همه چیز درباره سریال رخنه + بازیگران و خلاصه داستان جشن روز دختر در «باغ شادونه» دانلود آهنگ و ترانه با موضوع باران + متن «میشل یو» در «بلید رانر ۲۰۴۹» شباهت عجیب رضا عطاران با صدام حسین + عکس داستان «باستان» | کتاب‌فروشی قدیمی و تأثیرگذار شهر، امسال صدساله می‌شود انتشار ۲ کتاب آموزشی جدید در حوزه موسیقی ایرانی همه فن حریف | نگاهی به مهم‌ترین نقش‌آفرینی‌های رضا عطاران به مناسبت سالروز تولدش + تصاویر حافظ افسانه‌های خراسانی | درباره حمیدرضا خزاعی به مناسبت نخستین سال روز درگذشتش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ برنامه‌های تلویزیون در «دهه کرامت» + زمان پخش ماجرای اعتصاب کارکنان در جشنواره کن ۲۰۲۴  فیلم‌های سینمایی تلویزیون در سومین هفته اردیبهشت (۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش ویژه برنامه‌های رادیو در جشن میلاد حضرت‌معصومه (س) + زمان پخش «سپند امیرسلیمانی» ازدواج کرد + عکس جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور در قهوه‌خانه فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد وزیر ارشاد: سال گذشته ۱۲۰هزار مجوز کتاب صادر شد
سرخط خبرها

«روایت شهر» می‌تواند مانع مهاجرت هنرمندان شود

  • کد خبر: ۱۸۰۰۲۰
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
«روایت شهر» می‌تواند مانع مهاجرت هنرمندان شود
عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر مشهد مقدس گفت: آنچه می‌تواند هویت یک شهر را بسازد هنر است و هنرمندان محور اصلی هنر هستند؛ لذا اگر این رویداد توسعه‌یابد می‌تواند از مهاجرت آن‌ها به شهر‌های دیگر جلوگیری کند. 

خلیل موحدی‌محصل در حاشیه مراسم افتتاحیه رویداد «روایت شهر» در محل کارخانه نوآوری مشهد در گفت‌وگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: مشهد، شهری است که ظرفیت بین‌المللی دارد. شهر‌ها اگر هویت اصلی خود را پیدا کنند هم می‌توانند پیشرفت کنند و هم ظرفیت‌های جدید خود را به عرصه ظهور برسانند.

موحدی‌محصل نقش رویداد «روایت شهر» را در حوزه مشهدشناسی مهم دانست و افزود: این رویداد می‌تواند در حوزه هویت‌شناسی و گسترش شهر مؤثر باشد و توجه به هنرمندان، یکی از ارکان مهم این رویداد است.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر مشهد تصریح کرد: متأسفانه به هویت مشهد نه تنها توجه نشده بلکه لگدمال هم شده است. علاوه بر اینکه هیچ برنامه‌ای برای رشد آن وجود نداشته، برخی تصمیمات به‌ویژه در حوزه شهری و معماری و شهرسازی، هویت شهر را لگدمال کرده است که مصداق بارز آن ساختمان‌سازی‌های اطراف حرم مطهر رضوی است که طرحی نسنجیده و شتاب‌زده بود.

وی در ادامه افزود: این اقدامات و تصمیمات شتاب‌زده باعث شده بخشی از هویت مشهد که غنی‌ترین هویت را در جهان تشیّع دارد و محور آن زائر است از بین برود. به اعتقاد بنده در این زمینه کار فاخری در زمینه شناسایی هویت مشهد انجام نشده است.

موحدی‌محصل با ابراز امیدواری به جریان‌سازی «روایت شهر» در عرصه فرهنگی و هویتی مشهد بیان کرد: برخی اتفاقات در حوزه هویت‌سازی برای مشهد صورت گرفته است، اما رویدادی که جریانی فرهنگی را در این زمینه رقم بزند و مردم و نخبگان را پای کار بیاورد وجود نداشته است که امیدوارم رویداد «روایت شهر» این حرکت مثبت را رقم بزند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->