب اتاق و سوئیت ساخته شد. آنچه که بیش از هر چیز خاطرات شیراز را برای من دلچسب­تر می­کند، چشم ­انداز بی ­نظیر اتاق­ها است. صبح زود که از خواب بیدار می­ شدم، با دیدن شهر شیراز و جاذبه­ های تاریخی اطراف آن، حسی از غرور و افتخار به من دست می­داد.

بهترین مسیری که برای رسیدن به هتل پرسپولیس انتخاب کردم

هتل پرسپولیس در میدان آزادی و در حد فاصل چهارراه حافظیه واقع شده است. برای رسیدن به این هتل، ابتدا به میدان آزادی شیراز رفتم و سپس به سمت میدان قائم حرکت کردم. از میدان آزادی تا میدان قائم، فاصله زیادی ندارید، می­توانید این مسیر را با اتوبوس یا خودروی شخصی طی کنید.

بهترین امکانات و خدمات رفاهی در هتل پرسپولیس

یکی از امکانات هتل که برای هر مسافری ضروری است، دسترسی به اینترنت است که در هتل پرسپولیس به صورت رایگان از آن استفاده می­کردم. این هتل امکانات و خدمات رفاهی را در بالاترین سطح کیفی به میهمانان ارائه می­دهد. تمام خدماتی که در این هتل ارائه می­شود شامل موارد زیر است:

  • لاندری

  • استخر

  • سونا

  • جکوزی

  • آرایشگاه

  • اتاق چمدان

  • زنگ هشدار

  • صندوق امانات

  • فروشگاه

  • دستگاه واکس کفش

  • سیستم تهویه مطبوع

  • خدمات باربری

  • خدمات تهیه بلیط

  • خدمات خانه­ داری

  • تاکسی سرویس

  • سالن ورزشی

  • سیستم اعلام حریق

  • خدمات پزشکی

  • سالن بیلیارد

  • قفل الکترونیک

دلچسب‌­ترین خاطرات شیراز از رستوران هتل پرسپولیس

از آنجایی که شکم­ گردی از لذت­‌بخش ­ترین قسمت­های هر سفری است و از طرفی من نیز به خوردن غذاهای آماده و فست­ فود علاقه زیادی دارم؛ بعد از این که در هتل مستقر شدم، تصمیم گرفتم سری به رستوران­ هتل بزنم.

رستوران آپادانا که در طبقه همکف قرار گرفته است و انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و دریایی را سرو می­کند؛ تنها رستوران هتل پرسپولیس است. شاید باورتان نشود ولی از همان لحظه ورود به این مکان، شیفته غذاهای محلی شیراز شدم که عطر خوش آن، فضای رستوران را پر کرده بود.

جاهای دیدنی در نزدیکی هتل پرسپولیس

در مدت زمانی که در هتل پرسپولیس اقامت داشتم، سعی کردم از بسیاری از جاهای دیدنی شیراز دیدن کنم. اولویت را به جاهای دیدنی اطراف هتل دادم تا بتوانم در کوتاه ترین زمان از بیشتر آن­ها بازدید کنم. از آن­جا که به بازدید از مناظر طبیعی علاقه خاصی دارم؛ تصمیم گرفتم از این اماکن دیدنی و جذاب بازدید کنم. آرامگاه حافظ، پارک آزادی، دروازه شیراز، بازار مسگرها، حرم شاهچراغ، بازار وکیل، باغ نارنجستان و مسجد جامع عتیق از دیگر جاهای دیدنی اطراف هتل پرسپولیس هستند.

باغ نارنجستان؛ عمارتی تماشایی

دلم هوای نارنج­های شیراز را کرده بود. بعد از کمی تفریح و شکم­ گردی در رستوران هتل، به باغ نارنجستان رفتم. جایی که معماری منحصر به ­فرد، زیبایی و شکوه آن، من را مجذوب خود کرده بود. وارد باغ شدم. حیاطی بزرگ که مملو از درختان نارنج بود، در ابتدای باغ خودنمایی می­کرد.

باشکوه‌ترین قسمت این باغ، ایوان آن است که با دو ستون و سقف مسطح تزیین شده ‌است. در کنار این عمارت، چایخانه­ هایی هم وجود دارد که با چای خوش­رنگ و معطر، از من به گرمی استقبال کردند. با رفتن به باغ نارنجستان، زیباترین خاطرات شیراز را برای خود رقم خواهید زد.

خاطرات شیراز محاله یادم بره

باغ جهان­ نما؛ عطر طبیعت و زندگی

یکی از دل­ انگیزترین بخش­های خاطرات شیراز به بازدید از باغ جهان­ نما مربوط می­شود. این باغ از دیدنی­­ ترین جاهای شیراز است که مجموعه­ای متنوع از گل­ها و درختان زیبا را در خود جای داده است. از لحظه­ای که قدم به این مکان گذاشتم، شیفته آن شدم. بازدید من از این مکان به روزهای اول بهار باز می­گردد که عطر خوش گل­های سرو، نارنج، شمشاد، رز قرمز و داوودی همه جا را پر کرده بود.

با توصیفی که از این باغ شنیدید، مطمئن هستم که عاشق آن شده­ اید. از هتل زندیه تا باغ جهان­ نما فاصله چندانی نیست. من این مسیر را با 6 دقیقه پیاده ­روی طی کردم.

سفر دوباره من به شیراز با اقامت در هتل زندیه

یادم می­ آید برای دومین بار که به شیراز سفر کردم، خیلی دوست داشتم از آثار تاریخی این شهر بازدید کنم. به همین دلیل از بین هتل­‌های شیراز هتل زندیه را برای اقامت در این شهر انتخاب کردم که دسترسی مناسبی به این اماکن داشت. این هتل یک هتل 5 ستاره با امکانات فوق­‌العاده است که در نزدیکی مجموعه زندیه واقع شده است.

