تلاش ادامه‌دار استقلال برای گرفتن میزبانی از پیکان اعتراض پایه ‌های پرسپولیس به خلیلی تماس نزدیکان نکونام با دو بازیکن سپاهان اوسمار و مهمترین تصمیم زندگی امیری در پرسپولیس ماندنی است بشار در لیست اوسمار نیست؟ پرسپولیس به بونجاح فکر هم نمی کند داستان پیراهن مشکی نساجی لغو شد بنزما در فکر ترک عربستان تونی کروس زمان خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال را مشخص کرد تأکید و توصیه شهید سید ابراهیم رئیسی بر ورود فوتبال به مناطق محروم هادی رضایی در تالار مشاهیر فدراسیون جهانی والیبال سقف بودجه اعلام شد:بنویسید ۳۲۵ میلیارد، بخوانید ۵۰۰ میلیارد تاریخ و ساعت بازی بایرلورکوزن و آتالانتا در فینال لیگ اروپا | جاودانگی آلونسو یا تداوم غول‌کشی‌های گاسپرینی؟ روزبه چشمی در استقلال می‌ماند یا می‌رود؟ حضور وزیر ورزش در منزل شهید امیرعبداللهیان و سردار موسوی حجازی مجوز نشستن روی نیمکت استقلال را ندارد توافق پرسپولیس با اوسمار محرومیت هاشمی نسب بخشیده شد
سرخط خبرها

برنامه دیدارهای شهرخودرو در اسفندماه

  • کد خبر: ۱۸۳۰۴
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸
برنامه دیدارهای شهرخودرو در اسفندماه
نماینده مشهد در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا ۲۵ روز جهنمی را در پایان سال پیش رو دارد.
مرتضی اخوان - نفس‌های سال ۹۸ از همین امروز به شماره افتاده است و حالا مردان شهرخودرو خراسان روز‌هایی جهنمی را در اسفند پرترافیک در پیش دارند، روز‌هایی که می‌تواند به خاطره‌ای ماندگار برای فوتبال‌دوستان مشهدی بدل شود و می‌تواند اسفند تلخ فوتبال شرقی لقب بگیرد. شاگردان مجتبی سرآسیایی که خیلی زود در جام حذفی فوتبال کشور با شکست خانگی مقابل نفت مسجدسلیمان از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند، در کمال ناباوری، در دیدار‌های پلی‌آف آسیایی موفق عمل کردند تا به دور گروهی لیگی راه یابند که حالا به یک دردسر بزرگ برایشان تبدیل شده است.
 
بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا لابه‌لای رقابت‌های لیگ داخلی، تقویم بازی‌های پرسپولیس، استقلال، سپاهان و شهرخودرو را فشرده کرده است. اگر این فشردگی برای ۳ تیم باتجربه ایرانی حاضر در آسیا یعنی سرخابی‌ها و زرد‌های دیار زاینده‌رود طبیعی باشد، بی‌تردید برای شهرخودروی‌هایی که اولین حضور تاریخ فوتبال مشهد در این پیکار‌ها را تجربه می‌کنند دشوارتر از دشوار است. مروری بر برنامه بازی‌های عنابی‌های مشهد نشان می‌دهد شهرخودرو از چهارم اسفند تا بیست‌وهشتم این ماه ۶ دیدار فشرده، سنگین و طاقت‌فرسا برابر رقبای لیگی و آسیایی خود در پیش دارد.

هر ۴ روز یک جنگ!
شهرخودرو چهارم اسفند در آوردگاه هفته بیستم لیگ برتر فوتبال باید در ورزشگاه خانگی، امام‌رضای مشهد، از نفت مسجدسلیمان پذیرایی کند، تیمی که همین چند ماه پیش در همین ورزشگاه داغ صعود در جام حذفی را به دل هواداران مشهدی گذاشت و با یک گل، شهرخودرو گل‌محمدی را شکست داد. داستان حالا با حضور مجتبی سرآسیایی روی نیمکت مشهدی‌ها و صد البته فشار سنگین بازی‌های آسیایی می‌تواند متفاوت باشد. با این همه، نگاهی به جدول بازی‌های شهرخودرو نشان می‌دهد این تیم باید تا ۲۸ اسفند ۶ دیدار انجام دهد و به طور میانگین مشهدی‌ها باید هر ۴ روز یک بار به میدان بروند.

