مسافران فرودگاه مشهد فردا از مترو استفاده کنند (۳ خرداد ۱۴۰۳) فرماندار مشهد: پیکر شهید امیرعبداللهیان امشب (چهارشنبه، ۲ خرداد ۱۴۰۳) در حرم امام‌رضا(ع) تشییع می‌شود | فردا در فرودگاه مشهد هیچ استقبالی نداریم مترو مشهد فردا (سوم خرداد ۱۴۰۳) در ایستگاه‌های شریعتی و بسیج توقف نخواهد کرد خدمات‌رسانی رایگان پارکینگ‌های شهرداری و حمل‌ونقل عمومی در روز تشییع شهدای خدمت (۳ خرداد ۱۴۰۳) تمامی بانک‌های مشهد و استان جز شعب منتخب فردا (سوم خرداد ۱۴۰۳) تعطیل هستند استقرار تیم‌های واکنش سریع امداد و نجات در طول مسیر تشییع پیکر رئیس جمهوری در مشهد اختصاص ۸ مسیر ویژه اتوبوس‌رانی برای تسهیل تردد در مراسم تشییع رئیس‌جمهوری ادارات خراسان رضوی و مشهد فردا پنجشنبه (۳ خرداد ماه ۱۴۰۳) تعطیل شد شهردار مشهد: هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس فردا در مشهد خدمت رسانی می‌کنند | مترو در مشهد رایگان است + فیلم جزئیات ممنوعیت تردد در روز تشییع شهدای خدمت در مشهد (۲ خرداد ۱۴۰۳) + نقشه محدودیت‌ها بررسی آخرین تمهیدات ترافیکی و حمل‌و‌نقلی خیابان امام‌رضا(ع) مشهد با حضور شهردار + فیلم مشهدالرضا آماده درآغوش‌گرفتن خادم‌الرضا(ع) خدمت برای میزبانی خادم ملت | مشهد مهیای حضور شهیدجمهور می‌شود تمهیدات اسکان برای شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع شهدای خدمت در مشهد جمع آوری موقت نرده های مسیر خط یک BRT در مراسم خاکسپاری شهید جمهور آیت الله رئیسی + فیلم اختصاص ۵۰۰ مسجد مشهد به اسکان زائران مراسم تشییع آیت‌الله رئیسی شهردار مشهد به دیدار مادر شهیدجمهور حضرت آیت‌الله رئیسی رفت عضو شورای شهر مشهد: نگاه شهید رئیسی حمایت از محرومان بود آماده باش سازمان آتش نشانی مشهد برای مراسم تشییع رییس جمهور شهید ایران اکران تصویر شهید آیت الله رئیسی در قاب مفاخر شهری مشهد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد: شهید رئیسی در حوزه زیارت صاحب ایده بود
سرخط خبرها

مشهد شهر دوستدار آب

  • کد خبر: ۱۸۵۴۷
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷
مشهد شهر دوستدار آب
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: تلاش‌های گروه‌های مختلف و شهرداری مشهد در جهت ارتقا زیرساخت‌های آب و توجه ویژه به حقوق شهروندی، وضعیت شهر را از منظر آب ارتقا داده و قرار است به‌زودی مشهد به‌عنوان شهر دوستدار آب معرفی شود.

به گزارش شهرآرانیوز، شهریار آل شیخ با بیان اینکه شهر دوستدار آب به شهری اطلاق می‌شود که به مسائل آب در ابعاد گوناگون اهمیت داده و شهروندان علاوه بر دسترسی آسان به آب سالم ارزش آن را درک می‌کنند، گفت: طرح «شهر دوستدار آب» به دنبال ارتقا و بهبود وضعیت آب در جامعه شهری است و فعالیت‌های شهری انجام‌شده در این راستا سبب شده تا مشهد به‌عنوان شهر دوستدار آب انتخاب‌ شود.


وی تأکید کرد: شهر دوستدار آب در ابعادی همچون فرهنگی، علمی، آموزشی و اجرایی فعالیت‌های سازنده‌ای را دنبال می‌کند.


آل شیخ افزود: فعالیت‌های درخشان در جهت حفظ و فرهنگ‌سازی آب این نعمت الهی سبب شد تا مشهد به‌عنوان کاندیداتوری شهر دوستدار آب انتخاب‌ شود. در این پروژه شهرداری مشهد از سوی کمیسیون ملی یونسکو مأموریت یافت تا جهت کسب نشان مشهد، شهر دوستدار آب اقدامات لازم را انجام دهد.


وی ادامه داد: شهر دوستدار آب پروژه‌ای از مجموعه طرح‌های کمیسیون ملی یونسکو – ایران بوده که چهار مبحث زیرساخت، فرهنگ و هنری، حقوق شهروندی و آموزش را در برمی‌گیرد.


این مقام شهرداری مشهد تصریح کرد: در راستای این پروژه شهرداری مشهد اولین همایش «مشهد، شهر دوستدار آب» مصادف با روز ملی آب در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌کند.


رئیس همایش مشهد شهر دوستدار آب با اشاره به اینکه وضعیت استراتژیک مشهد سبب شده تا تقاضای آب شهری در آن به‌صورت فزاینده‌ای رو به رشد باشد افزود: به جرأت می‌توان گفت اهمیت تأمین آب این شهر در اولویت برنامه‌ریزی مدیران شهری و کشوری به‌حساب می‌آید.


وی ادامه داد: رشد ناپایدار و غیرمتناسب شهر مشهد با توان این منطقه ناسازگار بوده و فشارهایی را بر منابع طبیعی، به‌ویژه آب، وارد نموده که تأمین آب برای این جمعیت رو به رشد را دچار مشکل کرده است. تحقق «مشهد، شهر دوستدار آب» به‌عنوان رویکرد جدید نیازمند تغییر در رویه‌ها، فرایندها و جلب همراهی و مشارکت همه شهروندان در فرایند تصمیم‌گیری و اجرای تصمیمات است.


آل شیخ خاطرنشان کرد: حرکت به سمت رویکرد جدید نیازمند ایجاد عزم عمومی برای تغییر است که نقطه شروع آن، دغدغه‌مند و حساس شدن مردم به مسئله آب و به‌عبارت‌دیگر اجتماعی شدن مسئله آب در شهر مشهد است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->