در هتل زندیه شیراز 70 اتاق و سوئیت با امکانات رفاهی متنوع وجود دارد. اتاق یک تخته، اتاق دو تخته، سوئیت دو تخته ماه عسل، سوئیت دو تخته بیزینس، سوئیت یک خوابه دو تخته لوکس و سوئیت دو تخته زندیه از جمله واحدهای این هتل هستند.

اقامت من در این هتل با حس و حال خاصی همراه بود. دکوراسیون اتاق ها به گونه‌ای طراحی شده بود که حال‌­وهوای دوران زندیه را برای من زنده کرد.

مسیر دسترسی به هتل زندیه

هتل زندیه در محله ارگ کریمخان شیراز و در نزدیکی خیابان فردوسی و بلوار هجرت واقع شده است. اگر می­خواهی این مسیر را با مترو بروید، باید به میدان اطلسی بروید. مترو زندیه ورودی شمالی، نزدیک­ترین ایستگاه مترو به این میدان است. از آنجا با اتوبوس­ به هتل زندیه خواهید رسید.

امکانات و خدمات رفاهی هتل زندیه

در طول اقامت در هتل از بسیاری از امکانات تفریحی و ورزشی که هتل برای میهمانانش در نظر گرفته بود، استفاده کردم. استخر سرپوشیده، سونا بخار، سونا خشک، جکوزی، باشگاه بدنسازی و تجهیزات ورزشی از جمله این امکانات هستند. برخی از امکانات هتل، رایگان به میهمانان ارائه می­شود. پارکینگ، یکی از امکاناتی بود که به صورت رایگان از آن استفاده کردم.

امکانات هتل واقعاً رضایت­بخش بود. دیگر امکاناتی که در این هتل وجود دارد شامل موارد زیر می­شود:

  • صندوق امانات

  • خدمات خانه­ داری

  • ترانسفر رفت و برگشت

  • ماساژ

  • خدمات خشکشویی

  • خدمات روم سرویس

  • اتاق چمدان

  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی

  • تاکسی سرویس

  • کافی­نت

  • خدمات گردشگری

  • خدمات اجاره خودرو

جاهای دیدنی اطراف هتل زندیه

یکی از مزیت­های ویژه اقامت من در هتل زندیه این بود که در ترددهای روزانه سفر، زمان و هزینه­ هایم، صرفه­ جویی شد. زیرا اکثر مکان‌های دیدنی شیراز در یک محدوده و در نزدیکی هتل قرار گرفته ­اند. در ادامه به دو مورد از جاهای دیدنی اطراف هتل اشاره می­کنم.

ارگ کریمخان

اگر می­خواهید مانند من به یاد ماندنی­ترین خاطرات شیراز را تجربه کنید، از رفتن به ارگ کریمخان غافل نشوید. صبح اولین روزی که در هتل اقامت داشتم، تصمیم گرفتم به سمت مجموعه زندیه حرکت کنم. دوست داشتم در یک روز از تمام آثار تاریخی دوران کریمخان زند بازدید کنم. از آنجا که بخت با من یار بود و از هتل تا مجموعه زندیه نیز فاصله چندانی نبود، توانستم به راحتی و با کمی پیاده ­روی از این مجموعه بازدید کنم.

بازدید من از مجموعه زندیه کمی طول کشید. هوا کمی گرم شده بود و من احساس تشنگی می­کردم. هوس خوردن شربت بیدمشک و بهارنارنج کردم. به همین خاطر به کافه رو‌به‌روی حمام وکیل رفتم و این شربت را سفارش دادم.

خاطرات شیراز محاله یادم بره

حرم شاهچراغ، حس و حال معنوی به خاطرات شیراز

مگر می­شود به شیراز رفت و حرم شاهچراغ را ندید. به محض ورود به شیراز، اولین کاری که کردم، به حرم رفتم. بارگاه احمدبن‌موسی که با عنوان آرامگاه شاهچراغ در شیراز شناخته می‌شود، یکی از بهترین جاهای دیدنی شیراز است که حال معنوی خوبی به شما دست می­دهد.

معماری بنای شاهچراغ و تزئینات و نقاشی‌های خیره‌کننده‌اش، روزم را زیباتر کرده بود. بیش از هر چیز آینه‌کاری‌ها و کاشی‌کاری‌های این بنای قدیمی، نگاه من را به خود خیره کرده بود.

خاطرات شیراز در حافظیه

حافظیه، یکی از خاطره­ انگیزترین جاذبه­ های شیراز که از آن دیدن کردم، حافظیه بود. این مکان به­ خصوص برای من که به اشعار حافظ علاقه داشتم، بسیار جذاب بود. شب­های شیراز را با شرکت در مراسم­ ها و جشن­ های حافظیه سپری می­ کردم.

در حافظیه شیراز موزه­ای بزرگ وجود دارد که اشعار و کتیبه‌های تاریخی دوران گذشته در آن نگهداری می ­شود. اگر شما هم مانند من به بازدید از موزه ­ها علاقه­‌مند هستید، رفتن به این مکان تاریخی و فرهنگی را از دست ندهید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردم خاطرات شیراز را برای شما به اشتراک بگذارم. شب­های شیراز با سکوت خاطره­ انگیزش، بناها و آثار تاریخی، جاهای دیدنی جذاب و در کل یک دنیا زندگی را هرگز از یاد نخواهم برد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->