نبرد‌های سخت خارج از خانه
۶ دیدار نماینده مشهد برابر رقبا در اسفند به طور مساوی ۳ دیدار خانگی و ۳ نبرد خارج از خانه است. شاگردان سرآسیایی باید مقابل مسجدسلیمان، ذوب‌آهن و سایپا در خانه به میدان بروند و برابر پرسپولیس، شباب الاهلی امارات و گل‌گهر سیرجان در خارج از خانه مصاف کنند، برنامه‌ای که نشان از کار سخت مشهدی‌ها در خارج از خانه دارد. مصاف با صدرنشین لیگ برتر فوتبال کشورمان و لیگ امارات در ۲ آوردگاه لیگ و آسیایی، آن هم خارج از خانه، بدون شک مصاف‌های سختی خواهد بود. از طرفی، گل‌گهر سیرجان ته‌جدولی هم که به‌تازگی جان گرفته و امتیازات خوبی را از حریفان می‌گیرد، در ورزشگاه امام‌علی حریفی چغر و بدبدن برای عنابی‌ها خواهد بود. در سوی مقابل، ۳ حریف خانگی شهرخودرو به استثنای مسجدسلیمان که در فصل جاری حریف دندان‌گیری برای بالانشینان جدول بوده است، حریفان به‌نسبت آسان‌تری هستند. سایپا و ذوب‌آهن، هر ۲، از تیم‌هایی هستند که نه‌تن‌ها در جدول بلکه در ساختار باشگاهی و شکل تیمی هم این روز‌ها وضعیت خوبی ندارند و شهرخودرو دست‌کم روی کاغذ می‌تواند از پس آن‌ها بربیاید.

۱۴ روز استراحت بعد از یک ماراتن
ماراتن پیچیده شهرخودرو در اسفندماه با دیدار ۲۸ اسفند این تیم در ورزشگاه امام‌رضای مشهد مقابل سایپا به پایان خواهد رسید، دیداری که می‌تواند با یک پیروزی حسن ختامی شیرین برای شاگردان سرآسیایی در اسفند سخت باشد. شهرخودروی‌ها بعد از این بازی به تعطیلات نوروزی می‌روند و با شروع دوباره لیگ برتر فوتبال در سال جدید از ۱۴ فروردین ۹۹ باید به میدان بروند. آن‌ها ۱۴ فروردین در جم میهمان پارس جنوبی خواهند بود. ۱۴ روز استراحت شهرخودرو در لیگ برتر در شرایطی است که این تیم بعد از بازی ۱۳ اسفندش مقابل شباب الاهلی در لیگ قهرمانان یک استراحت سی‌وچهارروزه هم در این تورنمنت دارد و تا ۱۸ فروردین که در مشهد میزبان همین تیم اماراتی خواهد بود، بازی‌ای در چهارچوب لیگ قهرمانان آسیا نخواهد داشت. البته برگزاری این دیدار خانگی آسیایی منوط به خوش‌قولی ساکنان ساختمان کنفدراسیون فوتبال آسیا در مالزی است. خوش‌قولی مبنی بر برگزاری دیدار‌های برگشت لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی تیم‌های ایرانی است.
 
برنامه دیدارهای شهرخودرو در اسفندماه
 
شهرخودرو _ نفت مسجدسلیمان ۹۸/۱۲/۴

پرسپولیس _ شهرخودرو ۹۸/۱۲/۸

شباب الاهلی _ شهرخودرو ۹۸/۱۲/۱۳

شهرخودرو _ ذوب آهن ۹۸/۱۲/۱۸

گل گهر _ شهرخودرو ۹۸/۱۲/۲۳

شهرخودرو _ سایپا ۹۸/۱۲/۲۸
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->