قلندرشریف: ایستگاه سلامت خط‌دو متروی مشهد در سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود مجید فاطمی‌ارفع به‌عنوان مشاور شهردار مشهد مقدس منصوب شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ساعت خدمات‌رسانی خطوط اتوبوس‌رانی مشهد در دهه کرامت | سرویس‌دهی رایگان در روز میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | درخواست رفع مشکل آسفالت محله کاظمیه مشهد + پاسخ اعمال‌قانون ۱۰۲۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی تمام ظرفیت‌های شهری مشهد برای برگزاری جشن بزرگ دهه کرامت سینما «دیاموند»؛ الماس سینمایی کشور بازدید سرزده شهرآرا از مراکز تجاری قدیمی مشهد که خطر حریق و حادثه در کمین آنهاست هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع ۶۸ حادثه در پی وزش باد و بارش باران در مشهد(۲۰ اردیبهشت) وزش باد شدید در مشهد باعث جدا شدن ورق‌های کامپوزیت نمای یک هتل شد ۴۳ نقطه از مشهد درگیر آب گرفتگی شد | حجم بارش در مشهد به ۱۳ میلی‌متر رسید (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد مثل دبی نشد! | بارش شدید باران خللی در پروازها ایجاد نکرد راه‌آهن مشهد: مسافران زمان‌بندی برای رسیدن به ایستگاه راه‌آهن را در نظر بگیرند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰ دقیقه‌ تلاش آتش نشانان برای نجات دو جوان کارتن خواب از سیلاب کال خیام + عکس شهردار مشهد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت هستند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود
سرخط خبرها

امکان‌سنجی اصلاح ترافیکی خیابان شهید اندرزگو به تصویب شورای حمل‌ونقل مشهد رسید

  • کد خبر: ۱۸۶۰۴۶
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
امکان‌سنجی اصلاح ترافیکی خیابان شهید اندرزگو به تصویب شورای حمل‌ونقل مشهد رسید
طرح امکان‌سنجی اصلاح ترافیکی خیابان شهید اندرزگو به تصویب شورای حمل‌ونقل و ترافیک مشهد رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز موضوع ترافیک هسته مرکزی شهر مشهد و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی به عنوان یکی از چالش‌های اصلی ترافیکی شهرمان یکی از موضوع‌های اصلی دستگاه‌های مختلف خدمت‌رسان در استان و شهر مشهد در چندین سال گذشته بود. در این سال‌ها پیشنهاد‌های مختلفی نیز برای سامان‌دهی و مدیریت وضعیت ترافیکی این محدوده پرتردد شهری مشهد ارائه شده است. پیشنهاد‌هایی که تاکنون به دلیل حساسیت موضوع به برنامه و طرحی مدون تبدیل نشده و گره ترافیکی هسته مرکزی شهرمان همچنان یکی از دغدغه‌های مدیران و البته زائران و مجاوران بارگاه رضوی است.

البته در سال‌های گذشته با ایجاد پیاده‌راه‌های مختلف و ساخت پارکینگ در رینگ دوم هسته مرکزی شهر و همچنین افزایش خدمات‌دهی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر مشهد در خیابان‌های منتهی به حرم اقداماتی در راستای کاهش رفت‌وآمد خودرو‌های شخصی در این محدوده و افزایش میل سفر به صورت پیاده یا با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند تاکسی و اتوبوس اجرایی شده است، اما در صورت نگاه واقع بینانه به دلیل ازدحام خیابان‌های این محدوده و تردد خودروها، همچنان ترافیک سنگین به ویژه در ایام پیک در خیابان‌های هسته مرکزی شهرمان وجود دارد.

از همین رو وجود و اجرای طرحی دقیق با نگاه طولانی‌مدت به این مسئله است که می‌تواند راهگشای مشکل ترافیکی در محدوده حرم مطهر رضوی باشد. با توجه به این نیاز و دغدغه مدیران شهری مشهد در این دوره مدیریت شهری، به‌تازگی فعالیت‌هایی برای سامان‌دهی محدوده میدان بیت‌المقدس برداشته شده و در نخستین گام شهرداری مشهد درصدد است تا جریان ترافیکی خیابان شهید اندرزگو را با افزایش سهم پیاده‌محوری در این خیابان به نوعی مدیریت کند.

سامان‌دهی وضعیت ترافیکی هسته مرکزی شهر

در همین زمینه مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با اشاره به مشکلات ترافیکی خیابان‌های اطراف حرم مطهر رضوی و اهمیت سامان‌دهی وضعیت ترافیکی هسته مرکزی شهر مشهد، اظهار کرد: اولویت حرکت در معابر هسته مرکزی و پیرامون حرم مطهر رضوی باید با عابر پیاده باشد. در این راستا یکی از مطالعاتی که برای این محدوده از سوی شهرداری مشهد انجام شده مربوط به خیابان شهید اندرزگو بوده است که تداخل زیادی بین وسایل نقلیه و عابر پیاده ایجاد می‌کند.

به گفته علی سمیعی مطالعاتی در این زمینه در بخش امکان سنجی پیاده‌محوری در خیابان اندرزگو انجام شده است و مراحل تصویب را طی می‌کند. وی تاکید کرد: برای اجرایی شدن این طرح نیازمند همراهی دیگر ارگان‌ها هم هستیم که در این راستا رایزنی‌ها در حال انجام است. مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد درباره وضعیت اصلاح ترافیکی میدان بیت‌المقدس نیز گفت: در ابتدا باید طرح خیابان شهید اندرزگو‌تعیین تکلیف شود تا بتوانیم وارد فاز مطالعاتی برای میدان بیت‌المقدس شویم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->